Facebook Ads

Reklama na facebooku

Facebook ma już niewiele wspólnego z prostym serwisem łączącym studentów. Dziś to niezwykle rozbudowana platforma marketingowa. Ogrom możliwości reklamowych, jakie oferuje, to z jednej strony atut, a z drugiej… ryzyko, że przepalisz swoje pieniądze. Co zrobić, by tak się nie stało? Jak mądrze inwestować w kampanie reklamowe na Facebooku i czy w ogóle warto się reklamować? Czy promowanie fanpage’a jest Ci w ogóle potrzebne? Może wystarczy samo publikowanie postów?

Czy reklamowanie na Facebooku jest mi potrzebne?


  • Oferujesz świetny produkt / usługę, o którym / której prawie nikt nie wie?
  • Sprzedaż w Twoim sklepie internetowym stanęła w miejscu?
  • Potrzebujesz dopływu nowych klientów?
  • Organizujesz wydarzenie i chciałbyś, by ruszyła sprzedaż biletów?
  • Interesuje Cię budowa swojej marki osobistej?
  • Jesteś ekspertem w swojej branży i chciałbyś się wyróżnić na tle konkurencji?

Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś tak, to reklamowanie na Facebooku (lub innych mediach społecznościowych) jest Ci potrzebna. Jednak nie każda, a po prostu skuteczna.

Reklama Facebook Ads

Facebook Ads – co chcesz osiągnąć?


Nie ma się co łudzić, że treści typowo komercyjne, posty o Twoich usługach i produktach od zaraz staną się viralem i rozejdą organicznie (bezpłatnie) po całym Internecie. Czas na inne podejście – mniej emocjonalne, bardziej racjonalne. Każdy kolejny lajk cieszy, jednak czy to właśnie polubienia się najcenniejsze dla sklepu internetowego? Czy nie lepiej, gdy zamiast komentarzy pod postem, skrzynka odbiorcza firmowego Messengera będzie pękać w szwach od wiadomości od potencjalnych klientów? Trudno jednoznacznie ocenić, jakie działania w mediach społecznościowych będą dla Ciebie najskuteczniejsze, póki nie określisz celu obecności marki w social media.

Twój cel marketingowy a rodzaj
kampanii reklamowej na Facebooku

Rozpoznawalność marki, zaangażowana społeczność, nowi i potencjalni klienci, zwiększenie sprzedaży… w gruncie rzeczy potrzebujesz nie reklamy, a jej efektów.

Facebook Ads Katowice

 

Rozpoznawalność marki


Kampania reklamowa nakierowana na zwiększenie rozpoznawalności maki i angażowanie jej społeczności w życie firmy.

Facebook Ads Katowice

 

Zwiększenie sprzedaży


Kampania reklamowa, której głównym celem jest pozyskanie nowych i potencjalnych klientów, co poskutkuje zwiększeniem sprzedaży.

Kampania reklamowa na Facebooku skrojona pod realizację Twojego celu to podstawa sukcesu. Jak jednak odnaleźć się w gąszczu możliwości Menedżera Reklam na Facebooku? Jak trafnie zdefiniować grupę docelową, jaki format reklamowy będzie najskuteczniejszy, jak poprawnie skonfigurować piksel Facebooka? Czy stworzyć jeden, a może wiele zestawów reklam? Kampanie Facebook ADS czy może jednak Instagram ADS?

W odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych z promocją w social media, pomaga wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych. Co zrobić, gdy go brak? Zgłębić tajniki mediów społecznościowych i zacząć robić reklamy lub zaufać agencji social media. Wybór należy do Ciebie. Ostrzegamy jednak, że decydując się na pierwsze rozwiązanie, potrzebujesz dużo czasu, cierpliwości i dodatkowego budżetu na naukę na własnych błędach. Z kolei współpracując z agencją oszczędzasz czas i masz do dyspozycji zespół specjalistów od copywriterów, przez grafików aż do doświadczonych ekspertów zajmujących się wyłącznie prowadzeniem kampanii na Facebooku.

Działania w social mediach to nie tylko prowadzenie fanpage i publikowanie postów. Kampanie Facebook ADS to możliwość dotarcia do tych osób, które najlepiej pasują do rysu Twojego klienta, to możliwość nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych, to większe zyski w e-commerce.

Facebook Ads Katowice

Kampanie Facebook Ads Katowice


Wybierz sprawdzoną agencję, zajmującą się kampaniami Facebook Ads Katowice!

 

Zadzwoń

Grupy odbiorców na Facebooku, czyli do kogo możesz kierować reklamy Facebook Ads?


Dzięki reklamie na Facebooku możesz dotrzeć do odpowiednich osób (precyzyjnie określonej grupy odbiorców), nie marnując budżetu na dotarcie do tych, którzy zupełnie nie są zainteresowani Twoją ofertą.

W Menedżerze Reklam znajdziesz dwie kategorie grup odbiorców.

Reklama na Facebooku

 

Standardowe grupy odbiorców reklam


(lokalizacja / dane demograficzne / zainteresowania / zachowania)
Osoby wyróżnione ze względu na to, gdzie obecnie przebywają czy mieszkają, jakiej są płci i w jakim są wieku, czym się interesują, jaką aktywność podejmują, np. z jakiego urządzenia korzystają do przeglądania Internetu;

Facebook Ads Katowice

 

Niestandardowe grupy odbiorców


Niestandardowe grupy odbiorców obejmują użytkowników, którzy “wykazali zainteresowanie Twoją firmą lub produktami” – to nie tylko dotychczasowi klienci, ale i np. użytkownicy, którzy zareagowali na treści publikowane w social media. Grupy te możesz tworzyć w oparciu o różne źródła – o załadowane bazy danych, swoją witrynę, czy tzw. Meta Sources, czyli np. stronę firmową na Facebooku.

Do niestandardowych grup odbiorców można zaliczyć:

  • REMARKETING – osoby, które wcześniej (np. w ciągu ostatniego miesiąca) odwiedziły Twoją stronę internetową, wykonały określone działanie, np. kupiły coś czy zapisały się do newslettera – by targetować reklamę do tych użytkowników, musisz mieć odpowiednio skonfigurowany Piksel Facebooka.
    Jedną z najskuteczniejszych kampanii reklamowych na Facebooku jest ta na tzw. porzucone koszyki – dzięki reklamie do osób, które dodały coś do koszyka, ale nie dokonały zakupu, możesz domykać sprzedaż.
  • AKTYWNI – osoby, które zareagowały już na Twoje treści na Facebooku, np. zostawiły komentarz pod wpisem, obejrzały dany % materiału wideo, były aktywne w Twojej aplikacji;
  • FANI – wszyscy, którzy polubili Twój fanpage. Niestety to, że ktoś lubi Twoją stronę, nie oznacza, że zobaczy każdą z publikowanych przez Ciebie treści – zasięg organiczny jest ograniczony (w końcu Facebook zarabia na reklamach);
  • LOOKALIKE – odbiorcy podobni do danej grupy, np. do aktywnych wobec Twoich treści reklamowych na Facebooku czy do tych, którzy odwiedzili Twoją witrynę.

Prowadzisz restaurację i masz wolny termin na organizację przyjęcia weselnego? Skieruj reklamę do osób zaręczonych, mieszkających (a nie przebywających przelotem, bo akurat są na wycieczce) w okolicy.

Sprzedajesz odzież i planujesz wyprzedaż? W kampanii reklamowej wykorzystaj lookalike (grupa odbiorców podobnych do) do użytkowników, które już coś kupiły w Twoim sklepie i wyklucz tych, które dopiero, co dokonały zakupu w standardowej cenie, by uniknąć ich rozczarowania (i ewentualnych zwrotów).

Wprowadzasz nową usługę? Załaduj swoją bazę danych i wyświetlaj reklamę na Facebooku dotychczasowym klientom, którzy mogą być nią szczególnie zainteresowani.

Opcji targetowania jest tak wiele, że moglibyśmy tak pisać bez końca! Najważniejsze to znać te możliwości i potrafić wybrać właściwe, w zależności od swoich potrzeb.

Skuteczna reklama to element skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku


Masz określony cel kampanii, już wiesz do kogo mówić, musisz jeszcze wiedzieć jak. Nawet najskrupulatniej i najtrafniej skrojone targetowanie na niewiele się zda, jeśli kreacje reklamowe nie będą zwracały uwagi Twoich odbiorców i skłaniały ich do działania, jakiego oczekujesz (np. do zakupu czy zostawienia swoich danych kontaktowych w zależności od celu reklamy).

Facebook daje Ci wiele opcji – grunt to wybrać te właściwe, a więc takie, które konwertują najlepiej. W swojej kampanii reklamowej możesz wykorzystać takie formaty reklam jak np.:

  • reklama ze zdjęciem/filmem (może to być również pokaz slajdów) i przyciskiem CTA (np. “Wyślij wiadomość”/ “Skontaktuj się z nami”/ “Zadzwoń”), zachęcającym odbiorcę do działania;
  • reklama karuzelowa (wieloproduktowa) z kilkoma zdjęciami/filmami i oddzielnymi linkami;
  • kolekcja (niegdyś zwana kanwą), która wygląda jak landing page osadzony w ramach Facebooka (to format wyłącznie na urządzenia mobilne);
  • reklama kontaktowa (Facebook Lead Ads) umożliwiająca pozyskiwanie kontaktów (dzięki którym potencjalnych klientów możesz zmienić w realnych);
  • reklama w formie relacji (stories) lub rolki (reels) na Facebooku;
  • promocja posta / promocja Wydarzenia / promocja ukierunkowana na pozyskiwanie polubień fanpage’a.

Istotny jest również placement, czyli miejsce, w którym będzie wyświetlać się Twoja reklama. Poza Facebookiem, możesz wybrać Instagram, czy Audience Network (sieć reklamowa Facebooka – powiązane witryny i aplikacje).

Trzeba przyznać, że jest w czym wybierać. Jednocześnie mnogość opcji sprawia, że można się tu nieco pogubić. To kolejny powód, by zaufać tym, którzy na co dzień reklamują lub… samemu poznać bliżej system reklamowy Facebooka (zapraszamy na szkolenie, jak prowadzić kampanie na FB).

Jeśli chce zaufać Facebook Ads agencji interaktywnej, sprawdź, ile kosztuje reklama na Facebooku!

Reklama na Facebooku Katowice


Wybierz sprawdzoną agencję interaktywną, zajmującą się prowadzeniem kampanii na Facebooku w Katowicach!

 

Zadzwoń

Po co mi agencja marketingowa z Katowic do prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku?


Powodów, by Twoje kampanie reklamowe prowadziła agencja jest wiele. Oto kilka, które być może Cię przekonają, by zaufać akurat nam:

  • prowadzimy kampanie reklamowe na Facebooku dla różnych branż i klientów od lat (Menedżer Reklam nie ma dla nas tajemnic), więc mamy doświadczenie niezbędne, by zarekomendować najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy;
  • dopasujemy kampanię do Twoich potrzeb, jak i możliwości, wybierając najefektywniejsze opcje w ramach dostępnego budżetu reklamowego;
  • masz pewność, że robimy wszystko (wykorzystujemy wszelkie możliwości systemu reklamowego), by osiągnąć ustalone z Tobą cele reklamowe;
  • monitorujemy skuteczność i optymalizujemy działania reklamowe przez cały czas trwania kampanii, nie tylko przy starcie i na jej końcu, badamy i modelujemy zachowania odbiorców;
  • pewne reklamy mogą w danym okresie / grupie konwertować lepiej niż inne, dlatego nasze kampanie to najczęściej (co jest uwarunkowane m.in. dostępnym budżetem) kilka zestawów reklam i liczne kreacje reklamowe, z których wybieramy te najlepsze;
  • nie zawsze warto emitować reklamy non stop – dopasujemy harmonogram wyświetlania do działania Twojej firmy;
  • zapewniamy support specjalisty social media, który z chęcią odpowie na zadawane pytania – np. wyjaśni, czy warto iść w budżet dzienny czy w całkowity, doradzi, czy Instagram w przypadku Twojej firmy ma w ogóle sens, podpowie, co zmienić na stronie www, by kampania na Facebooku była skuteczniejsza.

Powierzając kampanię Facebook ADS agencji social media uwierzysz, że warto reklamować się na Facebooku. Przekonają Cię twarde dane. Facebook ADS daje wiele możliwości, wiemy jak je wykorzystać w drodze do spełnienia Twoich celów reklamowych. Przekonaj się, że social media, w tym reklamy na Facebooku, mogą rozwinąć Twój biznes.

Chcesz spróbować swoich sił w samodzielnym prowadzeniu kampaniii? Sprawdź nasz artykuł Jak reklamować się na Facebooku?

Nie masz konta w mediach społecznościowych, ale masz własną witrynę? Żaden problem! Sprawdź naszą ofertę prowadzenia kampanii Google Ads lub pozycjonowania!

Oceń

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami