Reklama na LinkedInie

Szukasz kontrahentów? Chciałbyś skutecznie wypromować swój biznes w sektorze B2B? Potrzebujesz pracowników? W zależności od Twoich potrzeb, w systemie reklamowym LinkedIna znajdziesz skuteczne rozwiązania. Dowiedz się, z jakich formatów reklamowych możesz skorzystać. 

CELE REKLAMOWE NA LINKEDINIE

Wbrew pozorom, LinkedIn to nie tylko doskonałe miejsce na budowanie marki osobistej czy kampanie rekrutacyjne. Znajdziesz tu znacznie więcej możliwości reklamowych. Wystarczy rzut oka na Menedżer kampanii, by się o tym przekonać 🙂 👇
Menedżer kampanii LinkedIn
Jeśli prowadzisz działania płatne na Facebooku, widok powinien być całkiem znajomy. Na LinkedInie również mamy podział według trzech kategorii, na cele związane z:

  • budową świadomości marki – kampania zasięgowa, w której chcemy, by o naszym biznesie dowiedziało się jak najwięcej osób z danego targetu (reklama z pojedynczą grafiką/ karuzela/ reklama wideo/ reklama tekstowa/ reklama Spotlight / reklama dla pozyskania obserwujących – CTA “obserwuj”).
  • pozyskiwaniem zainteresowania w postaci:
    – odwiedzin witryny – gdy zależy nam na generowaniu ruchu na www (reklama z pojedynczą grafiką/ karuzela/ reklama wideo/ reklama tekstowa/ reklama Spotlight/ reklama w wiadomościach),
    – interakcji – gdy zależy nam na aktywności odbiorców: poleceniach, komentarzach, czy zyskaniu nowych obserwujących naszą stronę firmową (reklama z pojedynczą grafiką/ karuzela/ reklama wideo/ reklama tekstowa/ reklama dla pozyskania obserwujących),
    – wyświetleń wideo – gdy chcemy promować materiał filmowy (reklama wideo).
  • pozyskiwaniem konwersji w postaci:
    – potencjalnych klientów, czyli format analogiczny do Lead Ads na Facebooku, po kliknięciu w reklamę odbiorcy otwiera się formularz kontaktowy (reklama z pojedynczą grafiką/ karuzela/ reklama wideo/ reklama w wiadomości),
    – konwersji witryny – gdy chcemy zwiększyć liczbę zakupów, rejestracji czy pobrań w witrynie (reklama z pojedynczą grafiką/ karuzela/ reklama wideo/ reklama tekstowa/ reklama Spotlight/ reklama w wiadomościach),
    – kandydatów na ofertę pracy – gdy chcemy przeprowadzić kampanię rekrutacyjną (reklama z pojedynczą grafiką/ oferta pracy/ reklama Spotlight).

Przygotowałam tabelkę, która, mam nadzieję, przyda się w wyborze najlepszych rozwiązań reklamowych dla Twojego biznesu 🙂 ⬇

Kampanie reklamowe na LinkedInie w zależności od celu

 

FORMATY REKLAMOWE NA LINKEDINIE

Gdy już wiesz, co chcesz osiągnąć dzięki działaniom reklamowym na LinkedInie, pora przygotować kreacje reklamowe. Możesz skorzystać z reklamy:

  • tekstowej (choć dość słabo widocznej i wyświetlanej wyłącznie na komputerach),
  • z pojedynczą lub kilkoma grafikami (format karuzelowy możesz wykorzystać np. do zobrazowania historii , ukazania kilku cech Twojego produktu czy usługi),
  • z materiałem wideo,
  • dynamicznej (Spotlight),
  • w formie wiadomości sponsorowanej (InMail),
  • z dołączonym formularzem,
  • oferty pracy.

REKLAMA TEKSTOWA

Możesz z niej skorzystać, jeśli zależy Ci na zwiększeniu ruchu na stronie firmowej na LinkedIn lub w zewnętrznej witrynie. Reklamy tekstowe wyświetlają się w prawej kolumnie lub u góry strony. Tutaj liczy się konkret – masz do dyspozycji zaledwie 25 znaków (razem ze spacjami) na nagłówek i 75 znaków na opis reklamy, w którym powinieneś zawrzeć CTA. Opcjonalnie możesz dodać grafikę (100 x 100 pikseli). To jak, podejmiesz wyzwanie? 🙂

Reklama tekstowa na LinkedIn

REKLAMA GRAFICZNA

Reklamy graficzne wyświetlają się w kanale informacji. Możesz je tworzyć w każdym celu, poza wyświetleniami wideo. Rekomendowane wymiary zdjęcia to 1200 x 627 pikseli (proporcje 1,91:1), a maksymalna wielkość pliku to 100 MB. Reklama może być pojedynczym zdjęciem lub karuzelą, złożoną z kilku grafik. W miejscu wstępu masz do wykorzystania 600 znaków.

LinkedIn: reklama z pojedynczą grafiką

LinkedIn: reklama karuzela

REKLAMA WIDEO

Jeśli zależy Ci na interakcji odbiorców, materiały filmowe to jedno z najlepszych rozwiązań. Możesz promować wideo, które już wcześniej dodałeś na swoją stronę na LinkedInie lub  załadować nowe w Menedżerze kampanii (dozwolony współczynnik proporcji: między 1:1 a 16:9).

Możesz wykorzystać, podobnie jak w przypadku reklamy graficznej, do 600 znaków opisu. Nagłówek to max 200 znaków, lepiej jednak zmieścić się w 70, by tekst nie urwał się w przypadku wyświetlania na niektórych urządzeniach. Przy nagłówku będzie zlokalizowany przycisk CTA. Wybierz z proponowanych Wezwań do działania, to które Ci najbardziej odpowiada: aplikuj, pobierz, wyświetl wycenę, dowiedz się więcej, zarejestruj się, subskrybuj, rejestruj się, dołącz, uczestnicz, poproś o wersję demo – wybór jest całkiem spory 🙂
Do materiału filmowego warto dodać napisy – potrzebny Ci będzie plik w formacie SRT.

LinkedIn: reklama wideo

Kampania rekrutacyjna na LinkedIn

 

REKLAMY DYNAMICZNE SPOTLIGHT

Dlaczego dynamiczne? Bo zmieniają się dynamicznie w zależności od odbiorcy. Wykorzystują dane z profili osobistych, takie jak: zdjęcie profilowe, imię czy stanowisko, by przyciągnąć uwagę bardziej spersonalizowanym przekazem. Reklama Spotlight wyświetla się w prawej kolumnie i może wyglądać np. tak jak w przypadku kampanii Coca-Coli na pozyskiwanie obserwujących:

Spotlight na LinkedInie

Z reklam dynamicznych na LinkedInie możesz korzystać w kampaniach zasięgowych, budujących świadomość marki, w kampaniach kierujących ruch na stronę www lub przy promocji ofert pracy.

WIADOMOŚĆ SPONSOROWANA INMAIL

Wiadomości sponsorowanej właściwie nie sposób przeoczyć – użytkownik otrzymuje powiadomienie, sprawdza, a tam… no właśnie, reklama. Kolejny sprzedawca, akwizytor, ktoś chce nam coś wcisnąć. Jeszcze gorzej, gdy wciska coś, co zupełnie nie interesuje adresata. Przykładowo, parę dni temu otrzymałam propozycję zakupu oprogramowania dla placówki medycznej – targetowanie zawiodło.

InMail to według mnie jeden z najskuteczniejszych formatów reklamowych na LinkedInie, jednak sztuką jest przygotować go tak, by nie został uznany za SPAM i by trafił do właściwej osoby. Zaoferuj odbiorcy realną wartość, znajdź z nim punkty styczne, pomyśl w czym możesz mu pomóc, zdefiniuj trafne CTA, poczytaj o dobrych praktykach dotyczących tworzenia wiadomości sponsorowanych, zwiększ prawdopodobieństwo pozyskania wartościowego kontaktu.

Masz do wykorzystania:

  • 60 znaków na temat wiadomości,
  • przycisk CTA, który możesz samodzielnie zdefiniować,
  • rekomendowane 500 znaków wiadomości, w której możesz zawrzeć linki i pola niestandardowe,
  • baner reklamowy o wymiarach 300 x 250 pikseli, który wyświetli się tylko na desktopie,
  • pod InMail możesz podpiąć formularz i zbierać dane kontaktowe (w celu: generowanie potencjalnych klientów).

 

InMail na LinkedInie

Z InMaila możesz korzystać również w ramach osobistego konta PREMIUM – masz tu jednak znacznie mniejsze możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców. W jednej kampanii, konfigurowanej w Menedżerze możesz dotrzeć do kilku, kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy osób z grupy docelowej. W przypadku konta osobistego, w zależności od jego rodzaju (Biznes / Sprzedaż /Zatrudnienie) masz do dyspozycji od 15 do 30 wiadomości InMail miesięcznie (w koncie Biznes i Zatrudnienie możesz dokupić kredyty na wiadomości).

Lead ad, czyli reklama z formularzem

W kampanii na pozyskiwanie potencjalnych klientów możesz wykorzystać reklamę z pojedynczą grafiką, karuzelę, wideo lub InMail. Po kliknięciu w CTA, oczom odbiorcy ukaże się formularz z danymi sczytanymi z jego profilu, np. z adresem mailowym. Ty decydujesz, które pola powinny się tu znaleźć. Ty również musisz tu dołączyć link do strony z polityką prywatności. Z kolei odbiorca właściwie nic nie musi robić. Wystarczy, że potwierdzi wysyłkę danych. 1,2,3 i leady spływają! Tego Ci życzę 🙂

*Dane uzyskane dzięki formularzom możesz pobrać w postaci pliku CSV lub bezpośrednio importując je do systemu CRM (o ile jest zintegrowany z LI).

LinkedIn - Kampania na pozyskiwanie leadów
za: business.linkedin.com

OFERTA PRACY NA LINKEDINIE

Oferta pracy to format reklamy dynamicznej, czyli (jak wspomniałam już wcześniej) pobierającej dane z profilu użytkownika, by zwrócić jego uwagę. Nasz potencjalny kandydat może np. zobaczyć reklamę z własnym zdjęciem profilowym i zapytaniem, czy jest gotowy na pracę marzeń w inmedium.pl.*

*jeśli Ty jesteś, możesz zerknąć TUTAJ 😉 

Format reklamowy oferta pracy na LinkedInie

 

LINKEDIN ZA DROGI?

Minimalna stawka dzienna w kampaniach reklamowych na LinkedInie to 10 euro (ok. 43 zł) – czy to dużo? Przykładowo, jeśli kampania reklamowa z budżetem 10 tysięcy złotych, wygeneruje Ci leada wartego kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy złotych, chyba warto było zainwestować?

Myślę LinkedIn i widzę, poza kampaniami rekrutacyjnymi, marketing B2B. Zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki reklamie w serwisie. Posprawdzaj grupy docelowe i zerknij na prognozowane wyniki kampanii w różnych budżetach. Koszt dotarcia do odbiorcy na LinkedInie jest wyższy niż w innych mediach społecznościowych, jednak chyba nigdzie indziej nie znajdziesz tak precyzyjnego targetowania na osoby pełniące konkretne stanowiska z określonym doświadczeniem zawodowym i umiejętnościami. Twoje wydatki mogą więc szybko się zwrócić, gdy zaczną spływać wartościowe leady. Powodzenia!

udostępnij:
Content & Social Media Manager, wykładowca Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach, socjolog, politolog. Od 7 lat realizuje kampanie reklamowe, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Zauroczona greckimi wyspami i japońską motoryzacją. Właścicielka Dakara - takiego psa, instacelebryty.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami