Zakupy (Shopping) na Facebooku

Zdarza się, że przeglądając Aktualności Facebooka trafiamy na reklamę, która przyciąga naszą uwagę. Wówczas albo klikamy i kupujemy albo decyzję zakupową odkładamy na bok, dając sobie nieco czasu na rozważenie wszystkich za i przeciw. Problem pojawia się, gdy chcemy wrócić do interesującej nas oferty. Jej odnalezienie często graniczy z cudem. Wkrótce ma się to zmienić.

Facebook szykuje kolejne rozwiązanie, z którego ucieszą się zarówno użytkownicy jak i reklamodawcy. Mając na uwadze krótkotrwałą pamięć i roztargnienie konsumenta, w trosce o jego dobro, w serwisie ma się pojawić kolejna obok Znajomych, Wydarzeń czy Grup, zakładka – Zakupy (Shopping). To właśnie tutaj będą trafiać wszelkie wpisy sponsorowane, które użytkownik ogląda dziś tylko w swoich Aktualnościach.

Zakupy na Facebooku
Sekcja Zakupy na Facebooku.

W nowej sekcji będą pojawiać się reklamy dopasowane do preferencji użytkownika. Dzięki oddzieleniu od wpisów znajomych czy postów stron, które polubiliśmy, oraz za sprawą paska wyszukiwania, będzie nam łatwiej przeglądać oferty i wracać do tych, które nas zainteresowały.

Oczywiście Zakupy nie mają być wyłącznie nitką Ariadny dla użytkowników niepotrafiących odnaleźć oferty, która wcześniej wpadła im w oko. Nowa zakładka ma przynieść najwięcej korzyści reklamodawcom. Zważając na fakt, że wpisy sponsorowane pojawiające się w Aktualnościach czy reklamy wyświetlane w bocznej kolumnie są często ignorowane, świadome kliknięcie w Shopping oznacza, że marka może liczyć na prawdziwe zainteresowanie konsumenta.

W ramach nowej sekcji użytkownik będzie miał możliwość dokonania zakupu bez opuszczania Facebooka, czyli szybciej i wygodniej, co na pewno sprawi, że cenne dolary, złotówki czy euro będziemy wydawać nieco lżejszą ręką.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
udostępnij:
Content & Social Media Manager, wykładowca Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach, socjolog, politolog. Od 7 lat realizuje kampanie reklamowe, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Zauroczona greckimi wyspami i japońską motoryzacją. Właścicielka Dakara - takiego psa, instacelebryty.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami