Jak utworzyć cykliczne wydarzenie na Facebooku?

Jeśli często organizujesz eventy i męczy Cię żmudne dodawanie tych samych wydarzeń, które odbywają się w różnych terminach, ten artykuł jest dla Ciebie. Istnieje rozwiązanie!

Dlaczego warto utworzyć wydarzenie cykliczne?

Wydarzenie cykliczne ma wiele zalet. To nie tylko oszczędność czasu, ale także pieniędzy! Promowanie każdego eventu z osobna przynosi dużo gorsze wyniki, niż reklamowanie jednego wydarzenia, w którego obrębie rozbudowujemy społeczność zainteresowaną naszym przedsięwzięciem. To z kolei przynosi dużą korzyść w działaniach reklamowych, gdyż fani wydarzenia mogą zostać wyłonieni jako niestandardowa grupa odbiorców. Dzięki temu w przyszłości będziesz mógł kierować swoje reklamy właśnie do nich!

Jak utworzyć wydarzenie cykliczne?

Kluczową rolę odgrywa tutaj rozwijane menu „Częstotliwość”. Tworząc wydarzenie, kliknij tę sekcję i wybierz jedną z czterech dostępnych opcji.


Teraz możesz określić sposób organizacji swojego wydarzenia. Wybierając wariant „Jednorazowo”, tworzysz standardowe wydarzenie. Niestety, czas jego trwania nie może być dłuższy niż 14 dni. Sposobem na przedłużenie naszego wydarzenia jest wybranie opcji „Codziennie”, gdyż wówczas wydarzenie może potrwać nawet 52 dni. Najpierw jednak zastanów się, czy każdy dzień Twojego eventu oferuje inne atrakcje i czy warto o nich codziennie dawać znać odbiorcom. Biorący w nim udział użytkownicy otrzymają bowiem powiadomienie każdego dnia jego trwania. To natomiast może skutkować masowym opuszczaniem wydarzenia przez Facebookowiczów.

Dla cotygodniowych wydarzeń idealnie nada się opcja o tej samej nazwie: „Cotygodniowo”. Możesz wybrać jeden, konkretny dzień tygodnia, w którym cyklicznie odbywa się Twoje wydarzenie. Taki wariant wydarzenia może odbywać się maksymalnie 52 razy. Całkowity czas jego trwania wynosi zatem na prawie cały rok!

Jeśli żadna z dotychczasowo opisanych opcji nie spełnia Twoich oczekiwań, bez obaw. Możesz także zorganizować swoje wydarzenie „Niestandardowo”, czy cyklicznie o różnych, niekoniecznie regularnych odstępach. Wybierając ten wariant, zobaczysz kalendarz, w którym Facebook poprosi Cię o wybranie preferowanych terminów.

Po zaznaczeniu odpowiednich dat przyporządkuj wybrane godziny, w których mają się odbywać Twoje wydarzenia. Jeśli wydarzeń jest sporo, ale chcesz, aby odbywały się w tych samych godzinach, możesz zastosować automatycznie te same opcje dla wszystkich wydarzeń. W tym przypadku również masz do dyspozycji 52 terminy.

Organizujesz często wydarzenia cykliczne na Facebooku? A może dopiero zamierzasz zacząć to robić? Daj nam znać!

[Głosów: 0   Average: 0/5]
Content & Social Media Manager, Kulturoznawca, Fotograf. Wbrew panującej na Facebooku tendencji, stara się pojawić na większości wydarzeń, w których bierze udział (zwłaszcza tych związanych z social mediami, podróżami i fotografią). Kolegów z pracy zaraża śmiechem i rzadko gasnącym entuzjazmem.
  • Tomasz Szymocha

    Cześć, jeżeli 52 terminy wydarzenia cyklicznego zostały wykorzystane, a wydarzenie trwa cotygodniowo dalej, co najlepiej jest zrobić żeby zachować bazę danych osób zainteresowanych? Czy jeżeli skopiuję wydarzenie, to osoby które na poprzednim wydarzeniu kliknęły że są zainteresowane automatycznie będą dostawiać powiadomienia również o nowym wydarzeniu?

    • Anna Proxa

      Cześć Tomasz, niestety uczestnicy nowego wydarzenia nie otrzymają powiadomień związanych z tym poprzednim.

      Jeżeli któryś z terminów wydarzenia już minął, spróbuj edytować czas trwania całego wydarzenia. Kiedy przesuniesz datę początkową na późniejszy termin, powinno udać Ci się odpowiednio je przedłużyć. Minus jest taki, że będzie trzeba robić to co tydzień.

      Jeśli utworzysz nowe wydarzenie (nr 2), możesz oczywiście opublikować w tym pierwszym informację, że zapraszasz do udziału w tym kolejnym.

      Z płatnych rozwiązań, jest jeszcze jeden pomysł: możesz zrobić niestandardową grupę odbiorców w Managerze Reklam, która skierowana będzie do uczestników tego poprzedniego (wybierasz sobie, którego konkretnie wydarzenia ma dotyczyć). Następnie tworzysz promocję nowego wydarzenia (nr 2), wybierając uczestników wydarzenia nr 1. Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrowienia!

      • Tomasz Szymocha

        Dzięki za podpowiedzi !
        Chciałbym podążyć za wskazówką nr 1, a więc przedłużyć wydarzenie, niestety nie mogę edytować dat które już minęły, (nie są edytowalne na moim wydarzeniu, nie mogę też dodać nowych, bo też kolor szary wskazuje że nie da się kliknąć..). Tak naprawdę FB pokazuje że wykorzystanych mam 40 dat, a wydarzenie trwa : dat16 mar 2019 – 7 mar 2020… (a możliwość dodawania nowych terminów do 13 marca, zakładam więc że chodzi o to że wydarzenie trwało cyklicznie co tydzień przez cały rok)
        więc zastanawiam się czy jest to błąd Facebooka? Czy po prostu nie da się już przedłużyć wydarzenia które trwało 1 rok…

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami