Reklamuj się na Twitterze

Twitter poszerzył możliwość  reklamowania własnego biznesu bez pośrednictwa oficjalnego przedstawiciela (140media) o kolejne państwa – wśród nich znalazła się Polska. Od początku września nie tylko duże marki, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa  z ponad 200 krajów z całego świata mogą samodzielnie promować swoje konto i zamieszczane tweety.

2 września na oficjalnym koncie Twitter Advertising pojawiła się wiadomość, która nieco umiliła nam koniec wakacji. Wąskie grono 33 państw z dostępem do kont reklamowych na Twitterze rozrosło się do ponad 200, w tym do Polski. Odtąd również polscy użytkownicy mogą korzystać z promocji swoich treści w 140-znakowym kanale social media.

Historia rozwoju możliwości reklamowych na Twitterze dla MŚP
Historia rozwoju możliwości reklamowych na Twitterze dla MŚP. Źródło: blog.twitter.com.

Kampanie reklamowe na Twitterze można tworzyć bez wyznaczania lub z wyznaczeniem konkretnego celu, takiego jak:

  • zwiększenie aktywności użytkowników (podanie dalej, dodanie do ulubionych, udzielenie odpowiedzi na tweeta),
  • pozyskanie nowych obserwujących,
  • zwiększenie ruchu i zyskanie konwersji w witrynie internetowej,
  • instalacje aplikacji mobilnej,
  • wyświetlenia materiału video (wersja beta),
  • generowanie leadów.

Twitter udostępnia także wiele możliwości kierowania reklam. Wśród podstawowych kryteriów znajdziemy:

  • lokalizację,
  • płeć,
  • język,
  • urządzenie (smartfon, tablet, laptop), platforma (IOS, Android), sieć telekomunikacyjna (niestety polskie są niedostępne).

Obok powyższych opcji istnieje długa lista dodatkowych metod targetowania. Reklamę możemy kierować do konkretnych użytkowników:

  • według obserwowania (reklama wyświetla się użytkownikom obserwującym dane konto oraz osobom podobnym do nich, którym mogą spodobać się te same treści),
  • po słowach kluczowych (pojawiających się w pisanych i komentowanych przez użytkownika tweetach i historii wyszukiwania)
  • po zainteresowaniach,
  • korzystając z załadowanej listy (np. adresy e-mail powiązane z Twitterem czy ID użytkowników).

Wśród opcji jeszcze niedostępnych w Polsce znalazło się między innymi kierowanie reklamy po zachowaniach użytkownika czy TV targeting mający za zadanie zwiększyć zaangażowanie widzów danego programu telewizyjnego przed, w trakcie i po jego emisji.

W kontekście działań reklamowych w social media wrzesień zapowiada się obiecująco. Jeszcze w tym miesiącu możliwość promowania treści ma udostępnić małym i średnim biznesom również Instagram. Czekamy z niecierpliwością, tymczasem zainteresowanych reklamą na Twitterze zapraszamy do kontaktu.

[Głosów: 0   Average: 0/5]
Content & Social Media Manager, wykładowca Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach, socjolog, politolog. Od 7 lat realizuje kampanie reklamowe, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Zauroczona greckimi wyspami i japońską motoryzacją. Właścicielka Dakara - takiego psa, instacelebryty.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami