O historii, która porwie tłumy – czyli jak dobrze zredagować sekcję “Nasza historia” na Facebooku

Dawno, dawno temu (albo nie tak całkiem dawno), w Twojej głowie zakiełkowała myśl o stworzeniu własnego biznesu. Wdrożyłeś w życie swoje śmiałe pomysły, na które miałeś jasną wizję. Codzienne starania włożone w realizację idei przyświecających Twojej marce napędzane pasją, przynoszą Ci małe i większe sukcesy. Za Twoją firmą stoi kawał świetnej historii, którą warto wykorzystać na potrzeby promocji w mediach społecznościowych. Dowiedz się, jak zagospodarować potencjał sekcji “Nasza historia” na Facebooku i porwać tłumy opowieścią o swojej marce.

Dlaczego lubimy słuchać historii?
Intrygujące historie od stuleci pełnią bardzo ważną funkcję w naszej kulturze. Przekazywane z pokolenia na pokolenie przypowieści, legendy, podania, bajki i baśnie od zawsze rozpalały ludzką wyobraźnię. Uczyły – dostarczając konkretnych, użytecznych informacji – i bawiły jednocześnie. Dziś ich miejsce zajęły bardziej mainstreamowe historie popularyzowane za sprawą social mediów, reklam i środków masowego przekazu. W dobie tak dużego natężenia przekazów, które docierają do nas każdego dnia, obronić mogą się jedynie te, które intrygują odbiorcę, wyróżniają się ciekawą narracją i budzą emocje. Nasz mózg jest biologicznie zaprogramowany do tego, by chłonąć tak zaserwowane przekazy niczym gąbka. Są bardziej przekonujące, dzięki nim wyobraźnia zostaje pobudzona, a w mózgu zaczyna wydzielać się oksytocyna uruchamiająca mechanizm empatii.

Storytelling – czym jest i jakimi zasadami się rządzi?
Storytelling to nic innego niż sztuka opowiadania historii, szeroko wykorzystywana na potrzeby działań marketingowych i biznesowych. Dobrze poprowadzona historia to uniwersalne narzędzie perswazyjne, przy pomocy którego można zaciekawić potencjalnego Klienta ideami stojącymi za firmą, zbudować w nim świadomość marki oraz przekonać do skorzystania z jej produktów czy usług. W odróżnieniu od suchych faktów, opowieść usnuta z emocji ma spore na poruszenie u odbiorcy czułych strun, zbudowanie pozytywnych skojarzeń i wreszcie: zakotwiczenie się w jego umyśle.
Umiejętne opowiadanie historii to nie lada sztuka, jednak zdecydowanie łatwiej jest zredagować porywającą opowieść trzymając się tych kilku prostych zasad:
Zadbaj o autentyczność – stroń od fałszu, raz tracąc zaufanie ze strony odbiorców, bardzo trudno jest je później odbudować. Przedstaw swoją zwykłą historię w niezwykły sposób.
Jasno wyartykułuj najważniejsze przesłanie z jakim chcesz trafić do odbiorcy.
Umiejętnie graj emocjami – przeplatając nastroje i odwołując się do uniwersalnych uczuć bliskich każdemu człowiekowi.
Opowiadając historię nie poprzestawaj na odpowiadaniu na potrzeby odbiorcy – kreuj nowe.
Wykorzystuj tę metodę nie jednorazowo a długofalowo – historię zarysowaną na potrzeby sekcji “Nasza historia” dobrze jest rozwijać w kolejnych publikacjach.

Sekcja “Nasza historia” na Facebooku – jak ją właściwie zdredagować?
Konfigurując profil swojej marki na Facebooku warto uzupełnić go o najważniejsze informacje, nie zapominając o uzupełnieniu tekstem i grafiką sekcji Nasza historia. Jej usytuowanie – po prawej stronie tuż pod zdjęciem w tle – sprawia, że jest to jedna z pierwszych rzeczy na fanpage’u, na które odwiedzający zwraca uwagę. To główny argument, który powinien skłonić Cię do wypełnienia tej przestrzeni atrakcyjnym tekstem i grafiką. Korzystając ze wspomnianych wyżej dobrych praktyk i tricków storytellingowych w sześciu prostych krokach wyeksponuj historię związaną z Twoją firmą.

  1. W sekcji “Nasza historia” kliknij przycisk “Dokończ historię, aby przedstawić więcej informacji o swojej firmie”. Otworzy się przed Tobą obszar roboczy, który umożliwi Ci dodanie grafiki, edycji tytułu i treści głównej.
  2. Zacznij od dodania grafiki. Wybierz taką, która przyciągnie wzrok odbiorcy, będzie spójna z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej Twojej firmy i dopełni opowiadaną przez Ciebie historię. Pamiętaj, że grafika przygotowana do umieszczenia w tej sekcji, powinna mieć odpowiednie wymiary. Wymiar całkowity to 1200 x 445 pixeli, jednak w widoku głównym fanpage’a obraz się nie skaluje i wyświetla się w rozmiarze 800 x 445 pikseli. Jeśli więc na grafice ma być umieszczone jakieś hasło, musisz dobrze przemyśleć to, w jaki sposób będzie ono rozplanowane. UWAGA! Nie zalecamy umieszczania tekstu przy dolnej krawędzi grafiki – i tak zostanie on przysłonięty przez tytuł, który za chwilę nadasz swojej publikacji.
  3. Kliknij w pole “Tytuł” i nadaj sekcji intrygującą nazwę. Wybierz slogan lub sentencję, która najlepiej podsumowuje to, co zawrzesz w dalszej części tekstu. Pamiętaj, że masz do dyspozycji jedynie 128 znaków.
  4. Kliknij w pole “Napisz coś…” i opowiedz historię swojej marki. Najbardziej interesujące informacje umieść na wstępie – pierwsze 100 znaków tekstu wyświetla się również widoku głównym Twojego fanpage’a. To zawarta w nich treść zadecyduje o tym, czy odbiorca zdecyduje się zapoznać z dalszą częścią.
  5. Na etapie dodawania tekstu masz także możliwość jego podstawowej edycji i skorzystania z funkcji tworzenia nagłówków, list z punktorami, stosowania pogrubień, kursywy, dodawania linków czy obrazów. Baw się tymi opcjami – pomogą Ci one jeszcze bardziej uatrakcyjnić przekaz.
  6. Na koniec kliknij przycisk “Opublikuj” i gotowe! Od tego momentu cała społeczność Facebooka może zapoznać się z historią Twojej firmy! 🙂

Wciąż nie masz pomysłu na to, jak zagospodarować sekcję “Nasza historia” na swoim fanpage’u? Zainspiruj się naszymi realizacjami!

[Głosów: 0   Average: 0/5]
Content & Social Media Manager. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Śląskim. Wie jak wielką siłę ma słowo i stara się to umiejętnie wykorzystywać w działaniach marketingowych. W wolnych chwilach hoduje swoje koty i głaszcze swoje kaktusy.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami