Pozycjonowanie lokalne

POZYCJONOWANIE LOKALNE – CZYM WŁAŚCIWIE JEST?

Pozycjonowanie lokalne jest teraz bezapelacyjnie „na czasie” i wszyscy mówią o tej metodzie, ale czy właściwie wiesz dokładnie, czym ono jest? Najprościej tłumacząc, jest to szereg czynności mających na celu jak najwyższe ulokowanie witryny w rankingu Google w przypadku, gdy użytkownik wystosowuje zapytanie ściśle związane z konkretną lokalizacją lub się w niej znajduje. Pozycjonowanie lokalne pozwala firmie precyzyjnie trafić do potencjalnych, najbliżej znajdujących się klientów.

POZYCJONOWANIE LOKALNE – JAK DZIAŁA?

Pozycjonowanie lokalne niesie olbrzymią korzyść zarówno dla przedsiębiorców, którzy wykorzystują tę możliwość wzmocnienia swojej widoczności w sieci, jak i dla klientów, którzy w swoim sąsiedztwie lub zupełnie obcym dla siebie miejscu, mają szansę bez większego wysiłku kupić interesujące ich produkty, bądź skorzystać z konkretnych usług. Bez względu na to, czy Klient poszukuje sklepu, salonu urody, warsztatu samochodowego czy kwiaciarni znajdującej się w pobliżu, może je znaleźć korzystając z internetowej wyszukiwarki. Co Ty jako przedsiębiorca możesz zrobić, by dać łatwiej znaleźć się klientowi? Jak najszybciej wdrożyć strategię pozycjonowania lokalnego! Ten rodzaj działań mocno wiąże się z optymalizacją witryn www firmy tak, aby były jak najlepiej widoczne dla użytkowników z danego regionu, miasta lub nawet dzielnicy, w której działa przedsiębiorstwo.

Pozycjonowanie loklane - przykład
zrzut ekranu z pozycjonowanie lokalnego

KORZYŚCI PŁYNĄCE Z POZYCJONOWANIA LOKALNEGO

Pozycjonowanie lokalne niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści dla funkcjonowania firmy. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:

  • oszczędność czasu i pieniędzy – oba wymienione w tym punkcie czynniki są bardzo cenne dla przedsiębiorców działających na rynku lokalnym. Istnieją branże, których specyfika sprawia, że pozycjonowanie na ogólne frazy jest bardzo drogie, a osiągnięcie zadowalających efektów zajmuje dużo więcej czasu, niż można by się spodziewać. Koncentrując się na lokalnych frazach, możesz dużo skuteczniej kierować użytkowników do witryny internetowej i uzyskać oczekiwane rezultaty w krótszym czasie;
  • przypływ nowych klientów – dzięki pozycjonowaniu lokalnemu możesz trafiać dokładnie do tych użytkowników, na których Ci zależy i którzy są Twoimi potencjalnymi klientami;
  • umocnienie wizerunku marki – pozycjonowanie z wykorzystaniem lokalnych fraz sprawi, że Twój biznes będzie zdecydowanie bardziej rozpoznawalny na obszarze, na którym działasz. Wzmacniając swój lokalny wizerunek przestaniesz być anonimowym podmiotem i zbudujesz sobie solidną pozycję;
  • stworzenie doskonałego podłoża do wdrożenia strategii ogólnego pozycjonowania – jeśli Twoja strona będzie dobrze wypozycjonowana na szczeblu lokalnym, łatwiej będzie Ci rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem na szerszą skalę;
  • możliwość zdobycia przewagi nad konkurentami z lokalnego rynku – wprowadzając strategię pozycjonowania lokalnego zawsze będziesz o krok przed Twoimi biznesowymi konkurentami, którzy wykazują się w tej materii biernością.
Dotarcie do lokalnych odbiorców
Pozycjonowanie lokalne trafia do odbiorców z Twojego regionu
Pozycjonowanie lokalne

Zwiększenie widoczności strony przez usługę pozycjonowania lokalnego sprowadzi do Twojej witryny osoby z najbliższej okolicy. Ruch z wyszukiwań lokalnych w wielu branżach zapewnia dużo lepszą konwersję, co oczywiście przekłada się na większe zyski.

Niższe koszty pozycjonowania Lokalnego
Pozycjonowanie regionalne to niższy budżet
Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu ponosisz koszty w ograniczonym regionalnie zakresie

Ze względu na mniejszą konkurencję na rynku regionalnym, decydując się na pozycjonowanie lokalne, możesz liczyć na mniejsze wydatki niż w przypadku działań skierowanych na całą Polskę.

Budowanie lokalnego zaufania
Budowanie lokalnych relacji dzięki pozycjonowaniu
Pozycjonowanie lokalne – to budowanie lokalnej świadomości Twojej marki

Pojawienie się strony internetowej w wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne może być pierwszym krokiem do budowy zaufania. Fakt ten w połączeniu z wyprzedzeniem konkurencji zapewni Ci klientów.

CO WPŁYWA NA SKUTECZNOŚĆ POZYCJONOWANIA LOKALNEGO?

Można wyróżnić kilka czynników, które w szczególny sposób przyczyniają się do wzrostu skuteczności pozycjonowania lokalnego Twojej firmy. Należy wśród nich wymienić:

  • Obecność w usłudze Google Moja Firma – za pośrednictwem Google Moja Firma możesz stworzyć własną wizytówkę, dodać lokalizację Twojej działalności do Google Maps i nawiązywać interakcje z użytkownikami. Aby dobrze zoptymalizować konto w usłudze Google Moja Firma, powinieneś udostępnić informacje takie jak:

-nazwa firmy,

-obszary działalności,

-adres siedziby,

-krótki opis Twojej działalności,

-atrakcyjne fotografie związane z działalnością i lokalizacją Twojej firmy.

opinie lokalnego biznesu w google maps

  • Liczba i wydźwięk opinii udzielonych Twojej firmie – rekomendacje i krytyczne głosy użytkowników na temat Twojej działalności mają duży wpływ na skuteczność lokalnego pozycjonowania. Na co dzień działaj tak, by klienci, jak najczęściej obdarzali Cię pozytywnymi opiniami – nie tylko na profilu Twojej firmy w Google Moja Firma, ale również w zewnętrznych serwisach i na platformach mediów społecznościowych.
  • Wzmianki na zewnętrznych stronach internetowych -przykładaj mocną uwagę do tego, jak Twoja firma prezentuje się w różnych miejscach w sieci. Zawsze dbaj o wiarygodne informacje na jej temat i nie unikaj obecności swojego biznesu np. w internetowych bazach oraz katalogach firm.
  • Stopień optymalizacji Twojej strony WWW – dostosuj swoją witrynę do wymagań SEO. Zadbaj o to, by treści były rozbudowane, unikatowe, czytelne, w odpowiednim stopniu nasycone słowami kluczowymi oraz urozmaicone.

.

Dlaczego warto zadbać o linki z lokalnych stron?


Podobnie jak w przypadku szerokiego pozycjonowania, także w przypadku lokalnego, istotną funkcję spełnia pozyskiwanie linków. Jednakże w przypadku działań na określonym obszarze pozyskujemy linki z lokalnych portali. Równie istotne jest zamieszczenie danych firmy na stronach katalogów czy wizytówek. Działanie to zwiększa wiarygodność i wartość strony dla robotów indeksujących, co z kolei może przekładać się na pozycję wizytówki Twojej strony w wynikach wyszukiwania map Google.

Pozyskiwanie lokalnych odnośników

Optymalizacja Google Moja Firma

CZY POZYCJONOWANIE LOKALNE SPRAWDZI SIĘ W TWOIM PRZYPADKU?


Pozycjonowanie na lokalne frazy kluczowe najlepiej sprawdza się w sytuacji, gdy firma kieruje swoją ofertę przede wszystkim do miejscowej społeczności. W przypadku właścicieli firm, dla których troska o Klientów z sąsiedztwa jest priorytetem, to właśnie pozycjonowanie lokalne powinno być najistotniejsze. Rozwój nowych technologii, upowszechnienie urządzeń przenośnych i coraz szerszy dostęp do internetu sprawiają, że użytkownicy częściej i chętniej poszukują w sieci firm z najbliższej okolicy. Pozycjonowanie lokalne jest doskonałym sposobem na zdobycie nowych klientów, przede wszystkim dla niewielkich i średniej wielkości firm, które swoje usługi świadczą w okolicy. Pozwala ono zbudować renomę i rozpoznawalność nie tylko w przypadku lokali usługowych, ale także wysoce wyspecjalizowanych sklepów, których bywalcy nie chcą kupować kota w worku i zamiast zakupów online wybierają wizytę w miejscu sprzedaży interesującego ich artykułu.

KIEDY NIE WARTO INWESTOWAĆ W LOKALNE pozycjonowanie?


Słowo „lokalne” jest tutaj kluczem i tego rodzaju strategia pozycjonowania zupełnie traci sens, jeśli Twoja firma działa na szerszą skalę – krajową, europejską lub nawet światową. Jeśli prowadzisz ekspansywny biznes, radzimy Ci zrezygnować z pozycjonowania lokalnego na rzecz innych działań, które z pewnością okażą się w Twoim przypadku dużo bardziej skuteczne.

Optymalizacja Google Moja Firma

GEOLOKALIZACJA A POZYCJONOWANIE LOKALNE


Technologia GPS wykorzystywana we wszelkiego typu urządzeniach przenośnych pozwala z dokładnością co do metra ustalić położenie jego użytkownika. Właśnie na tych danych bazuje strategia pozycjonowania lokalnego. Geolokalizacja umożliwia wyświetlanie użytkownikom odpowiednio dobranych reklam, które eksponują podmioty działające w najbliższej okolicy. Współcześni konsumenci, którzy szukają w internecie informacji dotyczących dostępności interesujących ich produktów czy usług, cenią sobie rekomendacje innych i natychmiastową możliwość spełnienia swoich potrzeb – właśnie dlatego najczęściej wybierają firmy znajdujące się w pobliżu i cieszące się uznaniem innych. Geolokalizacja umożliwia użytkownikowi dotarcie do znajdujących się w pobliżu podmiotów z danej branży, nawet jeśli szukający nie zawrze we frazie wpisywanej w wyszukiwarkę nazwy miasta czy dzielnicy, w której się znajduje. Korzyści płynące z wykorzystania geolokalizacji na potrzeby SEO są obopólne – potencjalny klient może szybciej wyszukiwać informacje na temat pobliskich firm, a te mogą mu się w atrakcyjny i skuteczny sposób zaprezentować.

WIZYTÓWKA FIRMY W GOOGLE MAPS – DLACZEGO POWINIENEŚ JĄ POSIADAĆ?

Założenie wizytówki firmy w Google jest niezwykle proste i szybkie, a może przynieść Twojej firmie wiele wymiernych korzyści. Usługa Google Moja Firma umożliwia założenie darmowego profilu firmy, który pomoże Ci się wyróżnić na tle konkurencji i przyciągnąć nowych klientów. Wizytówka firmy w Google Maps w znaczący sposób wpływa także na skuteczność lokalnego pozycjonowania. By założyć profil firmy w usłudze Google Moja Firma wystarczy, że:

  • zalogujesz się na swoim koncie Google;
  • podasz najważniejsze informacje dotyczące Twojej firmy, takie jak: jej nazwa, lokalizacja, jedna nadrzędna kategoria związana z jej działalnością i dane kontaktowe; zakładamy wizytówkę w google moja firma
  • przystąpisz do weryfikacji konta – najprostszym sposobem na zweryfikowanie prawdziwości udostępnionych przez Ciebie danych jest podanie personaliów osoby kontaktowej oraz adresu, na który Google ma wysłać kartkę pocztową ze specjalnym kodem weryfikacyjnym. Uwierzytelnienia dokonać można również drogą telefoniczną lub sms-ową.

Gdy Twoje konto zostanie prawidłowo zweryfikowane, powinieneś poświęcić odrobinę czasu na optymalizację wizytówki Twojej firmy. W tym celu dodaj godziny pracy Twojej firmy i pochwal się dobrej jakości fotografiami i filmami prezentującymi siedzibę lub związanymi z codzienną działalnością Twojego biznesu. Podnosi to wiarygodność Twojej firmy i pozytywnie wpływa na wygląd Twojej wizytówki w GMF. Warto byś zorientował się także, czy w sieci nie funkcjonują duplikaty wizytówki Twojej firmy. Wpływają one w niekorzystny sposób na pozycjonowanie lokalne, więc warto takie niezweryfikowane przez Ciebie wizytówki usunąć. Dobrą praktyką jest także stworzenie swoistego Q&A, czyli kompendium zawierającego odpowiedzi na pytania, jakie mogą wystosować potencjalni klienci. Google Moja Firma stwarza też administratorom kont możliwość publikowania wpisów. Pamiętaj, żeby robić to regularnie informując o nowościach w Twojej ofercie, promocjach czy produktach i usługach, które są dla Ciebie kluczowe.

 

JAK SKUTECZNIE PROMOWAĆ LOKALNĄ FIRMĘ W INTERNECIE?

Aby rozpocząć działania związane z promowaniem firmy – i świadczonych przez nią usług – na konkretnym obszarze, należy najpierw zadbać o to, by działalność gospodarcza posiadała swój fizyczny adres. To on definiuje główne miejsce funkcjonowania firmy, a uwzględnienie go w informacjach udostępnianych na stronie internetowej, pozytywnie wpływa na pozycję rankingową. Warto na stronie umieścić również dane kontaktowe w formie danych strukturalnych. Są one czytelne dla robotów wyszukiwarek i podwyższają poziom jakości strony. Bardzo ważną rolę pełnią także treści umieszczone na stronie. Powinny być one zrozumiałe nie tylko dla odbiorców, ale również dla robotów. Właśnie dlatego, już na etapie tworzenia tekstów przeznaczonych do publikacji na firmowej stronie internetowej, powinieneś uwzględnić konkretne frazy, na które chciałbyś pozycjonować swój biznes. Zawarcie w treści tekstów nazwy miasta, w jakim działa Twoja firma, pozwoli na jeszcze bardziej trafne powiązanie podmiotu z konkretną lokalizacją. SEO lokalne polega nie tylko na właściwej optymalizacji strony internetowej, ale również na link buildingu. To wszelkie działania polegające na umieszczaniu na stronach odnośników konkretnej witryny (hiperłącze). Linkowanie może być wewnętrzne (kierujące do stron funkcjonujących w ramach jednej domeny) lub zewnętrzne (kierujące do stron znajdujących się poza obrębem jednej domeny). Duża liczba linków – w szczególności zewnętrznych – powoduje, że strona pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Linki można umieszczać w wielu miejscach, takich jak np.:

  • fora internetowe;
  • katalogi firm;
  • artykuły sponsorowane publikowane w serwisach zewnętrznych;
  • strony partnerów biznesowych;
  • blogi (sekcja komentarzy);
  • portale społecznościowe;
  • serwisy z ogłoszeniami

Nie warto jednak ograniczać się tylko do wskazanych tutaj lokalizacji. Trzeba pamiętać, że wraz z rozwojem internetu pojawiają się coraz to nowe możliwości pozyskiwania cennych linków. Linki dają Google’owi znak, że treść jest godna uwagi, użyteczna i wartościowa. Linki najlepiej jest implementować na stronach, które już mogą poszczycić się wysokim współczynnikiem jakości w Google.

 

JAK ZOPTYMALIZOWAĆ STRONĘ WWW NA POTRZEBY POZYCJONOWANIA LOKALNEGO?

W dobrym pozycjonowaniu strony kluczową rolę odgrywa to, jak wygląda i funkcjonuje Twoja strona internetowa. Abyś mógł osiągać jak najlepsze efekty, niezbędne jest sprawne funkcjonowanie mobilnej wersji Twojej strony. Obecnie, coraz więcej użytkowników porzuca komputery stacjonarne na rzecz właśnie urządzeń mobilnych Strona powinna być zoptymalizowana w taki sposób, by zapewnić użytkownikom jak najwyższy komfort korzystania z witryny. Treści na stronie warto też przeanalizować pod kątem słów kluczowych. Teksty raz napisane warto w miarę możliwości odświeżać, rozszerzać i odpowiednio nasycać frazami kluczowymi. Twoja firma ma wiele oddziałów w różnych miastach? By lepiej się pozycjonowała, najlepiej jest stworzyć odrębne podstrony dla każdej z filii.

 

WIZYTÓWKI NAP A POZYCJONOWANIE LOKALNE

Wizytówki NAP są bardzo ważnym elementem w działaniach z zakresu pozycjonowania lokalnego. Taka wizytówka zawiera najważniejsze informacje o firmie: jej nazwę, adres i numer telefonu kontaktowego. Weryfikacja poprawności zaindeksowanych stron, odbywa się właśnie przez porównania wizytówek NAP udostępnionych w różnych miejscach w internecie. Wizytówki NAP można zamieszczać w wielu lokalizacjach w sieci. Są to np. bazy i katalogi firm, katalogi branżowe, portale społecznościowe, strony z ogłoszeniami dotyczącymi pracy, czy witryny konsolidujące informacje o przedsiębiorstwach działających na terenie danej jednostki samorządu terytorialnego.

 

CZY OPINIE Z GOOGLE MAJĄ WPŁYW NA POZYCJONOWANIE LOKALNE?

Google Moja Firma – poza wszystkimi swoimi funkcjonalnościami – jest także polem do nawiązywania interakcji na linii firma – klient. Jest to możliwe dzięki funkcji dodawania opinii na profilu i udzielaniu na nie przez marki odpowiedzi. Nie warto zaniedbywać tej możliwości nawiązywania kontaktu z klientami, jaką stwarza funkcja opinii. Google w wynikach wyszukiwania proponuje użytkownikowi najbardziej adekwatne odpowiedzi. Opinie kreują wizerunek danej firmy, a im więcej jest tych pozytywnych i im wyższa jest średnia z ocen przedsiębiorstwa, tym lepiej pozycjonuje się strona. Warto – po wykonaniu usługi lub sprzedaży produktu – zachęcać klientów do wystawienia pozytywnej oceny i napisania opinii. Opinie w Google Moja Firma są jednym z czynników wpływających na pozycję w lokalnym rankingu wyników wyszukiwania. Odpowiadaj na wszystkie pojawiające się recenzje, bo to zapewni Twojej firmie lepszą widoczność.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami