Pozycjonowanie stron internetowych Kraków
Agencja SEO Kraków
Prowadzisz działalność w Krakowie lub dopiero zaczynasz z własnym biznesem w tym mieście? Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki? W takim razie nie obejdzie się bez marketingu internetowego, czyli zbioru działań promocyjnych, które prowadzone są online.
Do marketingu internetowego zaliczyć można działania z zakresu SEO i pozycjonowania, reklamy Google Ads, prowadzenie Social Mediów i reklam w mediach społecznościowych, e-mail marketing, a także wszelakie działania związane z witryną internetową (content marketing, projektowanie i fotografia). Jeśli szukasz agencji, która zrobi to wszystko za Ciebie, świetnie trafiłeś / trafiłaś! Jesteśmy agencją interaktywną, która od 10 lat zajmuje się kompleksową obsługą klientów w internecie! Dziś porozmawiajmy o skutecznym pozycjonowaniu stron w Krakowie!
Na czym polega pozycjonowanie strony i SEO?
Pozycjonowanie stron to zestaw działań, który polega na dostosowaniu i rozbudowie witryny (on-site) oraz pozyskiwaniu do niej wartościowych linków (off-site) w celu podniesienia pozycji strony na interesujące nas frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania. Znaczy to, że zadaniem pozycjonowanie jest zwiększenie widoczności strony – na im więcej fraz kluczowych pojawia się strona w wyszukiwarce, tym większa jest jej widoczność.
Mogło Ci się obić o uszy pojęcie SEO, czyli akronim, który z angielskiego znaczy Search Engine Optimization. Według jednych specjalistów jest utożsamiany z pojęciem pozycjonowania, według innych – tylko częścią zestawu działań, który polega na zmianach wewnątrz witryny (content, kod). Jak jest naprawdę, to już temat do innej dyskusji!
Pozycjonowanie lokalne w Krakowie
Pozycjonowanie stron możemy podzielić na kilka rodzajów w zależności od zasięgu: lokalne, regionalne, ogólnokrajowe czy międzynarodowe. Pozycjonowanie lokalne dotyczy tylko określonego wybranego obszaru, który interesuje firmę. Czy warto iść “tak nisko” i stawiać na pozycjonowanie lokalne, gdzie nie ma tak dużo klientów? Zdecydowanie tak! Już tłumaczymy dlaczego:
Po pierwsze, jeśli firma dopiero zaczyna swoją działalność, ciężko jest się przebić przez dużą ogólnokrajową konkurencję. Prawdopodobnie, ma także świeżą domenę bez historii, która nie ma jeszcze takiego zaufania od wyszukiwarki. Pamiętaj, że jednym z filarów pozycjonowania stron www jest rozbudowa autorytetu jej domeny.
Po drugie, jeśli firma działa tylko lokalnie, nie ma sensu pozycjonować strony na cały kraj. Dotyczy to przede wszystkim firm usługowych i gastronomii, które nie działają poza zasięgiem miasta.
Więc jak działa lokalne pozycjonowanie?
To proste: pozycjonujemy się na frazy “nasze usługi lub produkty + miasto, w którym działamy”. Dla przykładu, jeśli prowadzimy salon fryzjerski w Krakowie, to interesować nas będą frazy “strzyżenie Kraków”, “fryzjer Kraków” czy “farbowanie włosów Kraków”. Im szerszą mamy ofertę, tym więcej fraz będziemy mogli dobrać. Wydawać się jednak może, że nie będziemy w stanie zwiększyć widoczności w wyszukiwarce na tak wąską grupę fraz, ale nie zapominaj o synonimach: użytkownicy różnie wpisują wyszukiwane frazy i ważny jest tutaj dobry research za pomocą specjalnych narzędzi SEO.
Oferta pozycjonowania lokalnego w wyszukiwarce Google
Audyt SEO
Audyt SEO polega na analizie witryny internetowej pod kątem błędów technicznych i stopnia jej zoptymalizowania pod wyszukiwarkę. Oprócz tego dotyczy analizy linków zewnętrznych.
Linkbuilding
Link building to budowanie profilu linków i pozyskiwanie wartościowych łączy z innych witryn.
Optymalizacja treści
Optymalizacja treści pod kątem SEO polega na doborze odpowiednich słów kluczowych i dostosowanie podstron pod zapytania użytkowników. Ważne jest tutaj wyczerpanie tematu i rozbudowa contentu.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne polega na optymalizacji strony i zwiększenie jej widoczności pod konkretną miejscowość.
Czy warto zlecić pozycjonowanie strony internetowej agencji?
“Czy muszę zlecić pozycjonowanie agencji? Czy nie mogę zrobić tego sam / sama?” – z tym pytaniem często można spotkać się na forach i dyskusjach przedsiębiorców. Tak, podobnie jak i inne rzeczy, tj. naprawa auta czy przygotowanie planu diety, SEO można prowadzić samodzielnie. Zasadnicze pytanie brzmi: a po co? Tak jak mechanik czy dietetyk, agencja SEO profesjonalnie zajmuje się pozycjonowaniem strony w każdym aspekcie: technicznym, contentowym czy link buildingu. Śledzi także najnowsze trendy i aktualizację algorytmu, na bieżąco monitoruje pozycje i widoczność, więc zawsze może w porę zareagować w przypadku jakichkolwiek negatywnych zmian. Agencja ma także dostęp do przeróżnych narzędzi, które pomagają w opracowaniu prawidłowej architektury strony, jej treści czy optymalizacji podstron. Właściciele firm zwykle nie mają tak szerokich możliwości, ani czasu na to, a nawet jeśli zajmują się samodzielnym prowadzeniem działań, to często na zasadzie prób i błędów. Więc podsumowując, za współpracą z agencją SEO przemawiają:
- Kompleksowa praca nad pozycjonowaniem
- Dostęp do wielu płatnych narzędzi
- Codzienny monitoring pozycji i widoczności
- Monitoring aktualizacji algorytmu
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Pozycjonowanie sklepów internetowych nieco różni się od pozycjonowania lokalnego – zwykle dotyczy fraz ogólnokrajowych i wymaga większego zaangażowania. Ale bez obaw, w przypadku mniejszych budżetów, w zależności od oferowanych usług, sklep także można optymalizować pod określone frazy lokalne. Za przykład posłużyć może firma sprzedająca catering online i działająca w całej Polsce. Osoba poszukująca cateringu w Krakowie, będzie wpisywać “catering dietetyczny Kraków” czy “dieta pudełkowa Kraków” z intencją znalezienia firmy oferującej dostawę w Krakowie. W przypadku sklepu z kosmetykami, częściami samochodowymi czy ubraniami, ta zasada może nie zadziałać (osoba wpisująca produkt + miasto zazwyczaj poszukuje go offline).
Pozycjonowanie stron www: audyt, optymalizacja i słowa kluczowe
Proces pozycjonowania strony zawsze zaczynamy od audytu i poprawek technicznych – jeśli witryna nie jest dostosowana pod wyszukiwarki, prawdopodobnie nie znajdzie się w topach wyników (prawdopodobnie, gdyż niezbadane są wyroki Google i cuda się zdarzają). Jednocześnie nie próżnujemy i oprócz technicznych zmian na stronie, pracujemy nad optymalizacją usług / produktów oferowanych przez firmę. Polega to na dogłębnym researchu i doborze słów kluczowych oraz przypisanie ich do określonych podstron. Przygotowujemy także szczegółowy content plan na stronę w postaci opisów usług, produktów czy wpisów blogowych.
Link building w pozycjonowaniu lokalnym
Link building (budowanie profilu linków) to proces pozyskiwania linków zewnętrznych do naszej witryny. W jakim celu? Jeśli domena jest świeża, to Google nie wie jeszcze dokładnie, co na niej się znajduje i co oferuje firma. Artykuły sponsorowane pomagają robotom wykryć kontekst naszej domeny, gdyż linki wskazują, co można znaleźć na konkretnej podstronie. Dodatkowo, w oczach wyszukiwarki działa to jak “polecajka” – inna strona z dobrą historią pokazuje, że może ona ufać naszej.
Oprócz wspomnianych artykułów sponsorowanych, do linkbuildingu można zaliczyć artykuły gościnne, NAP-y, linki z for (stosowane już zdecydowanie rzadziej), katalogi SEO, linki z mediów społecznościowych i Google Moja Firma.
Marketing internetowy dla Twojej firmy
Od zawsze jesteśmy zdania, że nie warto rozdzielać działań marketingowych, prowadzić tylko pozycjonowanie, Social Media lub Google Ads. Naszym zdaniem, najlepszym sposobem na promocję firmy online będzie wzajemne uzupełnienie kanałów, dzięki czemu jesteśmy w stanie dotrzeć do odbiorcy na różne sposoby. Oprócz tego te działania wzajemnie się uzupełniają i nawet jeśli jeden kanał nie zdoła przekonać użytkownika do skorzystania z usługi lub zakupu, to drugiemu może się to udać! Nie zapominaj, że użytkownicy lubią prowadzić dogłębny research, a im więcej razy im się pokażesz, tym szybciej oni Cię zapamiętają!
Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Krakowie?
Na koszt pozycjonowania strony wpływa kilka czynników: branża, konkurencja, zasięg i trudność fraz. Oprócz tego na cenę działań wpływa także stan witryny i konieczność wdrożenia zmian technicznych (lub nowej witryny, jeśli będzie to konieczne). Także trzeba wziąć pod uwagę linkbuilding i koszt zakupu linków oraz korzystanie z inncych usług agencji (np. content marketing). Chcesz poznać szczegółowy cennik pozycjonowania? Sprawdź nasz artykuł: ile kosztuje pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych w pigułce
Na czym polega pozycjonowanie lokalne w Krakowie?
Pozycjonowanie to zestaw działań, który polega na zwiększeniu widoczności naszej strony internetowej. Łączy w sobie optymalizację techniczną i contentową witryny, a także pozyskiwanie linków zewnętrznych. Pozycjonowanie lokalne polega na zwiększeniu widoczności tylko na określoną lokalizację, najczęściej jedno lub kilka miast. Zazwyczaj pozycjonujemy się na frazy "nasze usługi lub produkty + miasto, w którym działamy". Dla przykładu, jeśli prowadzimy agencję SEO w Krakowie, to interesować nas będą frazy "pozycjonowanie Kraków", "pozycjonowanie stron Kraków", "agencja SEO Kraków" czy po prostu "SEO Kraków".
Czy warto zlecić pozycjonowanie agencji SEO?
Zdecydowanie tak. Agencja SEO śledzi aktualizację algorytmu, na bieżąco monitoruje pozycje i widoczność i ma dostęp do przeróżnych narzędzi SEO, które pomagają w opracowaniu prawidłowej architektury strony, jej treści czy optymalizacji podstron.
Ile kosztuje pozycjonowanie w Krakowie?
Nie ma jednej określonej ceny, możesz zapłacić od kilkuset złotych do kilku tysięcy. Wszystko zależy od branży, konkurencji, zasięgi, trudności fraz czy content planu ustalonego na kolejne miesięcy. Trzeba także zwrócić uwagę na możliwości finansowe firmy - na SEO nie musi od razu wydawać fortuny. Działania można rozłożyć w czasie. Będzie również trzeba przyjrzeć się Twojej krakowskiej konkurencji, aby dobrze zaplanować działania z zakresu SEO i oszacować budżet.