Google Marketing Live 2019 – Wszystkie nowości w Google Ads

Jesteśmy świeżo po corocznej konferencji Google Marketing Live 2019 i spieszymy donieść, jakie ciekawe rozwiązania w zakresie opcji reklamowych Google proponuje na ten rok. 

Tym, co wzbudziło nasze największe zainteresowanie, są oczywiście nowe formaty reklam. Doskonale widać, że mocno w tym roku utrzymuje się (zresztą tak, jak i w kilku poprzednich) stały trend innowacji w zakresie reklam mobilnych. Biorąc pod uwagę, że udział urządzeń mobilnych w ruchu internetowym na wielu stronach oscyluje w przedziale nawet 75-80%, nie jest to ani trochę dziwne. A więc co nowego zaplanowało dla nas Google?

Discovery Ads – to nowy format reklam, targetowanych w oparciu o zainteresowania. Na wyświetlanie tego nowego rodzaju reklamy mają wpływ poprzednio odwiedzane witryny, ściągane aplikacje, oglądane filmy, a nawet wyszukiwania na mapach. Reklamy składają się z tekstu oraz materiałów graficznych i wyświetlane będą tylko na urządzeniach mobilnych w Google Discovery Feed, na stronach mobilnych YouTube oraz Gmail. Ten nowy format ma być wprowadzony pod koniec roku 2019.

Google Discovery Ads
Google Discovery Ads

Gallery Ads – to kolejny format reklamy stawiający na wizualne doznania. Jak sama nazwa wskazuje, reklamodawcy będą mogli tworzyć kreacje z galeriami zdjęć (od 4 do 8 zdjęć). Będą one interaktywne w tym rozumieniu, że będzie można wejść w mini galerię wszystkich zdjęć i przesuwać zdjęcia prosto z reklamy. W tej odsłonie zarówno kliknięcia, jak i swipy zdjęć, będą płatne, co na pewno może budzić rezerwę. Lepiej jednak poczekać i przekonać się o tym osobiście, niż ferować wyroki zawczasu.

Zaakceptuj pliki cookies statystyki, marketing aby zobaczyć wideo.

Mamy również nowości mniej dokładnie scharakteryzowane lub z perspektywy polskiego rynku, po prostu mniej ciekawe:

Shopping Showcase – to nowe rozwiązanie pozwalające tworzyć swego rodzaju “kolekcje” produktów w Google Shopping. Jest to odpowiedzią na zapytania typu “pomysły na urządzenie sypialni” itp.. Tutaj nie mamy jeszcze wielu informacji, więc nim poznamy więcej jakichś szczegółów, pozostaje to jedynie w kategoriach ciekawostki.

Shopping Showcase
Shopping Showcase

App Deep Link – jest to nowa opcja, pozwalająca na linkowanie z reklamy do określonego miejsca w aplikacji na smartfonie (pod warunkiem, że użytkownik posiada ją zainstalowaną na swoim sprzęcie). Pozwala to na szerokie wykorzystanie możliwości, zwłaszcza platformom opartym bezpośrednio na aplikacjach. Reklamy aplikacji wydają się nadal domeną wielkich sieci, nie sądzę więc, byśmy w Polsce szybko zobaczyli szerokie zastosowanie tego rodzaju formatu.

App Deep Link
App Deep Link

Dodano również nowe narzędzie do pomocy reklamodawcom:

Planer Skuteczności – jest to dodatkowe narzędzie, dostępne już na kontach Google Ads, które pomoże w rozplanowaniu środków. Określając budżet klienta i dodając obecne kampanie, narzędzie pozwala na zaplanowanie – w zależności od celu – wysokości budżetów dla poszczególnych kampanii. To narzędzie na pewno dobrze się sprawdzi w pracy z klientami, którzy potrzebują pomocy w racjonalnym i celowym wydawaniu ograniczonego budżetu.

Planer Skuteczności
Planer Skuteczności

Jeśli mam być szczery, bardziej ucieszylibyśmy się z narzędzia do planowania kampanii na odbiorców/zainteresowania/tematy, gdyż obecne rozwiązanie nie jest idealne. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że Google w przyszłości odpowie na nasze potrzeby 😉

Ze wszystkimi nowościami na pewno szczegółowo się zaznajomimy, kiedy tylko będą już dostępne. Jeśli okażą się godne polecenia i efektywne, z pewnością będziemy je wykorzystywać w działaniach dla naszych Klientów.

Oceń
Specjalista SEM z 19 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami