Ile kosztuje reklama na Facebooku?

“Proszę Pana, ja z takim szybkim pytaniem – ile kosztuje reklama na FB?”. “Dobrze, a jakie są widełki i koszt reklamy na Facebooku, tak tylko orientacyjnie pytam?”. Bardzo często w agencji mamy do czynienia z tego typu zgłoszeniami i powiem Wam jedno: rozumiem tę dociekliwość i chęć szybkiego przeanalizowania kosztów. Ja też chciałabym powiedzieć “Proszę Pana, to jest tyle i tyle”, jednak to nie takie proste. Jeśli ktoś błyskawicznie i bez żadnej wcześniejszej analizy z zabójczą pewnością siebie podaje konkretną kwotę, to niekoniecznie powinieneś się cieszyć z takiej odpowiedzi. Dlaczego? Bo nie jest dostosowana do Twoich potrzeb i może przynieść Twojej firmie więcej szkody w postaci zmarnowanego czasu, niż pożytku. Dlatego zdecydowaliśmy się opowiedzieć, co wpływa na cenę reklamy na Facebooku i czemu nie otrzymasz konkretnej wyceny w 10 sekund.

Ile kosztuje reklama na Fb?

Koszt reklamy na facebooku
Jak starodawne przysłowie głosi, reklama na Fb to nie danie w restauracji, uniwersalny cennik reklamy tutaj nie funkcjonuje. Należy pamiętać, że reklama na Facebooku to nie tylko odpowiednie skonfigurowanie jej w konkretnym budżecie, ale również bardzo wiele zadań, do których można zaliczyć prowadzenie kompleksowej komunikacji na Facebooku. Zatem ważne jest zarówno dla Ciebie (jako Klienta) i dla nas (jako agencji), by rozróżnić, czy potrzebujesz jedynie kampanii w tle o zdefiniowanym celu, doraźną obsługę promocji Twoich postów, czy też zależy Ci na systematycznym i efektownie prowadzonym Fanpage’u. Zaintrygowany? To lećmy dalej!

Kampanie reklamowe na Facebooku niejedno mają imię

Od czego zależy cena prowadzenia działań na tym portalu społecznościowym? Od Twojego celu biznesowego, grupy docelowej, zasięgu terytorialnego działań oraz formatów reklam, które zostaną wykorzystane. Kampanie reklamowe na Facebooku można podzielić na kilka grup:

Świadomość. W jej obręb wchodzą “Rozpoznawalność marki” oraz “Zasięg”. Są to kampanie, które budują świadomość obecności Twojej marki w oceanie marek i firm na Facebooku i mają pomóc Ci odnaleźć potencjalnego klienta. Jednocześnie nie są nastawione na pozyskiwanie konwersji, czy też zwrotu z reklamy w postaci nowych kontaktów. Mają poszerzyć widoczność marki na Facebooku i/lub polubienie strony.

Działania. W tym celu reklamowym mamy o wiele większe spektrum możliwości, gdyż wliczymy w to: “Ruch” (czyli przekierowanie na stronę), “Aktywność (pod Twoimi wpisami na fanpage’u), “Instalację aplikacji” (jeśli chcesz, żeby pobierano Twoją aplikację), “Wyświetlenia filmu” (przydatny cel w branży fotograficznej, ślubnej, etc.), “Pozyskiwanie kontaktów” (pozyskanie danych kontaktowych), “Wiadomości” (więcej zapytań na Messengerze). Działania te to nic innego, jak interakcja z odbiorcami i motywowanie ich do kontaktu z Twoją firmą.

Konwersje. To cel reklamowy, na którym wielu klientom najbardziej zależy. Mamy w nim takie cele jak “Konwersje” (może to być liczba zakupów lub dodań do koszyka), “Sprzedaż z katalogu” (ze sklepu na Facebooku) lub “Ruch w firmie” (jak dojechać do Twojej firmy, telefon).

Ceny reklam – od czego zależą?

W zależności od wybranego celu reklamowego, cena reklamy będzie się różniła. Bierzemy pod uwagę takie aspekty jak:

Zasięg terytorialny kampanii. Określamy, w jakim zasięgu terytorialnym reklama będzie się wyświetlać poszczególnym osobom. Zależy to od rodzaju prowadzonej działalności: lokalna, ogólnopolska lub międzynarodowa.

Czas trwania kampanii. W zależności od tego, czy będzie to kampania kilkudniowa, kilkutygodniowa, czy też kilkumiesięczna, budżet reklam się zmienia. W menedżerze reklam dostosowujemy go do preferencji klienta, a także przewidywanych przez algorytmy Facebooka wyników (chociaż o tych wynikach również powiemy za chwilę).

Grupa docelowa. W skrócie, do kogo chcesz z reklamą na Facebooku dotrzeć. Przykładowo, zdecydowanie szerszą grupę docelową tworzą osoby kupujące kosmetyki w Internecie niż osoby kupujące specjalistyczny sprzęt dentystyczny. Podczas tworzenia reklamy w menedżerze reklam, wybieramy odpowiednie dane demograficzne, zainteresowania, branże, dzięki temu określamy wielkość grupy odbiorców.

Rodzaj kampanii. Każdy typ (Konwersje, Ruch, Aktywność,), audience network, format reklamy (zdjęcie, wideo, karuzela), a nawet umiejscowienie reklamy (stories, reels, aktualności, skrzynka odbiorcza) mają swoje zarówno możliwości, jak i ograniczenia, co wpływa na cenę reklamy na Facebooku.

Obsługa. Tworząc kampanię reklamową na Fb, poświęcamy dużo czasu na przygotowanie treści, kreację grafik, zadbanie o atrakcyjność i trafność reklamy i jej optymalizację. Reklama na Facebooku to wiele składowych, za którymi stoi sztab specjalistów. Ty znasz się na swoich produktach, a my na ustawianiu reklam i mediach społecznościowych.

Facebook nie jest darmowy i nigdy nie był

Jeśli wydaje Ci się, że ten portal społecznościowy jest darmowy, w końcu nic za niego nie płacisz, to, niestety, muszę Cię rozczarować. Walutą, którą płaci każdy użytkownik, jest czas. Ogromny potencjał reklamowy Facebooka sprawia, że każda firma walczy o uwagę przekazem reklamowym. Dlatego tak ważne jest prowadzenie fanpage’a firmowego. Niestety, działania organiczne to nie wszystko. “Przecież każdy może wstawić wpis na Facebooka za darmo!” Można, ale nieodpłatne działania dotrą do znacznie mniejszej grupy niż płatna reklama na Facebooku. Brutalna prawda jest taka, że wpisy/reklamy wpadają na aukcję reklamową, która ocenia jakość materiału reklamowego i decyduje, które posty są najbardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów i z jaką częstotliwości je pokazywać. Ceny reklam też mają znaczenie.
Koszt reklamy na Facebooku
Czy trzeba się przepychać łokciami w tym wirtualnym świecie? Trochę tak 😉 Możesz to jednak zrobić mądrze i efektywnie. Korzystanie z usług agencji reklamowej pomoże Ci “rozhulać” fanpage, a specjaliści z pomocą menedżera reklam ustawią płatne kampanie reklamowe, które przekierują ruch na stronę internetową, zwiększą ilość zamówień lub spełnią inne z Twoich celów biznesowych. ALE to w dużej mierze zależy od tego, ile chcesz zainwestować w swoją markę. Znamy mikrofirmy wydające pokaźne budżety z dobrą konwersją i zyskiem. Znamy też ogromne korporacje, które nie chcą wydawać ani grosza więcej ponad skromną kwotę, którą założyły, w obawie przed przepaleniem budżetu. Agencja pomaga efektywnie dostosować wydatki ponoszone na kampanię reklamową i działania social media. Okej! Mamy nadzieję, że na tym etapie już wiesz, że na pytanie: “ile kosztuje reklama na Facebooku“, odpowiedź nie będzie oczywista.

Reklamy Facebook ADS – Cennik

Mimo tego, że wycena kampanii dla każdego klienta powinna zostać przygotowana indywidualnie, spróbujemy zebrać najczęściej spotykane rodzaje kampanii reklamowych w uproszczony cennik.

Rodzaj biznesu Średni miesięczny budżet reklamowy Koszt obsługi kampanii
Sklep internetowy 8000 zł netto 2250 zł netto
kampania sprzedażowa kierowana do nowych klientów (zimny ruch) + domykanie sprzedaży, cross i upselling w ramach remarketingu (w tym remarketing dynamiczny – użytkownicy widzą w reklamie produkty, które przeglądali / dodali do koszyka, ale których nie kupili)
Gabinet stomatologiczny 1500 zł netto 1500 zł netto
kampania promująca stomatologię dziecięcą, kierowana do rodziców, z zawężeniem lokalizacyjnyn (15 km od gabinetu) + remarketing do pacjentów kliniki (na podstawie bazy danych), promujący nową usługę (np. bonding)
Myjnia samochodowa 1000 zł netto 600 zł netto
kampania zasięgowa z zawężeniem 5-10km od lokalizacji myjni z informacją o otwarciu myjni
Biuro rachunkowe 2000 zł netto 1000 zł netto
kampania do przedsiębiorców, kierująca do Messengera lub formularza na stronie www – pozyskiwanie kontaktów do przedstawienia oferty biura / budowa wizerunku eksperta
Hotel 4000 zł netto 1800 zł netto
kampania lead ads zbierająca kontakty do osób zainteresowanych organizacją przyjęcia, wesela + kampania, generujaca wartościowy ruch na stronie www + remarketing domykający sprzedaż (np. reklama do osób, które były na stronie, ale nie dokonały rezerwacji w obiekcie)
Developer 2500 zł netto 1200 zł netto
kampania na konwersje w postaci zapytań wysłanych przez formularz na landing page’u (www dewelopera)

*Powyższe ceny stanowią wartości orientacyjne i nie są ofertą handlową naszej agencji.

Szacowanie wyników i koszt konwersji

Odpowiedź na pytanie “Ile będzie kosztować reklama i czy się zwróci?” wymaga głębszej analizy przed rozpoczęciem działań. Wszystko, co dotyczy kosztów reklamy, można przedstawić jedynie za pomocą przybliżonych wartości.

Średni koszt konwersji i zwrot z reklamy zależy od tego, jaki jest założony cel reklamy, budżet reklamowy, od grupy docelowej, umiejscowienia reklamy, optymalizacji, a także… od strony internetowej. W jaki sposób? Mimo pozyskania klienta z reklamy, może on nie dokonać transakcji lub kontaktu ze względu na błędy na stronie, które to uniemożliwiają. Dlatego kampanie reklamowe warto powierzyć agencji interaktywnej, która będzie czuwać nad każdym elementem układanki! Pomoże dobrze skonfigurować menadżer reklam, ustawić konto reklamowe, będzie pracować nad komunikatem reklamowym, dopasuje modele reklamy, ustawi grupę odbiorców, a także zadba o optymalizację reklamy.

Nasze 10-letnie doświadczenie pomaga nam w dostosowaniu kampanii na Facebooku do możliwości i celów Klienta, a menedżer reklam jest mimo wszystko naszym sojusznikiem, a nie wrogiem w tej batalii.

Koszt reklamy na Fb – przybliżone wartości

Jak sam widzisz, pytając agencję “Ile kosztuje reklama na Facebooku” nie poznasz od razu konkretnej ceny, najwyżej widełki. Też żałujemy, że nie można kupować reklamy na kilogramy, wszak łatwiej byłoby zrobić wycenę. Jeśli obcy Ci jest menadżer reklam, skorzystaj z pomocy kogoś, kto w tym piekiełku skomplikowanego systemu reklamowego Facebooka i nie mniej chaotycznej konfiguracji się odnajduje. Nasze doświadczenie mówi nam (i teraz Tobie), że każda kalkulacja zakłada jakiś margines błędu, ale nie warto się zniechęcać. Facebook to przepotężne narzędzie reklamowe i warto z niego mądrze korzystać.

Najczęściej zadawane pytania

Budżet kampanii jest bardzo indywidualną sprawą. Rozpoczynając działania staramy się rekomendować budżety początkowe, mając już zebrane dane analityczne i znając wyniki kampanii rekomendujemy ich skalowanie lub ograniczenie, jeśli budżet nie jest wydawany efektywnie.

Istnieje taka możliwość, wymaga to jednak indywidualnych ustaleń z agencją Social Media, która będzie Twoim partnerem w zakresie ich prowadzenia.

Istnieje kilka ścieżek związanych z rozliczaniem kampanii Facebook ADS. Możesz to robić samodzielnie, np. wykorzystując do tego swoją kartę kredytową, lub rozwiązanie tj. PayPal. Będzie to wymagało jednak po Twojej stronie rozliczanie dokumentów (faktu), które dostaniesz od Irlandzkiego oddziału Facebooka. Możesz również skorzystać z możliwości rozliczania budżetów reklamowych przez agencję, co zdecydowanie zmniejszy liczbę dokumentów, które musisz rozliczyć i pozwoli uniknąć ewentualnych błędów w tym procesie. Otrzymasz wtedy od agencji polską fakturę VAT, obejmującą zarówno budżet reklamowy, jak i koszty obsługi kampanii reklamowej.

Potrzebujesz wyceny prowadzenia kampanii Facebook Ads?

Zadzwoń do nas, a omówimy wszystkie szczegóły i zaproponujemy Ci najlepszą ofertę!

Zadzwoń

Dowiedz się także o tym, ile kosztuje prowadzenie fanpage!

5/5 - (2 głosy)
Social Media Specialist – ukończyła Projektowanie Komunikacji Wizualnej i wie, czemu tekst w połączeniu z obrazem rządzi światem. Żeglarka, fanka memów, fanatyczka zachodów słońca, miłośniczka Włoch. Jeśli akurat nie rysuje, to pewnie zwiedza wszystko, co stanie na jej drodze.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami