Śmierć e-mail SPAMu w Gmail? Kolejny krok zrobiony

Każdy kto porzucił swojego dostawcę usług pocztowych na rzecz Google, na pewno skuszony został kilkoma elementami Gmail – dużą pojemnością skrzynki, szybkością samego interfejsu i bardzo dobrą ochroną przed SPAMem. Przez lata interface ewoluował a pojemność rosła – przyszła pora na usprawnienie walki ze SPAMem.

Swojego pierwszego maila założyłem w czasach gdy Wirtualna Polska była potęgą na Polskim rynku internetowym. Dzisiaj zaglądam do niej sporadycznie i zazwyczaj wizyta taka kończy się odrazą, patrząc na 1200 nieodebranych wiadomości co 2-3 tygodnie. I nie nie są to dawno zapomniani znajomi odzywający się po latach. Zwykle to mega promocje kuszące iPhonami za złotówkę i telewizorami za share na Facebook.

Jedną z najlepszych cech Gmail jest bowiem prawie doskonałe filtrowanie SPAMu. Nie pamiętam kiedy ostatnio prześlizgnął się przez jego sito e-mail na którego nie wyraziłem zgody. A więc jak Google chce poprawić coś co już wydaje się bardzo dobre? Dając użytkownikom możliwość blokowania osób które do Nas napisały. Nowa funkcja na pewno oprócz bezapelacyjnej pomocy użytkownikom, będzie też stanowiła ważny sygnał dla Google, który będzie w stanie globalnie banować adresy lub nawet domeny które użytkownicy będą najczęściej blokować.

Ciekawe jest jednak to, iż funkcja tę wdrożono krótko po globalnym udostępnieniu opcji reklamy w Gmail na platformie AdWords. Jak jedno łączy się z drugim? Większa skuteczność w wychwytywaniu e-mail SPAMu sprawi iż i tak już wątpliwa skuteczność spadnie jeszcze bardziej, co na pewno spowoduje wzrost w użyciu natywnej reklamy Gmail, która pozwoli na dodatkową monetyzację dla Google. O ile ze SPAMem można sobie radzić wpisując osoby na czarną listę lub filtrując wiadomości, o tyle reklamy w mailu od np. mamy lub siostry nie wyfiltrujemy gdyż będzie się ona pojawiać w faktycznie użytecznej korespondencji.

Oczywiście możliwe iż jest to całkowity zbieg okoliczności, jednak w przypadku Google zbiegi okoliczności mają tendencję do powtarzania się 🙂

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Specjalista SEM z 15 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami