Trendy w Web Designie #1 – rok 2015

Trendy w Web Designie zmieniają się z roku na rok. Niektóre pomysły są rozwijane dalej, inne odchodzą w niepamięć lub po prostu przestają być “modne”. W dzisiejszym wpisie oznaczonym numerkiem #1 przyjrzymy się trendom, które towarzyszą projektantom graficznym w mijającym roku 2015.

Projektowanie materiałowe
Chcąc połączyć klasyczne rozwiązania z innowacjami, Google ustanowił nowy trend projektowania materiałowego. Za jego pomocą projektanci mogą tworzyć interfejsy graficzne bardziej przyjazne dla odbiorcy.

Przez dobre dogranie odbicia światła, cieni i konsekwentnego ruchu obiektów, obraz na ekranie staje się bardziej realistyczny – uzyskuje się efekt realnych obiektów fizycznych, a nie pikseli.
Celem projektowania materiałowego są lepsze doświadczenia dla użytkowników telefonów oraz tabletów, choć trend ten prawdopodobnie już wkrótce na stałe zagości na ekranach desktopów oraz laptopów.

Przykład zastosowania projektowania materiałowego.
Przykład zastosowania projektowania materiałowego.

Monochromatyczne kolory
Minimalistyczne palety kolorów sprawiają, że treści są bardziej widoczne i miłe dla oka, dlatego w roku 2015 najczęściej stosowanymi paletami są palety monochromatyczne.

Duża ilość różnorodnych kolorów po pewnym czasie przeglądania witryny może przyprawiać o ból oczu lub po prostu sprawiać, że treści są nieczytelne, a strona chaotyczna. Dlatego projektanci zaczęli ograniczać się do jednego koloru i jego odcieni. Dzięki zastosowaniu palety monochromatycznej witryna jest zdecydowanie czytelniejsza oraz minimalistyczna (przy czym minimalizm w projektowaniu jest coraz powszechniejszy).

Strona oparta o monochromatyczną paletę barw.
Strona oparta o monochromatyczną paletę barw.
Przykłady monochromatycznych palet.
Przykłady monochromatycznych palet.

Mikrointerakcje
Strategia wezwania do działania (ang. Call to Action) może zagwarantować sukces w budowaniu bazy klientów. W celu dostosowania go do czołówki zasobów internetowych oraz zwiększenia interakcji i zainteresowania witryną, projektanci dali początek trendowi mikro interakcji.


Najprostszym przykładem tej techniki jest formularz rejestracji adresu e-mail, który wyświetla się w pop-upie, gdy użytkownik wchodzi na stronę lub jest umieszczony w widocznym miejscu w witrynie i zaprojektowany tak, aby zachęcić użytkownika do rejestracji czy subskrypcji.


Odpowiednio zaprojektowane mikrointerakcje, mogą okazać się bardziej skuteczne wobec nowych odwiedzających niż wobec stałych Klientów. Argumentem do ich stosowania jest niewątpliwie to, że zwiększają współczynnik konwersji.

Przykładowe interakcje zachęcające do rejestracji adresu e-mail.
Przykładowe interakcje zachęcające do rejestracji adresu e-mail.

 

Hero Image
Przez dłuższy czas popularne na stronach internetowych były pokazy slajdów na górze strony tzw. Slidery – osobiście w dalszym ciągu jestem zwolennikiem pokazu slajdów, ale dobrze przemyślane zastosowanie Hero Image również przynosi pozytywny efekt.

Hero Image to trend w projektowaniu polegający na użyciu dużego zdjęcia oraz minimalnej ilości treści w górnej części strony internetowej ew. ilustracji, która spełnia rolę tzw. “pierwszych pięciu sekund”. Sposób ten zmniejsza znacząco czas ładowania się strony, co jest bardzo istotne z perspektywy SEO i przyczynia się do wysokiej pozycji w rankingach SERP. Łącze wczytuje tylko jedną grafikę oraz zakodowany tekst, a nie jak w przypadku Sliderów: bibliotekę Java, skrypt oraz kilka grafik.

Hero Image to dobra alternatywa dla Slidera, a jednocześnie rozwiązanie bardziej przyjazne dla pozycjonowania.

 

Przykłady zastosowania Hero Image.
Przykłady zastosowania Hero Image.

Podsumowując, projektowanie w dalszym ciągu idzie w kierunku minimalizmu i środowiska przyjaznego dla użytkownika. Mimo że  w dalszym ciągu znacznej części użytkowników odpowiada rozbudowana i różnorodna witryna, to myślę, że warto zapoznać się ze stronami opartymi na powyższych trendach i realizować je we własnych projektach tworząc przyjazne, funkcjonalne interfejsy.

 

 

Oceń
Specjalista SEM z 19 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami