Zamawianie jedzenia wprost z wyników wyszukiwania? Google mówi czemu nie

Ludzi chcących zamówić jedzenie online jest coraz więcej. Świadczy o tym na pewno fakt istnienia wielu portali agregujących restauracje tj. Pizza Portal, FoodPanda lub Pyszne.pl jak i uruchamianie przez duże sieci swoich własnych systemów zamawiania (takowymi może poszczycić się już Telepizza i KFC). W Polsce na pewno jest to trend rozwijający się, ale w USA i innych krajach tego typu systemy stosowane są od lat.

Najwyraźniej Google rozumie ten trend i chce wyjść mu na przeciw. Według doniesień z oficjalnego profilu Google+ firmy, jest ona na etapie wprowadzania możliwości zamawiania jedzenia wprost z wyników wyszukiwania. Usługa ma wykorzystywać własnie portale pokroju Pizza Portal do składania zamówień w restauracjach i punktach gastronomicznych. W chwili pisania usługa ma zostać uruchomiona jak większość testów Google na terenie USA z ograniczoną ilością dostawców.

Nie trudno zauważyć potencjał jaki niesie ze sobą takie rozwiązanie, ale trzeba również rozważyć zagrożenia. Uzależnienie użytkowników od udogodnień jednocześnie zmusza właścicieli punktów gastronomicznych do uczestnictwa w programach partnerskich typu Pizza Portal, które mogą nie zawsze mieć warunki odpowiednie dla małych i średnich firm. Na pewno jest to z drugiej strony zachęta dla przedsiębiorców do inwestowania i podążania za czasami.

Ostatecznie jednak to użytkownicy decydują, korzystając lub też nie z proponowanych rozwiązań.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Specjalista SEM z 15 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami