ODPICUJ SWÓJ INSTAGRAM – POZNAJ 10 BEZPŁATNYCH APLIKACJI, KTÓRE TO UŁATWIĄ!

Jesteś influencerem? Prowadzisz konto firmowe na Instagramie? Poznaj 10 bezpłatnych aplikacji, które Ci to znacznie ułatwią. Jeśli chcesz którąś z nich pobrać już teraz, kliknij w jej nazwę na liście – miłego testowania!

Aplikacja do planowania Instagrama

Jeśli zależy Ci na tym, by Twoje konto na Instagramie przypomniało puzzle, gdzie każdy kolejny wpis jest elementem spójnej układanki, gdzie wszystko do siebie idealnie pasuje, warto skorzystać z aplikacji takich jak Planoly czy Preview, dzięki którym zaplanujesz komunikację na wiele dni naprzód.

  1. PLANOLY

W bezpłatnej wersji Planoly możesz:

  • zarządzać jednym kontem na Instagramie (i jednym na Pintereście),
  • zaplanować do 30 wpisów-zdjęć miesięcznie i podglądać przed publikacją, jak ułożą się w siatce Instagrama,
  • oznaczać inne konta oraz lokalizację na planowanych wpisach,
  • kadrować zdjęcia,
  • zapisać i pogrupować wykorzystywane hasztagi,
  • odpowiadać na komentarze pod ostatnimi 5 postami,
  • przeglądać podstawowe statystyki.

Zaakceptuj pliki cookies statystyki, marketing aby zobaczyć wideo.

Jeśli obsługujesz więcej kont na Instagramie, potrzebujesz dodatkowych opcji (jak np. dodawanie filtrów na zdjęcia czy znaczników Sklepu) albo chciałbyś przyjrzeć się statystykom w szerszej perspektywie czasowej, możesz skorzystać z jednego z płatnych pakietów Planoly:

Planoly do planowania na Instagramie - cennik

  1. PREVIEW

Alternatywą dla Planoly jest Preview, udostępniający w bezpłatnej wersji poza planowaniem czy podstawową analityką, filtry oraz narzędzia do retuszu fotografii.

Planowanie postów na Instagramie z Preview

W dodatku, jeśli potrzebujesz dodatkowych opcji, jest nieco tańszy:

Cennik Preview maj 2020

Aplikacje do Instagrama – dopracowanie stories

  1. UNFOLD

Unfold to aplikacja dedykowana Instagram Stories. Znajdziesz w niej ponad 200 szablonów relacji, do których możesz dodawać nie tylko swoje zdjęcia, ale i wideo.

Po wyborze szablonu możesz modyfikować tekst, korzystając z dostępnych w aplikacji fontów, dodawać naklejki czy zmieniać tło – wszystko po to, by Twoja relacja była jak najlepsza!

Psss.. Jeśli nie wiesz, co wrzucić na relację, sprawdź naszą listę pomysłów na insta story.

Estetyczne stories z UNFOLD

Jeśli często publikujesz długie relacje, zapewne nieraz miałeś nieprzyjemność ujrzeć komunikat z Instagrama o błędzie w ładowaniu. Wówczas cała historia się sypie i wszystko trzeba zaczynać od nowa. Z Unfoldem jest o tyle prościej, że nawet, jeśli gdzieś na etapie dodawania stories pojawi się błąd, całość masz i tak zapisaną w aplikacji 🙂

Aplikacje do edycji zdjęć na Instagrama

  1. SNAPSEED

Snapseed to mój faworyt wśród bezpłatnych aplikacji do retuszu zdjęć. Prostota obsługi, bezawaryjność i… pędzel! Narzędzie bez którego czasem trudno wyobrazić sobie edycję zdjęcia.

Pędzlem możesz zaznaczyć obszar fotografii i wprowadzać zmiany w jasności, ekspozycji czy temperaturze kolorów tylko w tym wybranym polu.

Snapseed do edycji zdjęć

Oprócz podstawowych funkcji do edycji zdjęć, znajdziesz też te nieco mniej spotykane, jak naprawianie, rozszerzanie (przeciwieństwo kadrowania), efekt glow, zabrudzenie czy dramaturgia. Warto potestować!

  1. ADOBE PHOTOSHOP LIGHTROOM MOBILE

Mniej intuicyjna od Snapseed, ale z bogatszym zapleczem i większymi możliwościami – w końcu to produkt Adobe 😉

Zaakceptuj pliki cookies statystyki, marketing aby zobaczyć wideo.

W aplikacji masz dostęp do podstawowych narzędzi do edycji zdjęć, w tym do ponad 30 zestawów ustawień domyślnych. Możesz zapisywać swoje ustawienia jako presety, co jest niezwykle wygodne, gdy dbasz o wizualną spójność publikowanych treści. Możesz również skorzystać z bezpłatnych lub płatnych presetów udostępnianych przez społeczność.

  1. PICNIC

Piękne rozgwieżdżone niebo, białe baranki na błękitnym tle, a może blask zachodzącego słońca? By je uchwycić na zdjęciach nie musisz mieć wypasionego sprzętu czy być profesjonalnym fotografem. Niebo odpicujesz z aplikacją Picnic – niepogoda nie zepsuje już żadnego kadru! 😉 Zresztą zobacz sam:

Zaakceptuj pliki cookies statystyki, marketing aby zobaczyć wideo.

Możesz operować natężeniem wybranego filtra, a także zadecydować czy zmiany wprowadzasz również na pierwszym planie modyfikowanego zdjęcia.

WIDEO

  1. QUIK

Quik to bezpłatna aplikacja od GoPro, dzięki której stworzysz efektowne wideo, łącząc w nim wybrane filmiki i zdjęcia (max 75), dodając efekty, przejścia, napisy i muzykę (ponad 100 darmowych utworów do wyboru). W aplikacji możesz skorzystać również z dostępnych motywów, przyśpieszyć nagranie lub zapisać je w slow-motion. Proste i niezwykle przydatne narzędzie.

Zaakceptuj pliki cookies statystyki, marketing aby zobaczyć wideo.

  1. BOOMERANG

Booomerang to bezpłatne narzędzie Instagrama, które umożliwia tworzenie zapętlonych, krótkich wideo. Ten format był kiedyś niezwykle popularny, teraz widuję go coraz rzadziej. Mam wrażenie, że boomerangi po prostu nam się przejadły, być może dlatego, że większość z nich była tworzona bez żadnego pomysłu. Jeśli więc masz koncepcję na kreatywny mini-filmik, który odtwarza się tam i z powrotem, który zaskoczy, rozśmieszy czy zbuduje napięcie  – działaj! Jeśli zaś ma to być tylko kolejne, zwykłe, zapętlone wideo – lepiej sobie odpuść, nawet mimo że to bezpłatne.

Zaakceptuj pliki cookies statystyki, marketing aby zobaczyć wideo.

# Generowanie hashtagów na Instagramie

Do każdego zdjęcia na Instagramie możesz dodać maksimum 30 hasztagów. Wbrew niektórym opiniom, warto wykorzystywać całą pulę, zwłaszcza jeśli nie masz dużej społeczności. Nie spotkałam się z przypadkiem, by Instagram zmniejszał zasięg tylko dlatego, że skorzystało się z dostępnej opcji. Warto jednak wykorzystywać możliwość dodania 30 # jak najlepiej – co to znaczy?

  • dobieraj hasztagi do treści wpisu – muszą nawiązywać do tego, co jest na obrazie/ w wideo,
  • uważaj na hasztagi, które zostały zbanowane (Instagram blokuje # związane z nagością, hejtem czy terroryzmem, jednak na czarną listę czasem trafiają również takie, które wydają się zupełnie neutralne, np. #master, #boho czy #sunbathing),
  • dobieraj hasztagi do wielkości swojego konta – jeśli jesteś mikroinfluencerem z niewielką społecznością staraj się korzystać z mniej popularnych hasztagów,
  • staraj się różnicować hasztagi – nie korzystaj ciągle z jednego zestawu przy każdej publikacji.
  1. HASHTAGIFY

Przy dobieraniu trafnych hasztagów pomocne okazują się aplikacje takie jak Hashtagify. Po załadowaniu materiału, który planujesz opublikować na Instagramie, aplikacja podpowie najtrafniejsze hasztagi.

Oczywiście warto zachować zdrowy rozsądek i nie ufać jej w 100%, tym bardziej, że analizuje wyłącznie obraz bez odniesienia do wielkości konta czy specyfiki grupy docelowej. Opcję podpowiedzi hasztagów znajdziesz również np. w płatnej wersji Planoly.

REPOSTOWANIE NA INSTAGRAMIE

  1. REPOST

Jeśli często korzystasz z User Generated Content, czyli treści generowanych przez innych użytkowników (np. klientów, którzy publikują na Instagramie treści z Twoimi produktami), warto korzystać z jednej z aplikacji do repostowania. Banalnie proste w obsłudze, umożliwiające publikację zdjęcia z innego konta na Instagramie z właściwym oznaczeniem autora – oczywiście, nim klikniesz repost, zawsze powinieneś mieć na to zgodę twórcy publikacji.

Aplikacje przydatne do rozwijania Instagrama

Canva (edycja grafik), VSCO (edytor foto i wideo), PicFrame (tworzenie kolaży)… aplikacji przydatnych w komunikacji na Instagramie, a w dodatku darmowych, jest dużo więcej!

Lista mogłaby być znacznie dłuższa niż 10, postanowiłam jednak uwzględnić na niej tylko te narzędzia, z których sama najczęściej korzystam i które dla mnie są tymi TOP. Mam nadzieję, że znajdziesz wśród nich również coś dla siebie, co sprawi, że z prowadzenia Instagrama będziesz czerpał nie tylko zyski, ale i jeszcze większą przyjemność! 🙂 Powodzenia!

Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu marketingu internetowego?

Zaufaj agencji interaktywnej ze Śląska inmedium.pl!

Zadzwoń

Więcej o Instagramie na naszym blogu Social Media.

5/5 - (1 vote)
Content & Social Media Manager, wykładowca, socjolog, politolog. Od 9 lat realizuje kampanie reklamowe, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Zauroczona greckimi wyspami i japońską motoryzacją. Właścicielka Dakara - takiego psa, instacelebryty.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami