Współpraca Google z systemami e-commerce

Bardzo często import produktów ze sklepu do Google Merchant Center sprawia problemy. O ile open source-owe lub popularne systemy e-commerce wspierają zewnętrzne wtyczki, o tyle mniejsze systemy lub dedykowane rozwiązania, muszą opierać się o pisane pod siebie rozwiązania lub tworzone ręcznie pliki importu. Samo jednak udostępnianie wtyczek nie jest gwarancją sukcesu, gdyż lwia ich cześć jest płatna, a coraz częściej udostępniana na zasadzie abonamentu miesięcznego (z racji zmian wprowadzanych w szablonie importu do GMC). Google postanowiło pomóc tym największym rozwiązać ten problem.

Święta zbliżają się wielkimi krokami, a sklepy internetowe w niektórych branżach generują większość swojego przychodu w tym okresie. Reklama w tym okresie to także najważniejsza kwestia w dotarciu do potencjalnych klientów. Skuteczność reklam produktowych w Google Adwords oraz potencjalnie wzmożone użycie niedawno wprowadzonej zakładki Zakupy w okresie przedświątecznym,  skłania wielu do zainteresowania się reklamami produktowymi. Wprowadzenie takich reklam wymaga jednak załatwienia sprawy Google Merchant Center co wiąże się z weryfikacją, plikami importowymi i innymi krokami które mogą być zbyt skomplikowane dla większości. Google postanowiło pomóc w części tych problemów.

We współpracy z 3 największymi systemami obsługującymi platformy e-commerce: Magento, PrestaShop i BigCommerce, stworzona została funkcjonalność w ramach Google Merchant Center, która umożliwia kilkoma kliknięciami bez używania dodatkowych wtyczek, zaimportować dane produktowe bezpośrednio do Merchant Center. Jest to świetne rozwiązania dla wszystkich stron:

  • Klienci – dostają nieskomplikowaną, darmową opcje importu i promocji swoich produktów w ramach Google Adwords,
  • Platformy – dostają rynkową przewagę nad konkurencją, w postaci dodatkowej funkcji, za którą gdzie indziej trzeba zapłacić,
  • Google – dostaje potencjalnie dostęp do nowych klientów, mogących wydawać środki na kampanie reklamowe,

Oczywiście ktoś może dodać że społeczność developerów dla platform zostaje wylana z kąpielą, jednak platformy w pierwszej kolejności służą użytkownikom. Na pewno powstanie nisza bardziej wyspecjalizowanych wtyczek, pozwalających na większą kontrolę nad importem, ale dla większości rozwiązanie zaoferowane przez Google będzie wystarczające i przede wszystkim w najlepszej cenie – za darmo :).

Oceń
Specjalista SEM z 19 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami