Jak zdobyć followersów na Instagramie? Dobre praktyki pozyskiwania obserwujących

Instagram to bardzo przyjazne medium społecznościowe a ze względu na szerokie możliwości, jakie stwarza użytkownikom, każdy może znaleźć na tej platformie swoje miejsce. Oczywiste jest jednak, że przyjemniej jest tworzyć i publikować treści, gdy mogą one docierać do wartościowego grona odbiorców. Jak zatem – w relatywnie jak najkrótszym czasie – zgromadzić wokół swojego profilu szeroką i jakościową grupę obserwujących? Poznaj dobre praktyki zdobywania followersów, które pomogą zyskać Twojemu profilowi popularność.

O tym zapomnij – błędy, których nie powinieneś popełniać

Przede wszystkim zrezygnuj z wszelkich dróg na skróty. Nie wierz także, gdy ktoś obiecuje Ci, że dzięki współpracy z nim niemal natychmiast zyskasz setki lub tysiące nowych obserwujących. Zakładając konto na Instagramie, zobowiązujesz się do przestrzegania postanowień zawartych w regulaminie, a wiele ze sposobów mających na celu błyskawiczne poszerzenie grona obserwujących, stoi z nimi w sprzeczności lub nawet wprost je łamie. Na czarnej liście instagramowych działań znajdują się:
kupowanie followersów – każde, nawet najmniejsze pieniądze, wydane na pakiet obserwujących, to pieniądze wyrzucone w błoto. Poza zmianą wartości na liczniku nic nie zyskujesz. Właściwie tylko tracisz, bo negatywnie wpływasz na reputację swojego konta.
wymiana audytoriów w zamkniętych grupach użytkowników – na Instagramie działa wiele grup wzajemnej adoracji, które mobilizują się do obustronnego zdobywania obserwujących i polubień. Działa to bardzo prosto: administratorzy profili o podobnej wielkości i zbliżonej tematyce łączą siły i podejmują działania mające na celu wzajemne przekierowanie ruchu między profilami. Choć nie jest to zabronione, często prowadzi do szybkiego napływu fanów, którzy jednak równie szybko odpływają.
korzystanie z botów – wciąż jest to bardzo popularna metoda, wykorzystywana przez osoby nastawione na szybki wzrost liczby obserwujących i rozpoznawalności konta. Boty zostawiają pod postami innych użytkowników krótkie komentarze i nie wchodzą w interakcje z instagramerami. Na Instagramie stanowią już niestety prawdziwą plagę, jednak zarządcy serwisu starają się z nią walczyć. Używanie bota jest niezwykle ryzykowne – za takie działania można otrzymać shadowbana, Instagram może usunąć obserwujących profil, a nawet całe Twoje konto.
żebrolajki – to powszechna praktyka, która objawia się wykorzystywaniem hasztagów takich jak #l4 czy #f4f lub publikowaniem błagalnych komentarzy nakłaniających do obserwowania profilu. Takie działania zazwyczaj nie przynoszą oczekiwanego rezultatu, wręcz przeciwnie – budzą politowanie innych użytkowników i sprawiają, że właściciel profilu traktowany jest jak zwykły spamer.

Pamiętaj, że nic Ci po fanach, jeśli nie będą oni szczerze zainteresowani tematyką, którą poruszasz i udostępnianymi przez Ciebie treściami. W tym przypadku zdecydowanie bardziej liczy się jakość, a nie ilość. Jeśli chcesz poszerzyć swoje grono odbiorców i zyskać wartościowych fanów, skorzystaj z naszych sprawdzonych sposobów!

Jak Zatem przyciągać nowych obserwujących?

Zaangażuj się w rozwój swojego profilu i postaw na dobre praktyki pozyskiwania fanów. Z pewnością wraz z upływem czasu zobaczysz, że wyjdzie Ci to na dobre! Oto najlepsze, co możesz zrobić dla swojego konta na Instagramie:

  • Postaw na # dopasowane do Twojej niszy – wbrew obiegowym opiniom nie powinieneś bazować tylko na najpopularniejszych hasztagach. Część z nich figuruje na liście tych zbanowanych hasztagów właśnie dlatego, że były używanie niezgodnie ze swoim przeznaczeniem. Dużo większe korzyści może przynieść Ci koncentracja na niszowych hasztagach dostosowanych do tematyki, jakiej poświęcone są Twoje posty. Pamiętaj, że masz ich do dyspozycji aż 30! Warto wykorzystać wszystkie i nie ograniczać się do zaledwie kilku lub kilkunastu. Każdy znacznik to szansa na powiększenie grona odbiorców posta. Nie przywiązuj się też do nich zanadto – często zmieniaj wykorzystywane hasztagi, testuj nowe znaczniki i analizuj, które przynoszą Ci najwięcej korzyści.
  • Udzielaj się na innych profilach – tego rodzaju aktywność może pochłaniać bardzo dużo czasu, ale jednocześnie jest też najbardziej efektywna. Każdego dnia nie szczędź innym serduszek, komentuj i inicjuj interesujące dyskusje. Działaj na profilach większych od Twojego i tych, które już są znane. Najlepiej będzie też, jeśli ich tematyka będzie pokrewna do tej, w której sam się poruszasz.
  • Oznaczaj lokalizację – dzięki temu zwiększysz szanse na to, że inni użytkownicy sami trafią na Twój profil. Wyszukiwarka na Instagramie wyposażona jest w zakładkę “Miejsca”. Dzięki niej korzystający z aplikacji mogą wyświetlić zdjęcia zrobione w pobliżu wybranej lokalizacji. To bardzo przydatna opcja, szczególnie w przypadku lokalnych biznesów oferujących produkty i usługi. Gdy użytkownik zobaczy zrobione przez Ciebie zdjęcie, nie tylko ma możliwość polubienia go i zaobserwowania Twojego profilu, ale także może będzie miał ochotę Cię odwiedzić i stać się Twoim klientem.
  • Przekierowuj ruch na Instagrama z innych swoich kanałów – ta metoda sprawdza się zwłaszcza wtedy, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z Instagramem, ale wcześniej można było Cię znaleźć już w innych miejscach w sieci. Umieść przyciski kierujące do Instagrama na swojej stronie lub blogu, dodaj zakładkę Instagrama na koncie na Facebooku. Dobrym pomysłem jest też cykliczne przypominanie o aktywności na Instagramie w postach na Facebooku oraz umieszczenie tej informacji w newsletterze.
  • Nie idź na kompromisy, jeśli chodzi o jakość treści – użytkownicy z pewnością nie będą chcieli spędzić więcej czasu z Tobą i Twoim profilem, jeśli od początku nie zostaną “kupieni” wyglądem Twoich zdjęć, ich jakością i kreatywnymi pomysłami na publikacje. Nie musisz inwestować zawrotnych kwot na profesjonalny sprzęt fotograficzny. Nowoczesne urządzenia mobilne są wyposażone w arsenał pikseli i rozdzielczość, jakiej nie powstydziłaby się porządna lustrzanka. Kluczem do wszystkiego są jednak pomysł, ciekawy kadr i odpowiednie oświetlenie.
  • Wykorzystaj siłę stories – bo jest to format, który w krótkim czasie podbił serca wszystkich instagramerów. Można go wykorzystać na naprawdę bardzo wiele kreatywnych sposobów. Jeśli swoimi interesującymi relacjami przekonasz do siebie lub swojej marki innych użytkowników, to już w zasadzie tylko krok dzieli Cię od tego, że zaczną obserwować Twój profil!
  • Nie rezygnuj z płatnych działań – jeśli poważnie traktujesz swoją obecność na Instagramie i możesz pozwolić sobie na wprowadzenie płatnej reklamy, jak najbardziej Cię do tego zachęcamy! Nawet inwestowanie niewielkich kwot, może przynieść Ci zauważalne efekty. Choć dużo łatwiej jest korzystać z przycisku “Promuj” w aplikacji, to zdecydowanie więcej możliwości stwarza Menedżer firmy. Na początku tworzenie reklam przy jego pomocy może wydawać się nieco skomplikowane, ale warto zaznajomić się z funkcjami Menedżera, bo szczegółowe targetowanie pomoże Ci dotrzeć do użytkowników, na których szczególnie Ci zależy.

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi własnymi sposobami na pozyskanie nowych obserwujących? A może potrzebujesz wsparcia w rozwijaniu swojego profilu na Instagramie? Odezwij się w komentarzu albo skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza!

[Głosów: 1   Average: 5/5]
Content & Social Media Manager. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Śląskim. Wie jak wielką siłę ma słowo i stara się to umiejętnie wykorzystywać w działaniach marketingowych. W wolnych chwilach hoduje swoje koty i głaszcze swoje kaktusy.
  • Piotr Paczos

    Krótko i na temat. Tak zrobię 🙂

    • Adrianna Rosiak

      Super! Mamy nadzieję, że kiedy już zauważysz pierwsze rezultaty działań, to dasz nam znać 🙂 .

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami