Wymiary grafik na Facebooku 2023

Wymiary grafik przeznaczonych do publikacji we wpisach i kreacjach reklamowych to jedno z najczęściej zmieniających się kryteriów narzucanych przez Facebooka oraz inne kanały Social Media. Nie bez powodu te informacje są tak często poszukiwane przez każdego Social Media Ninję.

Co się stanie, kiedy nie dopasujemy odpowiednio grafiki we wpisie?

Jeśli grafika będzie mieć losowe wymiary, istnieje spore ryzyko, że zostanie ucięta w istotnym miejscu lub przeciwnie – rozciągnięta przez Facebooka w taki sposób, że wpis całkowicie straci swój walor estetyczny, a reklama efektywność. Dlatego warto zadbać o to, by grafiki prezentowały się jak najlepiej, zarówno na desktopie, jaki i urządzeniach przenośnych.

Nasze rady:

  • niezależnie od wymiarów i specyfiki grafik, zapisuj je w pliku .PNG. Dzięki temu osiągniesz najlepszą, bezstratną jakość;
  • staraj się przygotowywać pliki ważące do 100 kB, gdyż wtedy wzrastają szanse na udaną kompresję;
  • minimalizuj tekst widoczny na grafikach. Facebook co prawda umożliwia wyświetlanie reklam, kiedy tekst przekracza 20% powierzchni obrazu, jednak kieruj się zasadą mniej, znaczy więcej,
  • zwracaj uwagę na to, jak dana grafika wyświetla się (przycina) w różnych miejscach serwisu oraz na różnych urządzeniach.

A teraz do dzieła!

Wymiary Avatara

AVATAR, czyli zdjęcie profilowe. Zazwyczaj przedstawia logo firmy, której dotyczy dany fanpage. Grafika w tym miejscu powinna być kwadratowa, lecz warto pamiętać o tym, że obecnie Facebook we wpisach i kreacjach reklamowych pokaże je w formie okrągłej. Dlatego właśnie najlepiej będzie wybrać plik, który dobrze wyświetli się zarówno jako kwadrat, jak i koło. Przykład? Proszę bardzo!

Avatar na Facebooku

Facebook podaje, że w smartfonach obraz ten widoczny jest w wymiarach 128 x 128 pikseli. Natomiast na komputerach widzimy nieco więcej, bo 170 x 170 pikseli. Aby grafika była jak najlepszej jakości, proponujemy jeszcze bardziej zwiększyć te rozmiary, najlepiej do boku o długości 800 pikseli.

Wymiary Cover Photo

COVER PHOTO, czyli zdjęcie w tle. Tu mamy małą pułapkę, gdyż musimy pamiętać, że inaczej się będzie wyświetlać na telefonie, inaczej na komputerze. Prostokątna grafika wyświetlać się będzie na smartfonach w formacie 640 x 360 pikseli, natomiast na komputerach 820 x 312 pikseli. Dlatego najlepiej dostosować zdjęcie w tle tak, aby zarówno na telefonie, jak i na komputerze wyświetlało się czytelnie. Można zatem przygotować zdjęcie w tle na Facebooka o wymiarach 820 x 360 px, jednak z naszych doświadczeń najbardziej przejrzysty efekt osiąga się przy 1200 x 628 px i ten rekomendujemy. Idealny wymiar pliku: mniej niż 100 KB. Wszystkie najważniejsze elementy staraj się zmieścić we wspólnej powierzchni, jak najbliżej środka.

Cover na Facebooku

Wymiary dla tła wydarzenia

TŁO WYDARZENIA. Zalecenia dotyczące tego rodzaju obrazów według Facebooka to format 1200 x 628 pikseli. Obraz zostanie przycięty do proporcji w przybliżeniu 2:1.

Cover na Facebooku

Wymiary dla tła grupy

TŁO GRUPY. W grupach tkwi obecnie ogromny potencjał! Jeśli Twój fanpage jeszcze jej nie posiada, z pewnością warto to rozważyć. Kiedy już ją posiadasz, koniecznie zadbaj o jej identyfikację wizualną. W tym przypadku także królują określone zasady! Rozmiar zdjęcia w tle grupy na Facebooku powinien wynosić 1640 x 856 pikseli – taki obraz zostanie wyświetlony na smartfonach. W przypadku komputerów szerokość obrazu się nie zmieni, jednak wysokość, jaką zobaczymy to 664 piksele.
Grupa posiada także swoją miniaturkę graficzną (zobaczysz ją w sekcji “zarządzaj grupami”), która zaciągana jest z grafiki w tle. Widoczna jest w formie koła, dlatego warto mieć to na uwadze w trakcie projektowania.

Wymiary grafik na FB

Wymiary dla postów pionowych na Facebooku

POST PIONOWY. Pionowe grafiki zwracają największą uwagę odbiorcy, gdyż wyświetlane na smartfonach, zajmują większą część powierzchni ekranu. Obecnie, coraz więcej marek decyduje się na publikacje postów z grafiką tylko w tej orientacji. W tej chwili sugerowana proporcja boków tego typu grafiki to 2:3 i wymiary 640 x 960 pikseli.

Post pionowy na Fb

Wymiary dla postów poziomych na Facebooku

POST POZIOMY. W przypadku posta z poziomą grafiką najlepiej, jeśli posiada wymiar 1200 x 900 pikseli. Jeśli jednak dopasowanie wybranego zdjęcia do tego rozmiaru okaże się dla Ciebie problematyczne, nic straconego. W tym przypadku Facebook nie narzuca bowiem konkretnego stosunku boków.

Wymiary grafik na FB

Wymiary dla postów kwadratowych na Facebooku

POST KWADRATOWY. Aby grafika kwadratowa mogła być wyświetlana w najlepszej możliwej jakości, jej rekomendowany wymiar wynosi obecnie 1080 x 1080 pikseli.

Post kwadratowy Fb

Wymiary Facebook stories

Stories, czyli relacje na Facebooku powinny mieć proporcje 9:16. Jeśli publikujesz film lub statyczny obraz, pamiętaj, żeby 250 px na dole i na górze było bez napisów – przyciski, CTA wyskakujące podczas oglądania przysłoni zawartość. Grafika powinna mieć wymiary 900 x 1600 px, a wideo 900 x 1600 px.

Wymiary stories

Wymiary dla postów video na Facebooku

W przypadku posta z video, najlepiej stosować się do rekomendacji: 1920 x 1080 px lub 1080 x 1080 px pamiętając o zachowaniu proporcji 9:16, 16:9, a w przypadku kwadratowego video: 1:1. Większość dostępnych edytorów do treści video wyświetla te rozdzielczości do wyboru. Pamiętaj o wadze filmu – Facebook przyjmuje video do wagi 4 GB.

Wymiary grafik do reklam Facebook Ads

Promowanie postów widocznych na fanpage’u to kropla w morzu możliwości promocji marki. Manager Reklam umożliwia znacznie więcej! Odpowiedni wymiar grafiki to ważny aspekt poprawnego i efektywnego wyświetlania kreacji również w tym przypadku.

Wymiary grafik do reklam karuzelowych

Tutaj, zarówno dla wideo, jak i grafiki, optymalnym wymiarem będzie kwadrat 1080 x 1080 pikseli. Kreując poszczególne kafelki, zwróć uwagę na to, aby do siebie pasowały. Może umieścisz na nich element, który pojawi się na każdym z nich lub sprawisz, że razem stanowić będą jedną całość?

Wymiary grafik na FB

 

Wymiary grafik do kolekcji

To format dedykowany urządzeniom mobilnym, który świetnie sprawdza się zwłaszcza w branży turystycznej i e-commerce. W przewodniku Facebooka przeczytać można, że „to format reklamy ułatwiający odkrywanie, przeglądanie i kupowanie produktów i usług na urządzeniu mobilnym, wykorzystujący efektowne wizualnie środki wyrazu”. Możesz stworzyć ją sam od zera lub skorzystać z proponowanych przez Facebooka szablonów (na przykład Sklep, Lookbook, Pozyskanie Klienta). Kolekcja może składać się ze zdjęć, filmów, pokazu slajdów i karuzeli. W pojedynczej sekcji możesz wykorzystać maksymalnie 10 zdjęć, najlepiej o szerokości 1080 pikseli. W aktualnościach natomiast obraz zostanie przycięty (lub rozciągnięty) do rozmiaru 1200 x 628 pikseli.

Wymiary grafik na FB

 

POLUBIENIA STRONY. Choć mocno przyzwyczajeni jesteśmy do poziomego, wąskiego formatu tego rodzaju grafiki, ten cel reklamowy pokazuje nam, dlaczego konieczne jest trzymanie ręki na pulsie, jeśli chodzi o zalecenia Facebooka. Od jakiegoś czasu bowiem, rekomendowany rozmiar to kwadrat 1080 x 1080 pikseli!

Wymiary grafik na FB

Ufff… mamy to! Wszystkie najważniejsze wymiary grafik na Facebooka w jednym miejscu. Będziemy aktualizować ten artykuł na bieżąco, abyś bez obaw mógł projektować swoje wpisy zgodnie z obowiązującymi zasadami.

Uważasz, że czegoś tu brakuje? Zauważyłeś zmianę wymiarów przed nami? A może ten artykuł Ci się przydał? Będzie nam bardzo miło, jeśli dasz znać! Śmiało, zostaw swój komentarz. 🙂

Potrzebujesz pomocy z Facebookiem firmowym? Skontaktuj się z nami!

5/5 - (1 vote)
Content & Social Media Manager, Kulturoznawca, Fotograf. Wbrew panującej na Facebooku tendencji, stara się pojawić na większości wydarzeń, w których bierze udział (zwłaszcza tych związanych z social mediami, podróżami i fotografią). Kolegów z pracy zaraża śmiechem i rzadko gasnącym entuzjazmem.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami