Stało się. Już wkrótce na Messengerze, obok wiadomości znajomych, zacznie pojawiać się coraz więcej reklam. Facebook udostępnia wszystkim reklamodawcom Wiadomości Sponsorowane.

O ile kierowanie ruchu z reklamy do Messengera nie jest niczym nowym, tak teraz treści reklamowe spotkamy stricte w komunikatorze. Facebook udostępnił opcję Wiadomości Sponsorowanych na całym świecie, włącznie z Polską. Dzięki temu liczba potencjalnych odbiorców poszerzyła się o 1,2 miliarda osób.
Reklamy będą pojawiać się na pierwszej pozycji na liście konwersacji (na szczęście nie doszły mnie słuchy o tym, by wyświetlały się w trakcie rozmowy ze znajomym). Obecnie można je tworzyć w kampaniach, których celem jest Ruch (np. przekierowanie na stronę www) lub Konwersja. Z czasem możliwości mają zostać poszerzone, chyba że… Facebook spotka się z falą krytyki ze strony użytkowników i wycofa się z decyzji o monetyzacji Messengera, w co jednak szerze wątpię.