Pozycjonowanie sklepów

SEO dla sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest złożonym działaniem, na którego sukces składa się wiele czynników. Struktura sklepu, różnorodność asortymentu oraz bardzo duża liczba podstron sprawiają, że pozycjonowanie e-commerce to długi proces, wymagający dokładnej optymalizacji SEO i stałego monitoringu. Kluczowe jest opracowanie strategii, której wdrażanie zapewni regularny wzrost ruchu na Twojej stronie oraz – co istotniejsze – wzrost sprzedaży.

Agencja SEO dla e-commerce z Katowic


W czym tkwi niebezpieczeństwo samodzielnego prowadzenia działań w zakresie pozycjonowania strony sklepu? Sklep internetowy, który ma już wyrobioną widoczność, a więc sprzedaż internetową, może łatwo popaść w niełaski Google’a przy zbyt agresywnych działaniach SEO (często nawet Black Hat SEO) i na odwrót: zbyt niskie zaangażowanie w rozwój sklepu może mieć mizerny wpływ na SEO, a konkurencja sprawi, że wyniki będą coraz gorsze. Więc jak sprawić, aby proces pozycjonowania sklepu internetowego był gładki i bezproblemowy? Postawić na doświadczoną i zaufaną agencję SEO inmedium.pl z Katowic!

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie
sklepu internetowego z agencją?

Budowanie
zaufania

Pozycjonowanie sklepów - budowa zaufania


Aby Twój sklep sprzedawał, musi budzić zaufanie. Jednym z głównych elementów wpływających na jego wiarygodność jest zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Oferujemy kompleksowy marketing i różne ścieżki dotarcia do potencjalnych klientów!

Promocja sklepu przy kosztach
rozłożonych w czasie

Promocja sklepu dzięki pozycjonowaniu


Pozycjonowanie e-commerce to usługa, która w naszej agencji opłacana jest abonamentowo. Dzięki temu klient nie musi ryzykować, wydając jednorazowo ogromnej sumy pieniędzy na reklamę.

Budowanie
świadomości marki

Budowanie świadomości dzięki pozycjonowaniu ecommerce


Zaistnienie w świadomości klienta jest dla wielu firm jednym z filarów marketingu. Przez obecność w wyszukiwarce Google internauci zapamiętają nazwę Twojego sklepu i chętnie do niego wrócą po udanych zakupach. Pomożemy Ci w tym!

Możliwość dotarcia
do szerokiego grona klientów

Pozycjonowanie sklepów pozwala na dotarcia do klientów w internecie


Sklep sprzedający przez Internet ma ogromną przewagę nad punktem stacjonarnym. SEO dla sklepów daje możliwość dotarcia do klientów z całego kraju, a nie jedynie z najbliższej okolicy.

Pozycjonowanie sklepów Katowice


Wybierz sprawdzoną agencję marketingu internetowego, zajmującą się pozycjonowaniem sklepów w Katowicach!

 

Zadzwoń

Audyt SEO Sklepu Online – jak zaplanować strategię pozycjonowania e-commerce

Jak wygląda stworzenie strategii pozycjonowania sklepu w Google? Przed rozpoczęciem pozycjonowania sklepu online wykonujemy bardzo dokładną analizę jego obecnej sytuacji (Audyt SEO), która pozwala na wyznaczenie celów na najbliższy okres. Ze względu na dużą konkurencję ze strony gigantów, takich jak portale aukcyjne, porównywarki ofert czy międzynarodowe koncerny, bardzo często najlepszym rozwiązaniem jest budowanie ruchu oraz sprzedaży, wykorzystując tak zwany długi ogon (ang. long tail). Strategia ta skupia się na wyborze dużej grupy fraz ze stosunkowo niewielkim potencjałem ruchu, które łącznie zapewnią wiele wejść na stronę.

Jak więc nasi specjaliści SEO mogą zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarce? Już śpieszymy się z odpowiedzią!

Krok 1: Optymalizacja w procesie SEO sklepu online


Skorygowanie błędów oraz udoskonalenie elementów kodu źródłowego to bardzo istotny element pozycjonowania sklepu internetowego. Wśród najważniejszych zmian technicznych, które przeprowadzamy dla tego rodzaju stron, należy wyróżnić eliminacja błędów 4xx, 5xx, usunięcie zbędnych przekierowań, poprawa PageSpeed. Jeśli chodzi o optymalizację contentu, to najważniejsze elementy do poprawy na początku to aktualizacja meta tytułów, rozbudowa linkowania wewnętrznego i eliminacja duplikacji treści czy kanibalizacji. Nierzadko konieczne są także zmiany w strukturze sklepu polegające na rozbudowie drzewka kategorii, co pozwala na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego z większą liczbą słów kluczowych.

Optymalizacja sklepu SEO

Rozbudowa treści w sklepie internetowym

Krok 2: Rozbudowa contentu – dobór słów kluczowych


Zapewnienie unikatowej oraz merytorycznej treści to jeden z czynników umożliwiających wyprzedzenie konkurencji w organicznych wynikach wyszukiwania. Optymalizacja sklepu internetowego to długofalowe działanie zakładające stałą rozbudowę zawartości strony. W celu powiązania pozycjonowanych słów kluczowych z odpowiednią kategorią czy produktem przygotowujemy teksty na podstawie wcześniej przygotowanej strategii. Uzupełniania lub rozszerzenia treści wymagają najczęściej wszystkie elementy sklepu internetowego, czyli kategorie, karty produktów, firmowy blog, czy poradnik.

Krok 3: Pozyskiwanie odnośników do sklepu internetowego


Linki wciąż stanowią jeden z kluczowych elementów przy pozycjonowaniu sklepów internetowych. W przypadku nowych stron są one swoistym paliwem, pozwalającym na zdobycie widoczności Twojego sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Aby przeprowadzane przez nas kampanie link buildingu były skuteczne, są one dokładnie planowane przez naszych specjalistów. Bierzemy pod uwagę szereg czynników, analizując przy tym obecny profil linków sklepu. Przygotowując linkowanie, skupiamy się na odpowiednim rozplanowaniu ilości odnośników prowadzących na stronę główną, jak i podstrony produktów oraz kategorii Twojego sklepu.

Link building - sklep internetowy

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Krok 4: Efekty pozycjonowania sklepu internetowego w Google


Jak mierzymy efekty pozycjonowania Twojego sklepu internetowego? Za pomocą zestawu narzędzi, które sprawdzają pozycje na określone frazy kluczowe, wzrosty czy spadki wyświetleń, kliknięć, nowych użytkowników i sesji na stronie, wzrosty lub spadki widoczności strony i jej podstron. Takie raporty analizujemy i przesyłamy klientom. Kluczowe są dla nas również wyniki przychodów ze sprzedaży, wskaźniki ROAS kampanii SEO, dlatego nie pomijamy ich podczas analityki danych i budowania strategii działań z zakresu SEO dla Twojego sklepu.

Optymalizacja sklepu internetowego – skuteczne pozycjonowanie


Chcesz poznać szczegóły współpracy przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?

 

Zadzwoń

Cena pozycjonowania sklepu


Pozycjonowanie sklepu internetowego w Google jest zdecydowanie trudniejsze niż stron oferujących usługi lokalne. Ze względu na liczną konkurencję w postaci dużych gigantów i koncernów, mniejsze sklepy internetowe ze zdecydowanie niższym budżetem na kampanię SEO mają mniejsze szanse na przebicie się z frazą ogólną. Dlatego uważamy, że warto wykorzystać potencjał fraz długiego ogonu! Ile za to zapłaci właściciel sklepu internetowego? Poznaj nasz przykładowy cennik SEO!

Pozycjonowanie sklepu internetowego

SEO sklepu internetowego – FAQ


Czy pozycjonowanie sklepów internetowych się opłaca?

Jak to bywa w SEO, odpowiedź jest tylko jedna – to zależy! Jeśli sklep online już od dłuższego czasu działa i wcześniej był pozycjonowany, to najgorszą rzeczą pod słońcem może być zaprzestanie działań z tego zakresu. Wszystkie wypracowane pozycje i wyniki mogą po prostu zniknąć, jakby i nie istniały. Jeśli sklep dopiero powstał na świeżej domenie, można się zastanowić nad prowadzeniem reklam Google Ads, których efekty widoczne są od razu. Mając dane z płatnych reklam i już jakąś zbudowaną bazę klientów, można się zastanowić nad zwiększeniem budżetu i poświęceniem części na kampanię SEO.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest trudniejsze i bardziej czasochłonne niż w przypadku strony oferującej usługi. Sama optymalizacja zajmuje znacznie więcej czasu ze względu na rozbudowaną strukturę serwisu i różne techniczne mankamenty. Dużą rolę odgrywa także historia domeny, gdyż na rynku jest znaczna konkurencja w postaci wielkich gigantów, z ogromnymi budżetami na działania SEO. Dlatego na efekty z pozycjonowania sklepu trzeba poczekać!

Na czym w skrócie polega pozycjonowanie sklepu?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który ma na celu zwiększenie widoczności domeny w wynikach organicznych w Google’u. Mówiąc prościej, specjalista SEO próbuje wyciągnąć stronę jak najwyżej w wynikach na jak największą liczbę fraz. Jak to robi? Optymalizując sklep pod SEO i budując profil linków. Efektem końcowym prac SEO powinno być nie tylko zwiększenie widoczności i pozycji w Google, ale przede wszystkim zwiększenie sprzedaży. 

Jak sprawdzić efekty pozycjonowania sklepu?

Za pomocą narzędzi analitycznych, tj. GSC, Google Analytics, Senuto, Ahrefs, Seostation czy innych. Dzięki nim można dowiedzieć się, czy strona już może pochwalić się efektami prac specjalisty SEO: zwiększoną liczbą słów na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania, większą liczbą kliknięć, wyświetleń, konwersji; czy jeszcze musi coś poprawić w już wcześniej optymalizowanych obszarach (ze względu na brak efektów).

4.6/5 - (27 votes)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami