TOP 10 pomysłów na instastories

Jakie relacje na instagramie publikować, żeby przyciągnąć followersów?

Jeśli zależy Ci na zaangażowanej społeczności, wiarygodność i kreatywność jest podstawą. Spokojnie, nie musisz wymyślać koła na nowo! Możesz wykorzystać sprawdzone pomysły na relacje na Instagramie, które zaangażują Twoich followersów. Instastories mają moc! Dowiedz się, dlaczego warto zbudować z odbiorcami nić porozumienia, a język sprzedażowy opłaca się zastąpić pokazaniem prawdziwej twarzy swojej marki. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na ciekawe instastories!

dlaczego ciekawe treści są ważne?

Nim przejdę do pomysłów, opowiem, o co w tym chodzi. Instagram lubi algorytmy. A my lubimy treści, które się nam podobają. Dlatego często bardziej interesuje nas, co robią nasi znajomi, niż co natrętnie sprzedają marki. Warto więc zawalczyć o uwagę odbiorców, działając kreatywnie!

Relacje najpierw wyświetlają się od najczęściej przeglądanych kont. Innymi słowy, wpierw widzimy stories od profili, z którymi wchodzimy w jakąś interakcję, a treści wydają nam się ciekawe i nie wyłączamy ich w połowie. Jeśli ktoś obserwuje 500 kont, możesz znaleźć się na szarym końcu i ta osoba już raczej nie dotrze do Twoich treści. Zatem warto znaleźć takie pomysły na stories, które będą chwilą rozrywki dla osób, które (EUREKA!) właśnie po to są na Instagramie.

Skoro już wiesz, dlaczego nie widać Twoich stories i że musisz trochę powalczyć o zainteresowanie odbiorcy (zwłaszcza że większość użytkowników Instagrama korzysta z relacji), podpowiem, jakiego rodzaju treści dodawać na social media i jakie pomysły na instastory warto wykorzystywać!

1. Naklejki, widżety, ja wszystkie Was emotki używać chcę!

Zbyt infantylne? Nic podobnego. Naklejki na Instagramie są jak sól w potrawie — dodają smaku. Dzięki nim możemy tworzyć ciekawsze stories zawierające muzykę, linki do sklepów, oznaczać lokalizację swojego studia, odliczać dni do otwarcia salonu, organizować zbiórki lub po prostu wstawić śmiesznego gifa. Śmiało sięgaj po nie, kiedy przyjdzie Ci ochota (i będzie to spójne z estetyką!). Warto wykorzystywać gotowe szablony, które są dostępne w aplikacji Instagrama lub korzystać z zewnętrznych aplikacji, jak Unfold, StoryArt, Mojo.

Nie zapomnij o dodaniu wyróżnionych relacji do Twojego profilu na Instagramie. Tam możemy zapisywać najciekawsze zdjęcia, wideo, inicjatywy i pomysły na insta story, by nie zniknęły po 24 h.

2. Ankieta, która wzbudza emocje

Prosta ankieta jest dobra, bo jest dobra i prosta, parafrazując klasyka. Ankiety na instastory są jedną z najbardziej angażujących interakcji z odbiorcą. W końcu każdy lubi wypowiedzieć swoje zdanie w jakimś temacie. Zwłaszcza, jeśli wzbudza skrajne emocje. Majonez Kielecki czy Winiary? Sernik z rodzynkami czy bez? Iść na dwór czy na pole? Oczywiście warto taką ankietę dobrać tematycznie do profilu marki. 5 pomysłów:

  • Jeśli prowadzisz profil osobisty, możesz zrobić zdjęcie w dwóch kreacjach i zapytać, którą dzisiaj założyć. Niech followersi decydują.
  • Prowadzisz studio fotograficzne? Zapytaj, czy wolą wybrane zdjęcie w wersji czarno-białej lub kolorowej.
  • Masz profil kulinarny? Stwórz ankietę, w której zapytasz, czy przygotować naleśniki wytrawne, czy słodkie.
  • Poprzez ankiety możesz wybadać, czy followersi wolą książki, czy e-booki.
  • Obracasz się w branży eventowej? Możesz żartem spytać, czy pamiętacie, co się stało z pieniędzmi z komunii?

Po wszystkim POKAŻ EFEKTY głosowania. Udostępnij wyniki i zaprezentuj, że faktycznie postąpiłeś/aś zgodnie z sugestiami głosujących, np. udostępniając przygotowane danie, wybierając stylizację lub pokazując finalnie obrobione zdjęcie. Kreatywne pytania na Instagrama nie muszą być skomplikowane. Ważne, by angażowały!

Jak zrobić ankietę na Instagramie?

Dodaj jedno zdjęcie lub by podzielić ekran na pół, użyj opcji “układ” i wybierz dwa zdjęcia. Wejdź w naklejki i wybierz “ANKIETA”. Wpisz swoje kreatywne pytanie. Opublikuj. Czekaj na wyniki i po 24 godzinach udostępnij je w stories. Zobacz, jak robią marki:

 

3. Zadaj mi jakieś pytanie – bo każdy jest dociekliwy

Jak poznać markę? Właśnie przez Q&A. Możesz dzięki temu wygenerować satysfakcjonujący ruch. To dobry pomysł na instastory, a jeszcze lepszy, gdy zrobisz do niego krótki wstęp. Na przykład opowiesz, że “za chwilę możecie zapytać o wszystko, co was interesuje na temat wydarzenia/wyjazdu/przepisu”. Nie bój się udostępniać odpowiedzi, to zawsze buduje wiarygodność. Zobacz, jak można wykorzystać ankiety w swoich stories:

 

4. Quizy i gry na instastory

Popularne swego czasu były gry z numerkami, w których wybierało się cyfrę z pytaniem, do której odnosił się autor. Obecnie popularnym formatem są quizy, w których używa się dedykowanej naklejki. Jeśli jednak przychodzą Ci oryginalne pomysły na instastory gry, śmiało! Dzięki nim możesz sprawdzić wiedzę o marce i dodać wnioski do swojej relacji. Takie gry na insta story są miłe i przyjemne, jednak pamiętaj — powinny być także proste i ciekawe!

 

5. Konkurs – jasne warunki, proste zasady gry

Konkurs na Instagramie to świetny marketingowy pomysł na dotarcie do większej liczby osób. Gdy będziesz go tworzyć, pamiętaj, by miał proste zasady. Ponadto dopasuj nagrodę do profilu twojej firmy. Nikomu nie będzie się chciało wykonywać skomplikowanych poleceń, jeśli gra nie będzie warta świeczki. Równie dobrym pomysłem jest wykorzystanie najpierw ankiety. Możesz zapytać krótko, czy followersi chcą otrzymać zniżkę, czy wolą konkurs z nagrodami. Na podstawie ich odpowiedzi zorganizuj jedno albo drugie — wtedy będą wiedzieli, że mają realny wpływ na Twoje decyzje. Zobacz konkur, jaki przygotowała marka Pepco.

 

6. Zza kulis, czyli tajemne życie influencerów

Relacje na Instagramie to właśnie miejsce, by pokazać obserwatorom nieco backgroundu i treści, których nie wstawimy na feed. Odbiorcy mają wtedy szansę poznać markę “od kuchni”. O ile feed jest bardziej “wygładzony” i trafiają tam skrupulatnie wyselekcjonowane zdjęcia, w relacjach możesz pozwolić sobie na więcej luzu. Zdjęcia do relacji na Instagramie mogą być bardziej naturalne i przede wszystkim – powinny być spójne z Twoją strategią. Co warto udostępniać? Wideo! W swoim stories podziel się tym, co Cię dzisiaj spotkało, pochwal się zdjęciami z showroomu, pokaż nowy produkt, udostępnij ujęcia zza kulis sesji zdjęciowej. Najważniejsza zasada – bądź sobą. Nie wszystko musi być idealne. Odbiorcy docenią szczerość. Oto przykłady.

 

7. Opinie klientów, influencerzy i udostępnianie ich oznaczeń

Banał? Wcale nie. Podkreślaj, że to followersi są ważną częścią budowania marki. Ktoś oznaczył Cię na swoich zdjęciach? Doskonale, możesz udostępnić to na swoim profilu. To dobry pomysł na Insta, ponieważ pokazujesz realnych ludzi, którzy korzystają z Twoich usług lub utożsamiają się z wartościami marki. A jeśli taka osoba ma świetne zasięgi – tym samym trafiasz do jeszcze większej liczby odbiorców. Influencerzy są obecnie bardzo ważnym elementem budowania rozpoznawalności marki i warto korzystać z ich “sławy”.

 

8. Linki do strony – hop siup na www

Warto wykorzystać potencjał linku do promocji Twoich usług! Naklejka z linkiem to duże ułatwienie dla Twoich odbiorców. Możesz przypiąć link, zmienić jego nazwę i kierować do nowego artykułu, e-booka, swoich produktów, formularza z zapisami, zewnętrznej aplikacji, swojego profilu w innych mediach społecznościowych jak Facebook, Pinterest, Linkedin, etc. Słowem, możesz przekierować swoich odbiorców do miejsca, na którym Ci zależy.

 

9. Memy

Tematycznie dopasowane memy na pewno wprowadzą trochę radości do Twoich stories! Niemal każdy lubi proste, śmieszne obrazki. Pokuszę się o twierdzenie, że memy mają się bardzo dobrze w przestrzeni internetowej. Przykład od Sfilmowanych:

 

10. Ciekawostki, Pomysły na…

Czy w estetyczny sposób można pokazać produkt lub usługę? Można, a nawet trzeba. Twórz ciekawostki z Twojej branży, pokazuj pomysły! Np. jak lepiej urządzić kuchnię, 3 produkty, które wspomagają koncentrację, etc.

 

Bonus – lista rzeczy zakazanych

Nie kupuj kont

Powiesz — ale ja mam tylko 50 obserwujących! Nie szkodzi. Budowanie społeczności to proces. Nigdy, ale to absolutnie nigdy nie kupuj fejkowych kont, bo zaburzą Twoją grupę odbiorców. Lepiej docierać do mniejszej, ale bardziej aktywnej grupy, niż miliona nieaktywnych i milczących “followersów”. W konsekwencji takich, którzy nie korzystają ze stories i nie znają Twoich produktów lub usług.

Nie bombarduj treściami

U każdego doba ma tylko 24 godziny i wierz mi, mało kto ma ochotę przeglądać treści, które tylko sprzedają lub nic nie wnoszą do życia. Twórz relacje, kiedy masz na nie pomysł, a nie dlatego, żeby po prostu “były”. Jeśli będziesz tak robił, to czeka Cię fala unfollow.

Jeden stories na miesiąc nie wystarczy

Warto przypominać o swojej marce i publikować regularne treści. Tak jak w poprzednim punkcie wspomniałam, nie musi ich być sto dziennie, może być parę w tygodniu, ale kreatywnych.

Nie kłam

Kłamstwo ma krótkie nogi, szczególnie w czasach Internetu. Wyczulone jest na nie zwłaszcza pokolenie Z, które od razu zweryfikuje, czy Twoje działania są zgodne ze słowami, czy ubrania faktycznie są produkowane z bawełny, a nie z poliesteru. Pamiętaj — żeby tworzyć angażujące relacje, musisz być szczery.

Działaj!

Podsumowując — na Instagramie liczy się rozrywka. Dlatego wszelkie zabawy na instastory są wskazane! Konkursy, quizy, gry będą mile widziane, o ile dobrze je przedstawisz. Pokaż, że za tym wszystkim stoją prawdziwi ludzie. Pytaj odbiorców o ich zdanie, udostępniaj ich relacje. Obserwuj marki, inspiruj się. Patrz, co Ci się podoba, wychodź poza swój profil i zapisuj pomysły na zdjęcia na Instagrama. Relacje nie przyniosą Ci od razu 200 milionów obserwatorów, ale za to przyniosą takich, dla których Twoja marka będzie stałym i miłym elementem dnia, a dzięki temu w dalszej perspektywie — staną się powracającymi klientami.

Jeśli uważasz, że mimo to nie masz czasu na taką zabawę, to zwróć się o pomoc do specjalistów. Powiedz, czego oczekujesz, a my pokażemy Ci potencjał stories w komunikacji Twojej marki i wykorzystamy najlepsze pomysły na relacje na Instagramie. Napisz do nas!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Instagramie?
Zaufaj agencji marketingowej inmedium.pl i dowiedz się, jak zdobyć nowych followersów!

 

Więcej o Instagramie na naszym blogu Social Media.

5/5 - (2 votes)
Social Media Specialist – ukończyła Projektowanie Komunikacji Wizualnej i wie, czemu tekst w połączeniu z obrazem rządzi światem. Żeglarka, fanka memów, fanatyczka zachodów słońca, miłośniczka Włoch. Jeśli akurat nie rysuje, to pewnie zwiedza wszystko, co stanie na jej drodze.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami