Case study – Kosmetyki do stóp na Facebooku

KLIENT: Acerin to marka kosmetyków do pielęgnacji stóp, dostępnych w wybranych aptekach i drogeriach w całej Polsce. Obecnie znajduje się w portfolio produktów Aflofarmu.

ROZPOZNANIE SYTUACJI NA FACEBOOKU: Niespójność prowadzonych działań, chaos graficzny i komunikacyjny, niedociągnięcia w konfiguracji fanpage’a, brak optymalizacji budżetu reklamowego, a przede wszystkim brak jasno określonych celów obecności marki na Facebooku oraz zdefiniowanych sposobów ich realizacji, sprawiły, że Acerin, niezadowolony z dotychczasowej współpracy z inną agencją, trafił pod nasze skrzydła.

CELE:

  1. Budowa świadomości marki i jej poszczególnych produktów, i co z tym związane, zwiększenie zainteresowania konsumentów.
  2. Zaangażowanie społeczności.


REALIZACJA:

1. Świadomość marki budowaliśmy konsekwentnie poprzez zachowanie spójności komunikacji i koncentrację na tematyce pielęgnacji stóp. Opracowaliśmy identyfikację wizualną w social media – odtąd każda grafika miała logo w jednym miejscu, a wszystkie slogany ten sam font, co sprzyja zwiększeniu rozpoznawalności marki. Kreowaliśmy wizerunek eksperta poprzez treści edukacyjne, poradnikowe, osadzając w tym kontekście produkty Acerinu. Nie omijaliśmy tematów trudnych, jak grzybica czy nadpotliwość stóp, mimo że doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że osoby, którym doskwierają wymienione dolegliwości na ogół nie są zbyt skore, by o nich rozmawiać. Tym bardziej cieszyła nas duża aktywność mierzona nie tylko liczbą reakcji, ale i kliknięć czy przejść na stronę www. Stworzyliśmy hasztag marki #stopolubni, z myślą o ekspansji na Instagram.

Dzięki kreatywnemu podejściu oraz wykorzystaniu formatów aktywizujących społeczność, zwiększaliśmy zasięg organiczny wpisów.W promocji zastosowaliśmy targetowanie według demografii i zainteresowań, jak również niestandardowe grupy odbiorców (lookalike i remarketing – piksel Facebooka na stronie klienta obowiązkowo!). Uruchomiliśmy karuzelową kampanię na Facebooku kierującą ruch na stronę www Acerinu. Staraliśmy się sukcesywnie pozyskiwać nowych fanów strony, m.in. zapraszając do tego osoby, które reagowały pod postami.

Dzięki naszemu zaangażowaniu również poza Facebookiem, sprawiliśmy, że Acerin został Partnerem Biegu Ulicznego im. Wojciecha Korfantego, co idealnie wpisało się w promocję linii kosmetyków Acerin “dla aktywnych” – marka pojawiła się jako sponsor nagród, a podczas wydarzenia rozdano 1300 zestawów próbek.

Polubienia strony Acerin - zdrowe stopy
Polubienia strony internetowej Acerin – zdrowe stopy

Te działania przełożyły się już w pierwszym miesiącu na znaczną poprawę statystyk fanpage’a. Odnotowaliśmy wzrosty wyświetleń i zasięgu o kilkaset procent!

2. Aktywność społeczności mierzyliśmy liczbą reakcji. Dzięki kreatywnym, często dość humorystycznym wpisom (ale ciągle stricte powiązanym z marką!), w tym publikacjom z zakresu Real Time Marketingu, oraz realizowanym konkursom, ZNACZNIE zwiększyliśmy zaangażowanie odbiorców – jak przy wyświetleniach i zasięgu, tak i przy aktywności odnotowaliśmy +300% w porównaniu z miesiącem sprzed naszych działań. Wybrane kreacje, możesz przejrzeć na końcu tego artykułu 🙂

EFEKTY DZIAŁAŃ PŁATNYCH:

1. KAMPANIA KARUZELOWA zwiększyła ruch na stronie www. Mimo niedużego budżetu, sięgającego w zależności od miesiąca do 400 zł, osiągaliśmy bardzo dobre wyniki, przykładowo luty:

W perspektywie rocznej w budżecie nieprzekraczającym 4800 zł wygenerowaliśmy prawie 11 000 kliknięć w link, 150 300 zasięgu i średni CTR na poziomie 2,5%.

Według statystyk Google Analytics, osiągnęliśmy o 2240% więcej odsłon i ponad 3000% więcej wejść na stronę z Facebooka, w porównaniu z okresem sprzed naszych działań (mimo że wówczas również prowadzono działania płatne).

Średni czas, jaki użytkownik spędził na stronie wyniósł ponad minutę, co w przypadku witryny ubogiej w content i nieoferującej możliwości zakupu produktów online, jest dobrym wynikiem.  Ewidentnie “ożywiliśmy” stronę i wzbudziliśmy zainteresowanie marką.

2. PROMOCJA WPISÓW poskutkowała zwiększoną aktywnością odbiorców. Więcej reakcji, więcej komentarzy, więcej zapytań na Messengerze – to wszystko w dobrej cenie.


Średnio 0,28 zł za aktywność wobec wpisu (od 0,01 zł za aktywność przy wpisach w formie video; 0,05 zł za aktywność przy wpisach w formie zdjęcia).
Średni CTR 5% (w zależności od wpisu nawet do 21%!).

PODSUMOWANIE:

Temat pielęgnacji stóp, a zwłaszcza profilaktyki przeciwgrzybiczej, nie należy do najprostszych w branży kosmetycznej. Po preparaty do stóp sięgamy najczęściej w sytuacjach kryzysowych, gdy na przykład odcisk tak mocno odciśnie się na naszej codzienności, że już nie możemy przejść obok niego obojętnie, ba! w ogóle przechodzić nigdzie nie możemy, bo tak boli… Naszym zadaniem była zmiana tego podejścia. Zainteresowanie zdrowiem stóp i produktami do ich pielęgnacji. Misja zakończona sukcesem, klient zadowolony :). Obiecane przykłady kreacji, poniżej (kliknij w obrazek, by powiększyć).

 

Oceń
Content & Social Media Manager, wykładowca, socjolog, politolog. Od 9 lat realizuje kampanie reklamowe, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Zauroczona greckimi wyspami i japońską motoryzacją. Właścicielka Dakara - takiego psa, instacelebryty.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami