“Jaki jest koszt SEO (pozycjonowania) mojej strony internetowej?” – to najczęściej zadawane pytanie przez klientów, którzy rozważają rozpoczęcie działań z zakresu SEO. O tym, jaki on będzie, decyduje zestaw działań, realizowanych przez agencję podczas pozycjonowania strony www. Potencjalny klient, chcący zadbać o widoczność strony www w Google, musi liczyć się z tym, że składowe procesu pozycjonowania mają bezpośredni wpływ na koszt usługi SEO. Czas pracy specjalistów w agencji SEO zależy od słów kluczowych, ich konkurencyjności, tego, czy w ramach działań pozycjonowania zastosowany zostanie linkbuilding (pozyskiwanie linków), optymalizacji serwisu, copywritingu (rozbudowy lub przebudowy treści strony), content marketingu, pracy z Google Search Console czy Google Analytics. Ich czas i zaangażowanie są potrzebne, aby strony w Google, które pozycjonują, miały szanse osiągać wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Poniżej przedstawimy cennik pozycjonowania stron, oparty o doświadczenia naszej agencji.
Pozycjonowanie stron – Cennik 2022
Pozycjonowanie lokalne (miasto / województwo): |
Pozycjonowanie ogólnopolskie: | Pozycjonowanie międzynarodowe: |
---|---|---|
niska konkurencja: od 500 zł netto / miesięcznie |
niska konkurencja: od 1500 zł netto / miesięcznie |
od 2500 zł netto / miesięcznie / kraj |
średnia konkurencja: od 1000 zł netto / miesięcznie |
średnia konkurencja: od 2000 zł netto / miesięcznie |
|
wysoka konkurencja: od 1500 zł netto / miesięcznie |
wysoka konkurencja: od 2500 zł netto / miesięcznie |
Powyżej zamieściliśmy przykładowy cennik SEO, abyś mógł (mogła) już teraz sklasyfikować wstępnie, w jakim przedziale znajduje się cena za pozycjonowanie serwisu firmy takiej jak Twoja. Profesjonalna agencja SEO usługę pozycjonowania stron wyceni dla Ciebie indywidualnie w taki sposób, aby dostosować jej koszt oraz zakres działań do Twoich możliwości.
Skuteczne pozycjonowanie to nie tylko precyzyjna wycena budżetu SEO, ale również odpowiednio dobrana strategia, dobrze przeprowadzona optymalizacja strony oraz zaangażowanie w działania specjalistów SEO, którzy prowadzą projekt!
Modele rozliczeń w pozycjonowaniu strony
Oferowane przez nas usługi z zakresu pozycjonowania cechuje elastyczność, co sprawia, że jesteśmy otwarci na różne modele rozliczenia. W zależności od wyznaczonych celów, budżetów oraz oczekiwań klientów oferujemy trzy podstawowe jego typy – abonamentowe, abonamentowe + success fee oraz hybrydowe. Oferujemy także wykonanie audytu SEO wraz z możliwością jego wdrożenia.
Abonament
Pozycjonowanie abonamentowe może zakładać działania dla określonej grupy słów kluczowych, które będą głównym miernikiem uzyskiwanych efektów. W ramach comiesięcznego abonamentu agencja może prowadzić także działania mające na celu zwiększenie ruchu na stronie, czy zwiększenie ogólnej widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Abonament + success fee
Model opłat typu success fee (opłata za osiągnięcie celu) zakłada stałą miesięczną opłatę oraz wynagrodzenie za osiągnięty efekt. Dodatkowe płatne może być osiągnięcie wyznaczonej pozycji dla wybranych fraz, czy zwiększenie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, co wiąże się z ogólnym wzrostem widoczności strony w Google. Model ten wydaje się najkorzystniejszy zarówno dla klienta, jak i agencji.
Audyt SEO – JAKI TO KOSZT
Koszt zamówienia audytu SEO wyceniany jest indywidualnie na podstawie rodzaju i wielkości strony. Klient może zdecydować, czy chce zamówić jedynie analizę, czy także optymalizację serwisu wykonaną na podstawie przygotowanego przez nas audytu.
Pozycjonowanie Hybrydowe
Rozliczanie hybrydowe to bardzo elastyczna oferta, która zakłada wspólny budżet przeznaczony na pozycjonowanie oraz Google AdWords. Pozwala na podejmowanie różnych działań w zależności od aktualnych potrzeb klienta.
Często zadawane pytania
Czy można pozycjonować stronę internetową w cenie 300 zł?
Tak, zdarzają się takie sytuacje w przypadku niszowych branż i niskiej konkurencji w Google. Cennik pozycjonowania stron internetowych (krócej cennik SEO), jest tylko informacją poglądową, zawierającą uśrednione stawki za pozycjonowanie stron o różnym zasięgu terytorialnym. Pozycjonowanie w dużej mierze zależy od tego, w którym miejscu znajduje się obecnie Twój serwis i jaki dystans dzieli Cię od Twojej konkurencji.
Czy opłaca się pozycjonować stronę?
Wyszukiwarka Google to podstawowe medium w procesie poszukiwania firm w Internecie. Widoczność i wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania to gwarancja, że podczas szukania firmy takiej jak Twoja, użytkownik trafi na nią bez problemu.
Czy cena pozycjonowania to jedyny czynnik, który warto brać pod uwagę?
A czy koszt wynajmu niani zdecyduje o tym, komu powierzysz swoją pociechę pod Twoją nieobecność? Oczywiście, że nie! Sprawdź, komu oddajesz pod opiekę swoje "dziecko", jakim niewątpliwie jest Twój biznes. Zapytaj o referencje. Wypij z nami kawę i dopiero podejmij decyzję.
Dlaczego tanie pozycjonowanie nie ma sensu?
Wręcz przeciwnie, jeśli usługi SEO w Twojej branży są jeszcze stosunkowo tanie, nie zwlekaj z ich rozpoczęciem. Zacznij budować przewagę nad konkurencją, zanim zrobią to i oni.
Jaki zakres działań obejmuje cena pozycjonowania strony?
Ustalimy to z Tobą indywidualnie. Nie każdy z klientów, poza standardowymi działaniami SEO, potrzebuje zewnętrznego wsparcia copywritera czy programisty. Uszyjemy ofertę dopasowaną do potrzeb Twojego biznesu, abyś nie ponosił (ponosiła) zbędnych kosztów lub nie płacił (płaciła) podwójnie za podobne usługi.
Czy reklamy w Google ADS wpływają na cenę za pozycjonowanie?
Nie mają na nią bezpośredniego wpływu. Nie podnoszą również pozycji strony w wynikach organicznych.