Facebook

MARKA NA FACEBOOKU


Facebook to obecnie największy i najpopularniejszy serwis społecznościowy, generujący kilkanaście miliardów przychodu rocznie. Zarejestrowani użytkownicy tworzą sieci kontaktów, dzielą się swoimi publikacjami, uczestniczą w wydarzeniach online, reagują na treści znajomych, nieznajomych i marek. Ostatni punkt jest dla Ciebie kluczowy.

Rola konta prywatnego na Facebooku

 

PROFIL (osoba prywatna)


To konto osobiste, które musi posiadać każdy, kto chce cokolwiek opublikować na Facebooku. Również Ty, jako właściciel biznesu, musisz je mieć (nawet, jeśli nie zamierzasz być aktywny w serwisie), by uzyskać dostęp do swojej strony firmowej (fanpage’a).

Strona firmowa na Facebooku

 

FANPAGE (marka)


To strona firmowa na Facebooku, której treści możesz promować korzystając z różnorodnych formatów reklamowych. By ją założyć lub mieć do niej dostęp i widzieć wszystkie statystyki, musisz posiadać profil.

PROWADZENIE FANPAGE’A – DLACZEGO?!


Prowadzenie fanpage’a na Facebooku nie ogranicza się do publikacji wpisów. Niezwykle ważna jest strategia marketingowa, zbudowana w oparciu o ściśle wyznaczone cele. Pytanie DLACZEGO chcesz pojawić się z ofertą w social media jest tu kluczowe. Nie bądź na Facebooku dlatego, że “wszyscy tu są”, a dlatego że są tu Twoi klienci i możliwości skutecznego promowania Twojego biznesu. Zacznij od określenia i uszeregowania celów, a potem… potem podpowiemy Ci czy Facebook to na pewno najlepszy z serwisów społecznościowych dla Ciebie i w jakie kampanie reklamowe warto zainwestować.

Dlaczego warto prowadzić Fanpage na Facebooku

DLACZEGO FACEBOOK? 

Rozpoznawalność
marki

Rozpoznawalność marki dzięki działaniom na Facebooku

Dobrze i systematycznie prowadzone działania na Facebooku pomogą Ci na stałe zapisać się w świadomości odbiorców.

PozytywnY
PR

Pozytywny PR na Facebooku

Facebook to idealne narzędzie do kształtowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy i nawiązywania partnerskich relacji z klientami.

Dodatkowy kanał
obsługi klienta

Dodatkowy kanał obsługi klienta - Facebook

Daje możliwość niemal natychmiastowej reakcji i otoczenia klienta opieką na każdym etapie jego doświadczenia konsumenckiego.

Zwiększenie sprzedaży
produktów / usług

To że Facebook sprzedaje, wiadomo nie od dziś. Wykorzystaj jego potencjał i ciesz się z szybujących w górę słupków sprzedaży.

Pozyskiwanie
kontaktów (leadów)

Poszerzaj sieć swoich kontaktów. Wzbogacaj dzięki Facebookowi swoje bazy klientów i jeszcze skuteczniej się z nimi komunikuj.

Źródło wartościowego ruchu
na stronę WWW

Facebook jako źródło wartościowego ruchu na stronie

Kieruj odwiedzających Twój profil na Facebooku na stronę internetową Twojej firmy lub prosto do sklepu, w którym będą mogli szczegółowo zapoznać się z Twoją ofertą.

DLACZEGO AGENCJA SOCIAL MEDIA?


Wierzymy, że każdy potrafi “wrzucić coś na Fejsa”. Nie każdy jednak potrafi sprawić, by ktoś dzięki “Fejsowi” kupił Twój produkt czy skorzystał z Twojej usługi.
Profesjonalna obsługa fanpage’a to:

  • działania realizowane zgodnie z założoną strategią;
  • różnorodne treści opracowywane przez specjalistów z zakresu content marketingu, grafiki, copywritingu (grafiki, video, pokazy slajdów, infografiki, itd.);
  • formaty reklamowe, wykorzystywane w zależności od konkretnych celów marketingowych (np. reklamy karuzelowe czy kanwy);
  • bieżąca kontrola i optymalizacja kampanii reklamowych;
  • monitoring aktywności odbiorców – umiejętność płynnych działań, gdy wszystko jest dobrze i błyskawicznej reakcji w sytuacjach kryzysowych;
  • umiejętność znalezienia wspólnego języka z Twoimi potencjalnymi klientami;
  • bycie na bieżąco ze zmianami na Facebooku oraz ich umiejętne wykorzystanie do promocji Twojego biznesu;
  • stosowanie profesjonalnych narzędzi, takich jak: FastTony czy Brand24;
  • raportowanie podejmowanych działań;
  • doświadczenie potwierdzone portfolio.

 

Zobacz portfolio

REKLAMA NA FACEBOOKU


Jeśli promowanie fanpage’a na Facebooku uważasz za niepotrzebny wydatek (bo przecież ludzie będą udostępniać Twoją atrakcyjną ofertę bez chwili zastanowienia!), może lepiej zainwestuj w promocję w Google? Budżet na kampanie reklamowe i fanpage to dwa nierozłączne elementy. Płatna promocja jest niezbędna, zwłaszcza, jeśli dopiero startujesz z marką w social media.

Dzięki reklamie na Facebooku możesz dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców, nie marnując budżetu na dotarcie do tych, którzy zupełnie nie są zainteresowani Twoją ofertą. Prowadzisz restaurację i masz wolny termin na organizację przyjęcia weselnego? Skieruj reklamę do osób zaręczonych, mieszkających w okolicy, a wyklucz z targetowania tych, którzy są w związku małżeńskim. Sprzedajesz karmy dla zwierząt i chciałbyś wypromować nowy, koci przysmak? Wykorzystaj remarketing, promując wpis na osoby, które w Twoim sklepie internetowym odwiedziły strony z produktami dla kotów. Organizujesz Dni Otwarte w klinice urody, stwórz Wydarzenie na Facebooku i promuj je na swoich fanów i osoby do nich podobne (lookalike). Możliwości Menadżera Reklam są ogromne! By je w pełni wykorzystać, warto zaufać specjalistom.

DO KOGO MOŻEMY KIEROWAĆ
REKLAMY NA FACEBOOKU?


STANDARDOWE GRUPY ODBIORCÓW REKLAM (LOKALIZACJA / DEMOGRAFIA / ZAINTERESOWANIA / ZACHOWANIA)

osoby wyróżnione ze względu na to, gdzie obecnie przebywają czy mieszkają, jakiej są płci i w jakim są wieku, czym się interesują, jaką aktywność podejmują, np. z jakiego urządzenia korzystają do przeglądania Internetu;


NIESTANDARDOWE GRUPY ODBIORCÓW

  • REMARKETING – osoby, które wcześniej (np. w ciągu ostatniego miesiąca) odwiedziły Twoją stronę internetową lub jej konkretne podstrony, a więc są wstępnie zainteresowane Twoją ofertą;
  • AKTYWNI – osoby, które zareagowały już na Twoje treści na Facebooku, np. zostawiły komentarz pod wpisem, obejrzały dany % materiału video, były aktywne w Twojej aplikacji;
  • LOOKALIKE – odbiorcy podobni do danej grupy, np. do aktywnych wobec Twoich treści reklamowych na Facebooku;
  • FANI – wszyscy, którzy polubili Twój fanpage. Niestety to, że ktoś lubi Twoją stronę, nie oznacza, że zobaczy każdą z publikowanych przez Ciebie treści – zasięg organiczny jest ograniczony (w końcu Facebook zarabia na reklamach).

FORMATY
REKLAMOWE:


OK. Wiemy komu chcemy zaserwować komunikat, ale w jakiej formie go podać? Facebook oferuje wiele formatów reklamowych. Może to być:

  • reklama ze zdjęciem/filmem i przyciskiem CTA (np. “Wyślij wiadomość”/ “Skontaktuj się z nami”/ “Zadzwoń”), zachęcającym odbiorcę do działania;
  • reklama karuzelowa (wieloproduktowa) z kilkoma zdjęciami/filmami i oddzielnymi linkami;
  • kolekcja produktów;
  • pokaz slajdów;
  • oferta/zniżka;
  • reklama kontaktowa umożliwiająca pozyskiwanie formularzy (danych);
  • kanwa (to właściwie taki landing page na Facebooku!);
  • reklama w Messengerze;
  • promocja posta / promocja Wydarzenia / promocja ukierunkowana na pozyskiwanie polubień fanpage’a.

Trzeba przyznać, że jest w czym wybierać. Jednocześnie mnogość opcji sprawia, że można się tu nieco pogubić. To kolejny powód, by zaufać tym, którzy na co dzień reklamują lub… samemu poznać bliżej system reklamowy Facebooka – zapraszamy również na szkolenia! 🙂

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami