Twitter poszerzył możliwość reklamowania własnego biznesu bez pośrednictwa oficjalnego przedstawiciela (140media) o kolejne państwa – wśród nich znalazła się Polska. Od początku września nie tylko duże marki, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa z ponad 200 krajów z całego świata mogą samodzielnie promować swoje konto i zamieszczane tweety.
2 września na oficjalnym koncie Twitter Advertising pojawiła się wiadomość, która nieco umiliła nam koniec wakacji. Wąskie grono 33 państw z dostępem do kont reklamowych na Twitterze rozrosło się do ponad 200, w tym do Polski. Odtąd również polscy użytkownicy mogą korzystać z promocji swoich treści w 140-znakowym kanale social media.

Kampanie reklamowe na Twitterze można tworzyć bez wyznaczania lub z wyznaczeniem konkretnego celu, takiego jak:
- zwiększenie aktywności użytkowników (podanie dalej, dodanie do ulubionych, udzielenie odpowiedzi na tweeta),
- pozyskanie nowych obserwujących,
- zwiększenie ruchu i zyskanie konwersji w witrynie internetowej,
- instalacje aplikacji mobilnej,
- wyświetlenia materiału video (wersja beta),
- generowanie leadów.
Twitter udostępnia także wiele możliwości kierowania reklam. Wśród podstawowych kryteriów znajdziemy:
- lokalizację,
- płeć,
- język,
- urządzenie (smartfon, tablet, laptop), platforma (IOS, Android), sieć telekomunikacyjna (niestety polskie są niedostępne).
Obok powyższych opcji istnieje długa lista dodatkowych metod targetowania. Reklamę możemy kierować do konkretnych użytkowników:
- według obserwowania (reklama wyświetla się użytkownikom obserwującym dane konto oraz osobom podobnym do nich, którym mogą spodobać się te same treści),
- po słowach kluczowych (pojawiających się w pisanych i komentowanych przez użytkownika tweetach i historii wyszukiwania)
- po zainteresowaniach,
- korzystając z załadowanej listy (np. adresy e-mail powiązane z Twitterem czy ID użytkowników).
Wśród opcji jeszcze niedostępnych w Polsce znalazło się między innymi kierowanie reklamy po zachowaniach użytkownika czy TV targeting mający za zadanie zwiększyć zaangażowanie widzów danego programu telewizyjnego przed, w trakcie i po jego emisji.
W kontekście działań reklamowych w social media wrzesień zapowiada się obiecująco. Jeszcze w tym miesiącu możliwość promowania treści ma udostępnić małym i średnim biznesom również Instagram. Czekamy z niecierpliwością, tymczasem zainteresowanych reklamą na Twitterze zapraszamy do kontaktu.