Wymiary grafik na Facebooku {MAJ 2019} INFOGRAFIKA DO POBRANIA!

Wymiary grafik przeznaczonych do publikacji we wpisach i kreacjach reklamowych to jedno z najczęściej zmieniających się kryteriów narzucanych przez Facebooka oraz inne kanały Social Media. Nie bez powodu te informacje są tak często poszukiwane przez każdego Social Media Ninję.

Co się stanie, kiedy nie dopasujemy odpowiednio grafiki we wpisie?

Jeśli grafika będzie mieć losowe wymiary, istnieje spore ryzyko, że zostanie ucięta w istotnym miejscu lub przeciwnie – rozciągnięta przez Facebooka w taki sposób, że wpis całkowicie straci swój walor estetyczny, a reklama efektywność. Dlatego warto zadbać o to, by grafiki prezentowały się jak najlepiej, zarówno na desktopie, jaki i urządzeniach przenośnych.

Nasze rady:

  • niezależnie od wymiarów i specyfiki grafik, zapisuj je w pliku .PNG. Dzięki temu osiągniesz najlepszą, bezstratną jakość;
  • staraj się przygotowywać pliki ważące do 100 kB, gdyż wtedy wzrastają szanse na udaną kompresję;
  • minimalizuj tekst widoczny na grafikach. Facebook umożliwia wyświetlanie reklam, kiedy tekst nie przekracza 20% powierzchni obrazu.
  • zwracaj uwagę na to, jak dana grafika wyświetla się (przycina) w różnych miejscach serwisu oraz na różnych urządzeniach.

A teraz do dzieła!

AVATAR, czyli zdjęcie profilowe. Zazwyczaj przedstawia logo firmy, której dotyczy dany fanpage. Grafika w tym miejscu powinna być kwadratowa, lecz warto pamiętać o tym, że obecnie Facebook we wpisach i kreacjach reklamowych pokaże je w formie okrągłej. Dlatego właśnie najlepiej będzie wybrać plik, który dobrze wyświetli się zarówno jako kwadrat, jak i koło. Przykład? Proszę bardzo!

Facebook podaje, że w smartfonach obraz ten widoczny jest w wymiarach 128 x 128 pikseli. Natomiast na komputerach widzimy nieco więcej, bo 170 x 170 pikseli. Aby grafika była jak najlepszej jakości, proponujemy jeszcze bardziej zwiększyć te rozmiary, najlepiej do boku o długości 320 pikseli lub więcej (najlepiej jeśli ma rozmiar kwadratowej grafiki do wpisu  – 1200 x 1200 pikseli, bo przecież funkcjonuje również jako wpis :)).

COVER PHOTO, czyli zdjęcie w tle. Prostokątna grafika wyświetlać się będzie na smartfonach w formacie 820 x 460 pikseli, natomiast na komputerach 820 x 312 pikseli. Jeśli pojedyncza grafika w tym miejscu Was nie satysfakcjonuje, cover photo może mieć także postać zdjęcia 360 stopni, filmu (od 20 do 90 sekund) lub pokazu slajdów.

TŁO WYDARZENIA. Zalecenia dotyczące tego rodzaju obrazów według Facebooka to format 1200 x 628 pikseli. Obraz zostanie przycięty do proporcji 1,91:1.

TŁO GRUPY. W grupach tkwi obecnie ogromny potencjał! Jeśli Twój fanpage jeszcze jej nie posiada, z pewnością warto to rozważyć. Kiedy już ją posiadasz, koniecznie zadbaj o jej identyfikację wizualną. W tym przypadku także królują określone zasady! Rozmiar zdjęcia w tle grupy na Facebooku powinien wynosić 1640 x 856 pikseli – taki obraz zostanie wyświetlony na smartfonach. W przypadku komputerów szerokość obrazu się nie zmieni, jednak wysokość, jaką zobaczymy to 664 piksele.
Grupa posiada także swoją miniaturkę graficzną (zobaczysz ją w sekcji “zarządzaj grupami”), która zaciągana jest z grafiki w tle. Widoczna jest w formie koła, dlatego warto mieć to na uwadze w trakcie projektowania.

POST PIONOWY. Pionowe grafiki zwracają największą uwagę odbiorcy, gdyż wyświetlane na smartfonach, zajmują całą powierzchnię ekranu. Obecnie, coraz więcej marek decyduje się na publikacje postów z grafiką tylko w tej orientacji. Zalecany wymiar to 640 x 960 pikseli.


POST POZIOMY. W przypadku posta z poziomą grafiką najlepiej, jeśli posiada wymiar 1200 x 900 pikseli. Jeśli jednak dopasowanie wybranego zdjęcia do tego rozmiaru okaże się dla Ciebie problematyczne, nic straconego. W tym przypadku Facebook nie narzuca bowiem konkretnego stosunku boków.


POST KWADRATOWY. Aby grafika kwadratowa mogła być wyświetlana w najlepszej możliwej jakości, jej rekomendowany wymiar wynosi obecnie 1200 x 1200 pikseli.

OFERTA PRACY. W tym przypadku Facebook nie podaje jednoznacznej informacji, w jakich wymiarach najlepiej jest opublikować grafikę. Z naszych doświadczeń wynika, że najlepiej sprawdza się obraz o proporajach 1200 x 628 pikseli. Wówczas wyświetla się w dobrej jakości i nie zostaje przycięty.

GRAFIKA DO NOTATKI. Choć promocja tego typu wpisów nie jest w tej chwili możliwa, zdecydowanie warto zastanowić się nad posiadaniem na fanpage’u treści również w takiej formie. W zależności od szablonu fanpage’a często bywa tak, że na smartfonach notatki wyświetlają się w odrębnym miejscu przed najnowszymi postami. Format ten często wykorzystywany jest w celach publikacji regulaminów konkursów, czy dłuższej formy opisu działalności firmy. Grafika do tego typu wpisów jest dobrze wyświetlana na komputerach w formacie 1200 x 444 pikseli.

OUR STORY. Jak zachęca sam Facebook: “dokończ historię, aby przedstawić więcej informacji o swojej firmie”! Nasza historia to wyjątkowa sekcja na fanpage’u, której zdecydowanie nie można pominąć. Posiada swoje określone miejsce: na komputerach wyświetlana jest u góry po prawej stronie, a na smartfonach zobaczymy ją jako pierwszą, jeszcze przed zwykłymi wpisami. Aby osiągnąć najlepszy efekt wizualny, grafika powinna posiadać wymiar 1200 x 445 pikseli. Uwaga! Miniaturka na komputerach zostanie przycięta do szerokości 800 pikseli.

 

FACEBOOK ADS
Jak wiadomo każdemu wprawionemu Social Media Ninjy, promowanie postów widocznych na fanpage’u to kropla w morzu możliwości promocji marki. Manager Reklam umożliwia znacznie więcej! Odpowiedni wymiar grafiki to ważny aspekt poprawnego i efektywnego wyświetlania kreacji również w tym przypadku.

REKLAMA KARUZELOWA (WIELOPRODUKTOWA). Tutaj, zarówno dla wideo, jak i grafiki, optymalnym wymiarem będzie kwadrat 1080 x 1080 pikseli. Kreując poszczególne kafelki, zwróć uwagę na to, aby do siebie pasowały. Może umieścisz na nich element, który pojawi się na każdym z nich lub sprawisz, że razem stanowić będą jedną całość?


GRAFIKA DO LINKU. Jeśli tworzysz kreację z pojedynczą grafiką, w tej chwili Facebook ponownie zaleca proporcje 1:1 i konkretny wymiar 1080 x 1080 pikseli. W postach tworzonych bezpośrednio na fanpage’ach poprzez wklejanie linku grafika zaciąga się z danej strony w wymiarze 1200 x 628 pikseli.

KOLEKCJA. To format dedykowany urządzeniom mobilnym, który świetnie sprawdza się zwłaszcza w branży turystycznej i e-commerce. W przewodniku Facebooka przeczytać można, że „to format reklamy ułatwiający odkrywanie, przeglądanie i kupowanie produktów i usług na urządzeniu mobilnym, wykorzystujący efektowne wizualnie środki wyrazu”. Możesz stworzyć ją sam od zera lub skorzystać z proponowanych przez Facebooka szablonów (na przykład Sklep, Lookbook, Pozyskanie Klienta). Kolekcja może składać się ze zdjęć, filmów, pokazu slajdów i karuzeli. W pojedynczej sekcji możesz wykorzystać maksymalnie 10 zdjęć, najlepiej o szerokości 1080 pikseli. W aktualnościach natomiast obraz zostanie przycięty (lub rozciągnięty) do rozmiaru 1200 x 628 pikseli.


POKAZ SLAJDÓW. To animacja, która składa się z kilku (maksymalnie 10 zdjęć). Facebook zaleca, aby grafiki przygotowane zostały w proporcjach panoramicznych 16:9. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wykorzystać grafiki kwadratowe lub pionowe (stosunek 2:3).

POLUBIENIA STRONY. Choć mocno przyzwyczajeni jesteśmy do poziomego, wąskiego formatu tego rodzaju grafiki, ten cel reklamowy pokazuje nam, dlaczego konieczne jest trzymanie ręki na pulsie, jeśli chodzi o zalecenia Facebooka. Od jakiegoś czasu bowiem, rekomendowany rozmiar to kwadrat 1080 x 1080 pikseli!

Ufff… mamy to! Wszystkie najważniejsze wymiary grafik na Facebooka w jednym miejscu. Będziemy aktualizować ten artykuł na bieżąco, abyś bez obaw mógł projektować swoje wpisy zgodnie z obowiązującymi zasadami.

Aby jeszcze bardziej ułatwić pracę Specjalisty Social Media, przygotowaliśmy infografikę do pobrania. Enjoy!

POBIERZ INFOGRAFIKĘ:
INMEDIUM -WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKA

Uważasz, że czegoś tu brakuje? Zauważyłeś zmianę wymiarów przed nami? A może ten artykuł Ci się przydał? Będzie nam bardzo miło, jeśli dasz znać! Śmiało, zostaw swój komentarz. 🙂

udostępnij:
Content & Social Media Manager, Kulturoznawca, Fotograf. Wbrew panującej na Facebooku tendencji, stara się pojawić na większości wydarzeń, w których bierze udział (zwłaszcza tych związanych z social mediami, podróżami i fotografią). Kolegów z pracy zaraża śmiechem i rzadko gasnącym entuzjazmem.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami