Pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest skomplikowanym działaniem, na którego sukces składa się wiele czynników. Struktura sklepu, różnorodność asortymentu oraz bardzo duża liczba podstron sprawiają, że pozycjonowanie platform e-commerce to długi proces. Kluczowe jest opracowanie strategii, której wdrażanie zapewni regularny wzrost ruchu na Twojej stronie oraz – co istotniejsze – wzrost sprzedaży.

DLACZEGO WARTO ZDECYDOWAĆ SIĘ NA
POZYCJONOWANIE SWOJEGO SKLEPU?

Budowanie
zaufania

Pozycjonowanie sklepów - budowa zaufania


Aby Twój sklep sprzedawał, musi budzić zaufanie. Jednym z głównych elementów wpływających na jego wiarygodność jest zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Promocja sklepu przy kosztach
rozłożonych w czasie

Promocja sklepu dzięki pozycjonowaniu


Pozycjonowanie to usługa, która opłacana jest abonamentowo. Dzięki temu klient nie musi ryzykować, wydając jednorazowo ogromnej sumy pieniędzy na reklamę.

Budowanie
świadomości marki

Budowanie świadomości dzięki pozycjonowaniu ecommerce


Zaistnienie w świadomości klienta jest dla wielu firm jednym z filarów marketingu. Przez obecność w wyszukiwarce Google internauci zapamiętają nazwę Twojego sklepu i chętnie do niego wrócą po udanych zakupach.

Możliwość dotarcia
do szerokiego grona klientów

Pozycjonowanie sklepów pozwala na dotarcia do klientów w internecie


Sklep sprzedający przez Internet ma ogromną przewagę nad punktem stacjonarnym. Pozycjonując platformę e-commerce, masz możliwość dotarcia do klientów z całego kraju, a nie jedynie z najbliższej okolicy.

STRATEGIA POZYCJONOWANIA DLA SKLEPÓW INTERNETOWYCH

Przed rozpoczęciem pozycjonowania sklepu online wykonujemy bardzo dokładną analizę jego obecnej sytuacji, która pozwala na wyznaczenie celów na najbliższy okres. Ze względu na dużą konkurencję ze strony gigantów, takich jak portale aukcyjne, porównywarki ofert czy międzynarodowe koncerny, bardzo często najlepszym rozwiązaniem jest budowanie ruchu oraz sprzedaży, wykorzystując tak zwany długi ogon (ang. long tail). Strategia ta skupia się na wyborze dużej grupy fraz ze stosunkowo niewielkim potencjałem ruchu, które łącznie zapewnią wiele wejść na stronę.

Optymalizacja techniczna sklepu


Skorygowanie błędów oraz udoskonalenie elementów kodu źródłowego to bardzo istotny element pozycjonowania sklepu internetowego. Wśród najważniejszych zmian, które przeprowadzamy dla tego rodzaju stron, należy wyróżnić optymalizację meta tytułów, rozbudowę linkowania wewnętrznego czy eliminację duplikacji treści. Nierzadko konieczne są także zmiany w strukturze sklepu polegające na rozbudowie drzewka kategorii, co pozwala na skuteczne pozycjonowanie większej liczby słów kluczowych.

Optymalizacja sklepu SEO

Rozbudowa treści w sklepie internetowym

Rozbudowa contentu – jeden z kluczowych elementów pozycjonowania sklepu


Zapewnienie unikatowej oraz merytorycznej treści to jeden z czynników umożliwiających wyprzedzenie konkurencji w organicznych wynikach wyszukiwania. Optymalizacja treści dla sklepu internetowego to długofalowe działanie zakładające stałą rozbudowę zawartości strony. W celu powiązania pozycjonowanych słów kluczowych z odpowiednią kategorią czy produktem przygotowujemy teksty na podstawie wcześniej przygotowanej strategii. Uzupełniania lub rozszerzenia treści wymagają najczęściej wszystkie elementy sklepu internetowego, czyli kategorie, karty produktów, firmowy blog, czy poradnik.

Pozyskiwanie odnośników do sklepu internetowego


Linki wciąż stanowią jeden z kluczowych elementów przy pozycjonowaniu sklepu internetowego. W przypadku nowych stron są one swoistym paliwem, pozwalającym na zdobycie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Aby przeprowadzane przez nas kampanie link buildingu były skuteczne, są one dokładnie planowane przez naszych specjalistów. Bierzemy pod uwagę szereg czynników, analizując przy tym obecny profil linków sklepu. Przygotowując linkowanie, skupiamy się na odpowiednim rozplanowaniu ilości odnośników prowadzących na stronę główną, jak i podstrony produktów oraz kategorii Twojego sklepu.

Link building - sklep internetowy

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami