Fanpage na Facebooku – jak zmienić jego nazwę?

Nazwa, jaką nosi Twoja strona na Facebooku jest bardzo istotna. To ona sugeruje użytkownikowi, czego dotyczy strona firmowa na Facebooku i jakie treści będzie mógł na niej znaleźć. Pierwsza myśl jednak nie zawsze okazuje się być tą najlepszą i zdarza się, że zachodzi potrzeba zmiany nazwy fanpage’a. Czy taka operacja jest w ogóle możliwa do zrealizowania? A jeśli tak, to w jaki sposób ją przeprowadzić? Poznaj najważniejsze informacje na ten temat!

Dobra nazwa – czyli jaka?

Dla każdego dobra nazwa fanpage’a może charakteryzować się nieco innymi cechami, jednak istnieją pewne uniwersalne zasady, których warto się trzymać szukając właściwej nazwy dla strony firmowej na Facebooku.
Nazwa musi od razu jednoznacznie sugerować, jaki jest charakter działalności firmy. W tym celu najlepiej zawrzeć w nazwie człon, który precyzuje zakres działalności firmy – jest to szczególnie ważne w przypadku firm, które są rozpoznawalne tylko na lokalnym rynku
Takie działanie ma wiele zalet. Przede wszystkim konkretna i trafna nazwa fanpage’a zachęca użytkowników do polubienia i obserwowania profilu. Inną niekwestionowaną zaletą jest przewaga dotycząca wyświetlania się w wynikach wyszukiwania na Facebooku. Odpowiednio dobrana nazwa zapewnia pojawianie się na wyższych pozycjach.

Facebook ma także swoje własne regulacje dotyczące zasad nadawania nazw stronom. Określają one, że w nazwie fanpage’a nie mogą występować:

  • określenia powszechnie uważane za obraźliwe;
  • terminy i wyrażenia objęte prawami autorskimi;
  • sformułowania typu “oficjalna strona”, jeżeli fanpage w rzeczywistości nie ma takiego charakteru;
  • symbole i znaki interpunkcyjne, które nie są niezbędne dla zachowania sensu zastosowanego wyrażenia;
  • wielkie litery wykorzystane w sposób niezgodny z ogólnymi zasadami gramatyki;
    slogany reklamowe i opisy dotyczące konkretnych atutów marki, lokalizacji lub osoby, na której potrzeby funkcjonuje fanpage;
  • żadne odmiany słowa Facebook;
  • zbyt ogólne sformułowania i nazwy geograficzne.

Znając wszystkie dobre praktyki i ograniczenia w kwestii nadawania nazw stronom na Facebooku, można przystąpić do kreatywnej burzy mózgów!

Zmiana nazwy strony na Facebooku krok po kroku

Na wstępie warto wiedzieć, że proces zmiany nazwy fanpage’a zainicjować może tylko administrator strony. Przebieg procesu, jest stosunkowo prosty, a całą procedurę można załatwić w dosłownie kilka chwil. W takiej sytuacji wystarczy:

  • Wejść na stronę i kliknąć zakładkę “Informacje”;

  • Ręcznie zmienić nazwę fanpage’a w polu “Nazwa”.

Przed ostatecznym zatwierdzeniem warto dwa razy upewnić się, że jest właściwa i nie zawiera żadnych błędów. To bardzo istotne z tego względu, że po zmianie kolejna modyfikacja nie będzie możliwa przez następny tydzień.
WAŻNE! Zaproponowana przez Ciebie nazwa nie może mieć więcej niż 75 znaków.

Od tego momentu wszystko jest w rękach pracowników Facebooka weryfikujących propozycje nowych nazw. Cały proces trwa zazwyczaj kilka dni. Scenariusze są oczywiście dwa: zaproponowana nazwa może zostać zaakceptowana lub odrzucona. Jeśli Twój pomysł nie został zaakceptowany, a jest zgodny ze wszystkimi standardami i zwyczajnie nie zgadzasz się z tą decyzją, możesz odwołać się bezpośrednio do konsultantów z ramienia Facebooka, dostępnych za pośrednictwem chatu dla reklamodawców.

Chodzi Ci po głowie zmiana nazwy na diametralnie inną, niepasującą do charakteru fanpage’a? Lepiej porzuć ten pomysł! Musisz bowiem wiedzieć, że użytkownicy mogą zgłaszać do administracji Facebooka wszelkie swoje wątpliwości – również te, związane z zasadnością nazwy. Jeśli poczują się wprowadzeni w błąd, mogą o tym zaalarmować, a jeśli będzie to zasadne, Twój fanpage może zostać nawet zablokowany. Zmiana nazwy z pewnością nie umknie uwadze fanów Twojej strony, ponieważ każdorazowo w przypadku tego rodzaju modyfikacji otrzymują oni stosowne powiadomienie od Facebooka.

Jak więc widzisz zmiana nazwy fanpage’a jest prostą czynnością i bardzo szybko można ją samodzielnie przeprowadzić. Mimo wszystko potrzebujesz pomocy w tym lub innym aspekcie związanym z obsługą kont w mediach społecznościowych? Śmiało pisz do nas! Chętnie Ci pomożemy i udzielimy porady.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
udostępnij:
Content & Social Media Manager. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Śląskim. Wie jak wielką siłę ma słowo i stara się to umiejętnie wykorzystywać w działaniach marketingowych. W wolnych chwilach hoduje swoje koty i głaszcze swoje kaktusy.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami