Pozycjonowanie lokalne

Zastanawiasz się czym jest pozycjonowanie lokalne? Najprościej tłumacząc, jest to szereg czynności mających na celu jak najwyższe ulokowanie witryny w rankingu Google w przypadku, gdy użytkownik wystosowuje zapytanie ściśle związane z konkretną lokalizacją lub się w niej znajduje. Pozycjonowanie lokalne stron pozwala firmie precyzyjnie trafić do potencjalnych, najbliżej znajdujących się klientów. lokalne wyniki wyszukiwania w google

DLACZEGO WARTO ZDECYDOWAĆ SIĘ NA POZYCJONOWANIE LOKALNE?

Pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści dla funkcjonowania firmy. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:

  • oszczędność czasu i pieniędzy – oba wymienione w tym punkcie czynniki są bardzo cenne dla przedsiębiorców działających na rynku lokalnym. Istnieją branże, których specyfika sprawia, że pozycjonowanie na ogólne frazy jest bardzo drogie, a osiągnięcie zadowalających efektów zajmuje dużo więcej czasu, niż można by się spodziewać. Koncentrując się na lokalnych frazach, możesz dużo skuteczniej kierować użytkowników do witryny internetowej i uzyskać oczekiwane rezultaty w krótszym czasie;
  • przypływ nowych klientów – dzięki pozycjonowaniu lokalnemu możesz trafiać dokładnie do tych użytkowników, na których Ci zależy i którzy są Twoimi potencjalnymi klientami;
  • umocnienie wizerunku marki – pozycjonowanie z wykorzystaniem lokalnych fraz sprawi, że Twój biznes będzie zdecydowanie bardziej rozpoznawalny na obszarze, na którym działasz. Wzmacniając swój lokalny wizerunek przestaniesz być anonimowym podmiotem i zbudujesz sobie solidną pozycję;
  • stworzenie doskonałego podłoża do wdrożenia strategii ogólnego pozycjonowania – jeśli Twoja strona będzie dobrze wypozycjonowana na szczeblu lokalnym, łatwiej będzie Ci rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem na szerszą skalę;
  • możliwość zdobycia przewagi nad konkurentami z lokalnego rynku – wprowadzając strategię pozycjonowania lokalnego zawsze będziesz o krok przed Twoimi biznesowymi konkurentami, którzy wykazują się w tej materii biernością.
Dotarcie do zainteresowanych osób

Pozycjonowanie lokalne umożliwia dotarcie do zainteresowanych osób


Zwiększenie widoczności strony przez usługę pozycjonowania lokalnego sprowadzi do Twojej witryny osoby z najbliższej okolicy. Ruch z wyszukiwań lokalnych w wielu branżach zapewnia dużo lepszą konwersję, co oczywiście przekłada się na większe zyski.

Niższe koszty pozycjonowania

Pozycjonowanie regionalne - niższy budżet


Ze względu na mniejszą konkurencję na rynku regionalnym, decydując się na pozycjonowanie lokalne, możesz liczyć na mniejsze wydatki niż w przypadku działań skierowanych na całą Polskę.

Budowanie zaufania

Budowanie lokalnych relacji dzięki pozycjonowaniu


Pojawienie się strony internetowej w wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne może być pierwszym krokiem do budowy zaufania. Fakt ten w połączeniu z wyprzedzeniem konkurencji zapewni Ci klientów.

OPTYMALIZACJA STRONY DLA WYSZUKIWAŃ LOKALNYCH

Można wyróżnić kilka czynników, które w szczególny sposób przyczyniają się do wzrostu skuteczności pozycjonowania lokalnego Twojej firmy. Należy wśród nich wymienić:

  • Obecność w usłudze Google Moja Firma – za pośrednictwem Google Moja Firma możesz stworzyć własną wizytówkę, dodać lokalizację Twojej działalności do Google Maps i nawiązywać interakcje z użytkownikami. Aby dobrze zoptymalizować konto w usłudze Google Moja Firma, powinieneś udostępnić informacje takie jak: nazwa firmy, obszary działalności, adres siedziby, krótki opis Twojej działalności, atrakcyjne fotografie związane z działalnością i lokalizacją Twojej firmy.
  •  Liczba i wydźwięk opinii udzielonych Twojej firmie – rekomendacje i krytyczne głosy użytkowników na temat Twojej działalności mają duży wpływ na skuteczność lokalnego pozycjonowania. Na co dzień działaj tak, by klienci, jak najczęściej obdarzali Cię pozytywnymi opiniami – nie tylko na profilu Twojej firmy w Google Moja Firma, ale również w zewnętrznych serwisach i na platformach mediów społecznościowych.

opinie lokalnego biznesu w google maps

  • Wzmianki na zewnętrznych stronach internetowych -przykładaj mocną uwagę do tego, jak Twoja firma prezentuje się w różnych miejscach w sieci. Zawsze dbaj o wiarygodne informacje na jej temat i nie unikaj obecności swojego biznesu np. w internetowych bazach oraz katalogach firm.
  • Stopień optymalizacji Twojej strony WWW – dostosuj swoją witrynę do wymagań SEO. Zadbaj o to, by treści były rozbudowane, unikatowe, czytelne, w odpowiednim stopniu nasycone słowami kluczowymi oraz urozmaicone.

.

Dlaczego warto zadbać o linki z lokalnych stron?


Podobnie jak w przypadku szerokiego pozycjonowania, także w przypadku lokalnego, istotną funkcję spełnia pozyskiwanie linków. Jednakże w przypadku działań na określonym obszarze pozyskujemy linki z lokalnych portali. Równie istotne jest zamieszczenie danych firmy na stronach katalogów czy wizytówek. Działanie to zwiększa wiarygodność i wartość strony dla robotów indeksujących, co z kolei może przekładać się na pozycję wizytówki Twojej strony w wynikach wyszukiwania map Google.

Pozyskiwanie lokalnych odnośników

Optymalizacja Google Moja Firma

CZY POZYCJONOWANIE LOKALNE SPRAWDZI SIĘ W TWOIM PRZYPADKU?


Pozycjonowanie na lokalne frazy kluczowe najlepiej sprawdza się w sytuacji, gdy firma kieruje swoją ofertę przede wszystkim do miejscowej społeczności. W przypadku właścicieli firm, dla których troska o Klientów z sąsiedztwa jest priorytetem, to właśnie pozycjonowanie lokalne powinno być najistotniejsze. Rozwój nowych technologii, upowszechnienie urządzeń przenośnych i coraz szerszy dostęp do internetu sprawiają, że użytkownicy częściej i chętniej poszukują w sieci firm z najbliższej okolicy. Pozycjonowanie lokalne jest doskonałym sposobem na zdobycie nowych klientów, przede wszystkim dla niewielkich i średniej wielkości firm, które swoje usługi świadczą w okolicy. Pozwala ono zbudować renomę i rozpoznawalność nie tylko w przypadku lokali usługowych, ale także wysoce wyspecjalizowanych sklepów, których bywalcy nie chcą kupować kota w worku i zamiast zakupów online wybierają wizytę w miejscu sprzedaży interesującego ich artykułu.

KIEDY NIE WARTO INWESTOWAĆ W LOKALNE pozycjonowanie?


Słowo „lokalne” jest tutaj kluczem i tego rodzaju strategia pozycjonowania zupełnie traci sens, jeśli Twoja firma działa na szerszą skalę – krajową, europejską lub nawet światową. Jeśli prowadzisz ekspansywny biznes, radzimy Ci zrezygnować z pozycjonowania lokalnego na rzecz innych działań, które z pewnością okażą się w Twoim przypadku dużo bardziej skuteczne.

Optymalizacja Google Moja Firma

WIZYTÓWKA FIRMY W GOOGLE mOJA FIRMA – DLACZEGO POWINIENEŚ JĄ POSIADAĆ?

Założenie wizytówki firmy w Google jest niezwykle proste i szybkie, a może przynieść Twojej firmie wiele wymiernych korzyści. Usługa Google Moja Firma umożliwia założenie darmowego profilu firmy, który pomoże Ci się wyróżnić na tle konkurencji i przyciągnąć nowych klientów.  By założyć profil firmy w usłudze Google Moja Firma wystarczy, że:

  • zalogujesz się na swoim koncie Google;
  • podasz najważniejsze informacje dotyczące Twojej firmy, takie jak: jej nazwa, lokalizacja, jedna nadrzędna kategoria związana z jej działalnością i dane kontaktowe;zakładamy wizytówkę w google moja firma
  • przystąpisz do weryfikacji konta – najprostszym sposobem na zweryfikowanie prawdziwości udostępnionych przez Ciebie danych jest podanie personaliów osoby kontaktowej oraz adresu, na który Google ma wysłać kartkę pocztową ze specjalnym kodem weryfikacyjnym. Uwierzytelnienia dokonać można również drogą telefoniczną lub sms-ową.

 

Gdy Twoje konto zostanie prawidłowo zweryfikowane, powinieneś poświęcić odrobinę czasu na optymalizację wizytówki Twojej firmy. W tym celu dodaj godziny pracy Twojej firmy i pochwal się dobrej jakości fotografiami i filmami prezentującymi siedzibę lub związanymi z codzienną działalnością Twojego biznesu. Google Moja Firma jest także polem do nawiązywania interakcji na linii firma – klient. Jest to możliwe dzięki funkcji dodawania opinii na profilu i udzielaniu na nie przez marki odpowiedzi. Nie warto zaniedbywać tej możliwości nawiązywania kontaktu z klientami, jaką stwarza funkcja opinii. Odpowiadaj na wszystkie pojawiające się recenzje, bo to zapewni Twojej firmie lepszą widoczność. Warto byś zorientował się także, czy w sieci nie funkcjonują duplikaty wizytówki Twojej firmy. Wpływają one w niekorzystny sposób na pozycjonowanie lokalne, więc warto takie niezweryfikowane przez Ciebie wizytówki usunąć. Dobrą praktyką jest także stworzenie swoistego Q&A, czyli kompendium zawierającego odpowiedzi na pytania, jakie mogą wystosować potencjalni klienci. Google Moja Firma stwarza też administratorom kont możliwość publikowania wpisów. Pamiętaj, żeby robić to regularnie informując o nowościach w Twojej ofercie, promocjach czy produktach i usługach, które są dla Ciebie kluczowe.

[Głosów:4    Średnia:5/5]

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami