Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie to szereg czynności, których celem jest zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Ten skomplikowany proces można podzielić na dwa główne typy działań – na stronie (on-page) oraz poza nią (off-page). Wśród działań wykonywanych w obrębie witryny wyróżniamy czynności takie jak optymalizacja techniczna oraz przygotowanie treści. Działania off-page skupiają się w głównej mierze na pozyskiwaniu wartościowych linków.

DLACZEGO WARTO ZDECYDOWAĆ SIĘ
NA POZYCJONOWANIE LOKALNE?

Dotarcie
do zainteresowanych osób

Pozycjonowanie lokalne umożliwia dotarcie do zainteresowanych osób


Zwiększenie widoczności strony przez usługę pozycjonowania lokalnego sprowadzi do Twojej witryny osoby z najbliższej okolicy. Ruch z wyszukiwań lokalnych w wielu branżach zapewnia dużo lepszą konwersję, co oczywiście przekłada się na większe zyski.

Niższe koszty
pozycjonowania

Pozycjonowanie regionalne - niższy budżet


Ze względu na mniejszą konkurencję na rynku regionalnym, decydując się na pozycjonowanie lokalne, możesz liczyć na mniejsze wydatki niż w przypadku działań skierowanych na całą Polskę.

Budowanie
zaufania

Budowanie lokalnych relacji dzięki pozycjonowaniu


Pojawienie się strony internetowej w wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne może być pierwszym krokiem do budowy zaufania. Fakt ten w połączeniu z wyprzedzeniem konkurencji zapewni Ci klientów.

OPTYMALIZACJA STRONY DLA WYSZUKIWAŃ LOKALNYCH

Po ustaleniu obszaru działalności firmy, wybraniu priorytetowych usług oraz ustaleniu fraz, analizujemy obecną sytuację strony. Sprawdzamy przede wszystkim profil linków przychodzących, a następnie wytyczamy najbliższy plan działań związanych z optymalizacją techniczną oraz ewentualnym przygotowaniem dodatkowych treści. Szczegółowe informacje na temat stanu Twojej strony, zarówno pod względem obecnej widoczności w sieci, jak i działań do wykonania w kontekście optymalizacji, pozwoli uzyskać oferowany przez nas audyt SEO.

Optymalizacja techniczna oraz edycja treści nie odbiega mocno od działań wykonywanych w przypadku pozycjonowania nieskupiającego się na konkretnym obszarze. Konieczne jest zatem przeprowadzenie zmian w kodzie źródłowym, z naciskiem na przekazanie robotom Google oraz użytkownikom informacji na temat obszaru działalności firmy. Szczególnie istotną funkcję pełni umieszczenie w poszczególnych elementach strony nazwy miasta czy regionu wybranego dla pozycjonowanych słów kluczowych.

Link building – ważny element lokalnego SEO


Podobnie jak w przypadku szerokiego pozycjonowania, także w przypadku lokalnego, istotną funkcję spełnia pozyskiwanie linków. Jednakże w przypadku działań na określonym obszarze pozyskujemy linki z lokalnych portali. Równie istotne jest zamieszczenie danych firmy na stronach katalogów czy wizytówek. Działanie to zwiększa wiarygodność i wartość strony dla robotów indeksujących, co z kolei może przekładać się na pozycję wizytówki Twojej strony w wynikach wyszukiwania map Google.

Pozyskiwanie lokalnych odnośników

Optymalizacja Google Moja Firma

Optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma


Przy pozycjonowaniu na konkretny region czy miasto bardzo istotna jest optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma. Konieczne należy wypełnić punkty takie jak typ firmy, jej nazwa oraz wszelkie dane kontaktowe. Kolejne istotne informacje, które należy uzupełnić przy zakładaniu wizytówki, to godziny otwarcia oraz szczegółowy opis działalności firmy. W dalszej perspektywie należy zadbać o obecność autentycznych ocen wzbogaconych o opinie.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami