Przyszłość reklam Google w e-mailach? Na to wygląda

Wiele firm do dzisiaj stosuje e-mail marketing jako jedno ze źródeł pozyskiwania klientów lub komunikacji z nimi. Skuteczność tych działań mierzona takimi wartościami jak open rate lub wypisania często pozostawia wiele do życzenia. Google znalazło jednak sposób jak wykorzystać ciężko zdobyte adres e-mail do reklamy. I nie, nie jest to e-mail marketing 🙂

Google postanowiło wykorzystać do kierowania reklam coś, co praktycznie każdy użytkownik Internetu posiada – adres e-mail. Nie oznacza to jednak, iż od dzisiaj w swoich skrzynkach zobaczymy setki maili wysyłanych przez reklamodawców AdWords. Nowa technologia nazwana Customer Match wykorzystuje adres e-mail tylko w celu zidentyfikowania użytkownika korzystającego z konta Google. Po identyfikacji nasza reklama niczym remarketing będzie mogła dotrzeć do użytkownika zarówno w wynikach wyszukiwania jak i filmach na YouTube oraz wiadomościach Gmail. Jak z każdą usługą opierającą się na dość personalnych danych, także Customer Match wymaga spełnienia pewnych warunków, zanim będziemy w stanie wykorzystać jego potencjał. Adresy e-mail dostarczane przez reklamodawców muszą być hashowane, przynależność do listy nie może być dłuższa niż 180 dni, a kampania musi docierać do co najmniej 1000 unikalnych użytkowników. Zapowiada się ciekawa niebezpośrednia konkurencja dla e-mail marketingu.

Informacja o uruchomieniu Customer Match to kolejna akcja Google w ostatnich tygodniach skierowana na e-mail. Od wdrożenia możliwości blokowania użytkowników w Gmail, poprzez udostępnienie możliwości tworzenia reklam Gmail wszystkim reklamodawcom AdWords, Google mocno stara się wykorzystać dostępne technologie, aby zdobyć nowe źródła monetyzacji. Stale obniżająca się średnia wartość CPC oraz mało skuteczne sposoby na wykorzystanie potencjału mobile, sprawiają iż Google na pewno silnie szuka nowych źródeł dochodów. Najprostszym jest wykorzystanie dostępnych już i rozpowszechnionych technologii. Czy to dobry kierunek? Przekonamy się już za kilka tygodni, gdy funkcjonalność będzie udostępniona wszystkim reklamodawcom.

[Głosów: 0   Average: 0/5]
Specjalista SEM z 15 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami