Google idzie w zielone reklamy – i nie chodzi o ekologię

Zielona jest trawa, zielony jest dolar czy pierwsza z brzegu kapustka 🙂 Kojarzy się pozytywnie z dobrymi emocjami i radością. Sądzę iż dlatego też Google postanowiło postawić na kolor zielony w oznaczeniu reklam AdWords – może myślą że trochę tych pozytywnych cech spłynie na nielubiane przez wielu reklamy.

Zmiany w AdWords nie zdarzają się często, lub nie w takich formach, które są dla wielu zauważalne. Niedawna zapowiedź całkowitego przebudowania interfejsu oraz podstaw samej reklamy, wynika na pewno z tysięcy testów jakie Google przeprowadza. I choć większość z Nas nawet ich nie zauważa, Google wystarczy nawet kilka godzin aby zebrać dla wielu niedostępną próbkę badanych.

Czasem zabawnie jest sprawdzić o czym myśli Google przy swoich testach, dlatego zebraliśmy kilka przykładów testów z ostatnich miesięcy, które udało się wychwycić wprawnym oczom SEM specjalistów z portali branżowych.

Reklamy produktowe na Mobile

CklTa47XAAA4a-z
źródło: VikingWagon

Viktoria zauważyła iż dla topowych wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych widać ciekawą gradacje reklam zakupowych.

Czarne linki w wynikach wyszukiwania

google-black-links-desktop-1462671594

źródło: seroundtable.com

Czy to zarezerwowane na specjalne okazji tj. tragedie czy jako standardowy wygląd, zdania są podzielone.

Kolorowe przyciski wyboru na grafice

t-google-images-color-filter-1456937391

źródło: Wolf of SEO

Nowy sposób na zawężanie tematyki naszego zapytania w sekcji grafika.

Material Design wyników wyszukiwania

Ci9bDWaVEAAl_I3

źródło: The Verge

W dobie coraz większej unifikacji i wpływu Material Design na większość narzędzi Google tą zmianę można rozpatrywać już nawet na poziomie pewnika prędzej czy później.

To tylko nieliczne przykłady, testów jakie Google przeprowadza każdego dnia. Według informacji z przed kilku lat Google praktycznie codziennie przeprowadza eksperymenty, przez co codziennie gdzieś ktoś ma zupełnie nową wersję Google.

Oceń
Specjalista SEM z 19 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Wypełnij brief Skontaktuj się z nami