Reklama na Instagramie

Instagram Ads

Czy Instagram sprzedaje? Jak reklamować się na Instagramie? Influencer marketing, promowanie postów, rolek (Instagram Reels) i relacji (Instagram Stories), a może Instagram jako dodatkowe umiejscowienie (placement) w szerszej kampanii marketingowej? Tyle pytań, a odpowiedź niezmiennie jedna: to zależy! To zależy od Twojego biznesu, grupy docelowej (potencjalnych klientów) i Twoich zasobów. My wiemy jedno, Instagram to nie tylko kanał komunikacji z użytkownikami, ale i skuteczne narzędzie do realizacji celów biznesowych. Czy Twoich? Zaraz się przekonamy!

Reklama na Instagramie – czy warto?


Instagram to coraz popularniejszy kanał społecznościowy. Zwłaszcza formaty pełnoekranowe – rolki i relacje – cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników, a jednocześnie są faworyzowane przez algorytm. Wyższe zasięgi organiczne i większa aktywność odbiorców, przekładają się na niższe stawki za reklamę. Warto z tego skorzystać!

Zalety reklamy na Instagramie:

  • zaangażowanie użytkowników łatwiejsze do uzyskania niż na Facebooku,
  • niskie koszty reklamy – przejścia na www nawet za kilka-kilkanaście groszy (w zależności od branży),
  • precyzyjne targetowanie, w tym grupy odbiorców niestandardowych i podobnych do (lookalike),
  • duży wybór formatów reklamowych – od pojedynczych zdjęć, przez karuzele, materiały wideo (w tym rolki), aż do kolekcji,
  • pełna kontrola wydatków – wyznaczasz budżet maksymalny, który nie zostanie przekroczony w ramach kampanii,
  • dodatkowy kanał komunikacji, możliwość nawiązania bliższych relacji z klientami, budowa lojalności,
  • budowa wizerunku i możliwość wykorzystania efektu “kuli śniegowej” – inni polecają i obserwują (w tym znani instagramerzy), więc ja też będę,
  • wsparcie sprzedaży – możliwość oznaczania produktów (sklep na Instagramie), jak i działań reklamowych w ramach remarketingu dynamicznego (użytkownik widzi w reklamie to, co ostatnio wyświetlał w Twoim sklepie / dodał do koszyka, ale jeszcze nie kupił),
  • wsparcie działań w innych mediach społecznościowych (Instagram i Facebook to naczynia powiązane, i to dosłownie – jeśli masz już stronę firmową na Facebooku, koniecznie powiąż ją w ustawieniach fanpage’a z kontem na Instagramie, dzięki temu będziesz móc m.in. wyświetlać treści opublikowane na Insta automatycznie na FB).

Reklama na Instagramie – krok po kroku

Z technicznego punktu widzenia posty, rolki i relacje możesz promować na 3 sposoby:

Instagram ADS z poziomu aplikacji

Stworzysz ją, klikając w przycisk “promuj” znajdujący się pod publikacją, zarówno postem, rolką, jak i relacją – opcja najbardziej intuicyjna, ale i ograniczona pod kątem ustawień reklamowych, w tym możliwości targetowania.

Instagram Ads Katowice

Masz do wyboru 4 cele: 

  • więcej odwiedzin profilu (konta na Instagramie) – co jednak nie jest równoznaczne z przyrostem liczby osób obserwujących profil firmy (pozyskiwanie followersów to sprawa nieco bardziej skomplikowana i wymaga odpowiedniej strategii),
  • więcej odwiedzin witryny – po kliknięciu w reklamę, użytkownik trafia na wskazaną stronę internetową (standardowo link podczytuje się z informacji na profilu), masz tutaj możliwość zdefiniowania przycisku wezwania do działania (call to action), np.: dowiedz się więcej, kup teraz, zarejestruj się,
  • więcej wiadomości (przekierowanie do skrzynki na Instagramie lub WhatsAppie),
  • więcej kontaktów (lead ads) – po kliknięciu w reklamę na Instagramie, użytkownikowi otwiera się formularz ze wstępnie wypełnionymi danymi (np. imię, nr telefonu, adres e-mail). Możesz skorzystać z formularza standardowego lub niestandardowego, personalizując pytania do odbiorców.

Po wybraniu celu kampanii, należy zdefiniować grupę odbiorców, a następnie określić budżet i czas trwania kampanii reklamowej na Instagramie. Potem już tylko podsumowanie tego, co ustawiłeś i gotowe!

Reklama na Instagramie

Warto pamiętać, że jakakolwiek promocja jest możliwa wyłącznie na kontach profesjonalnych / twórców. Takiej możliwości nie ma profil osobisty na Instagramie, który jednak można zmienić w profesjonalny jednym kliknięciem w ustawieniach Instagrama – “Przejdź na konto profesjonalne”.

Kampanie na Instagramie realizowane z poziomu aplikacji to rozwiązanie dla osób, które chcą się promować na Instagramie bez specjalistycznej wiedzy – menu jest mocno uproszczone i prowadzi przez proces budowania reklamy krok po kroku. Jako agencja, z tej opcji nie korzystamy. Wiedza i doświadczenie specjalistów Instagram ADS z możliwościami, jakie daje nam zaawansowany panel reklamowy Facebooka to najlepszy sposób, by osiągnąć założone przez Ciebie cele – o tym więcej, w kolejnym punkcie.

Reklama na Instagramie

Instagram ADS z poziomu Menadżera Reklam na Facebooku

Wymaga znajomości panelu reklamowego Facebooka, jednak daje więcej możliwości niż promocja w aplikacji Instagrama, a więc potencjalnie jest znacznie bardziej skuteczna. Do wyboru masz wszystkie cele reklamowe, jak przy kampaniach Facebook ADS, a więc:

  • rozpoznawalność – kampanie zasięgowe, budujące świadomość marki,
  • ruch – kampanie kierujące do określonego miejsca, np. do Twojej witryny, generujące zapisy na newsletter czy zamówienia w sklepie,
  • aktywność – budowa zaangażowania wobec konkretnych treści, podjęcie przez użytkownika określonego działania,
  • kontakty (lead ads) – pozyskiwanie kontaktów (danych osobowych) do potencjalnych klientów (których zamienisz w realnych – Ty lub Twój przedstawiciel handlowy),
  • promocja aplikacji – zwiększenie liczby instalacji Twojej aplikacji,
  • sprzedaż – generowanie sprzedaży w Twoim sklepie.

W kampanii reklamowej na Instagramie możesz promować już opublikowany materiał (rolki i posty mogą być sponsorowane cały czas, natomiast promocję opublikowanego wcześniej story możesz uruchomić wyłącznie w momencie, gdy relacja jest aktywna) albo przygotować odrębne kreacje reklamowe dla poszczególnych umiejscowień – aktualności, rolek czy relacji – jednocześnie nie publikując ich nigdzie na profilu (tzw. dark posts).

Reklama na IG z pomocą influencera (influencer marketing na Instagramie)

Z influencer marketingiem mamy do czynienia, gdy osoba wpływowa w ramach Twojej grupy docelowej (mająca odpowiednio wysokie zasięgi oraz zaangażowaną społeczność) promuje treści z lokowaniem Twojego produktu / usługi na swoim koncie na Instagramie. Decydujący wpływ na skuteczność działań ma tutaj wybór właściwego influencera (instagramera/blogera), który zareklamuje Twoją ofertę. Jako działania wspierające, realizujemy kampanie z wyselekcjonowanymi influencerami, rozliczającymi się zarówno barterowo, jak i odpłatnie.

Reklama na Instagramie


Wybierz sprawdzoną agencję Social Media, zajmującą się kampaniami Instagram ADS!

 

Zadzwoń

Agencja reklamowa czy płatna kampania na Instagramie na własną rękę?


Jeśli czujesz się swobodnie w przygotowywaniu treści do mediów społecznościowych, doskonale rozumiesz swoją grupę docelową, masz wiedzę, doświadczenie w social media marketingu i wystarczająco dużo czasu, by na bieżąco optymalizować swoje działania – TAK, możesz śmiało wraz z organicznym prowadzeniem konta na Instagramie, poprowadzić również kampanie. Jeśli jednak jesteś specjalistą nie w social media, a w swojej branży, Instagram znasz z perspektywy użytkownika, nie reklamodawcy, i nie masz zbyt wiele czasu/chęci, by poświęcić go na obsługę kampanii, rozważ współpracę z agencją interaktywną.

Agencja social media do obsługi Instagrama – dlaczego warto?


  • Skutecznie wykorzystamy potencjał Instagrama do realizacji Twoich celów – Instagram to platforma, którą znamy od podszewki i wiemy, z jakich rozwiązań skorzystać, by dostarczyć Ci najlepsze efekty w jak najniższej cenie,
  • Max trafne targetowanie reklam – to na nas spoczywa obowiązek dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem zareagują – kupią Twój produkt czy przekażą Ci swoje dane – Ty nie musisz się zastanawiać, jak znaleźć swojego potencjalnego klienta w gąszczu mediów społecznościowych,
  • Bieżąca optymalizacja – budżet dzienny czy całkowity? reklamy w formacie takim, a może jednak takim? nasi eksperci czuwają i testują różne rozwiązania, by Twoje kampanie Instagram ADS były coraz skuteczniejsze,
  • Synergia działań reklamowych – na działania promocyjne w Internecie patrzymy holistycznie. W ramach oferty zaproponujemy połączenie reklam z organicznym prowadzeniem konta. Może się też okazać, że poza obecnością Twojej firmy na Instagramie, warto podjąć działania reklamowe na Facebooku czy zainwestować w Google ADS. Zarekomendujemy tylko najlepsze rozwiązania online, by skutecznie realizować Twoje cele biznesowe,
  • Nie tylko kampanie i posty sponsorowane – poprowadzimy również bieżącą komunikację Twojej marki (przygotujemy kalendarz treści zawierający Insta Stories, Reels i standardowe posty, będziemy czuwać nad regularnymi publikacjami, jak i monitorować reakcje odbiorców i wchodzić z nimi w interakcje),
  • Odpowiemy na pytanie: jak zwiększyć liczbę obserwujących profil na Instagramie w przypadku Twojego biznesu 🙂
5/5 - (1 głos)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami